eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankizmiany ... zmianyRe: zmiany ... zmiany
  • Data: 2019-07-21 15:07:30
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2019-07-17, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania
    > jest kretyńskie. Ale póki co na taką interpretację PSD2 wpadły
    > tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli rozsądniejsi.

    Nie sądzę. W wielu żródeł wynika, że uwierzytlnienie ma być silne.
    A to oznacza:

    ---
    Dyrektywa PDS2 dokładnie określa, jak bank powinien weryfikować
    tożsamość użytkownika. W skrócie bank lub dostawca usług płatniczych
    powinien wykorzystać dwa z trzech elementów:

    - coś, co masz (np. telefon komórkowy)
    - coś, co wiesz (np. hasło)
    - coś, czym jesteś (czyli np. odcisk palca lub system rozpoznawania twarzy)
    ---

    więc nie widzę obejścia. Oczywiście zamiast SMS pewnie można korzystać
    z aplikacji banku i push notification. Alternatywą będzie jeśli system
    system np. będzie weryfikować próbkę głosu, odcisk palca, czy właśnie
    wygląd twarzy (np. jak w iPhone), ale póki co nie ma w tym zakresie
    powszechych standardów (poza urządzeniami Apple).

    Myślę, że płatności telefoniczne w systemie Apple Pay pozostaną bez-pinowe,
    bo wykorzystują dwa pozostałe elementy (odcisk palca/face id/detekcję osoby
    + telefon/zegarek).

    Google Pay, ze względu na mało powszechną i mniej wiarygodną implementację
    systemow biometrycznych w telefonach z A. podejrzewam, że również będzie
    wymagać okresowo PINów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1