eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiznaki kodu ASCII które mogą być używane w polu "tytułem" w przelewach Internetowych mBank i Multibank › Re: znaki kodu ASCII które mogą być używane w polu "tytułem" w przelewach Internetowych mBank i Multibank
    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: znaki kodu ASCII które mogą być używane w polu "tytułem" w
    przelewach Internetowych mBank i Multibank
    Date: 4 Feb 2007 00:23:39 +0100

    > To czy uda się wprowadzić w przelewie te znaki, zależy głownie
    > od banku, a raczej od systemu bankowości z którego korzystasz :)

    Zadanie jest częścią próby stworzenia skryptu który będzie automatycznie
    tworzył link do multiTransferu i mTransferu, a generowana część zmienniej
    części opisu będzie kodować informacje dot. zamawianej usługi lub towaru.

    W oparciu o treść pola przelewu "tytułem", sporządzane będą ewidencje
    podatkowe (m.in. rejestry VAT, dzienne zestawienia sprzedaży, obliczanie
    sumy obrotów skutkującej obowiązkiem posiadania kasy fiskalnej, a może nawet
    podejmę próbę wystawiania faktur VAT w oparciu o dane z wyciągu bankowego itp.)

    oraz generowane będą polecenia wykonania pewnych usług na rzecz klientów
    którzy za te usługi zapłacili.

    znalezienie stu znaków pozwala na zakodowanie dwóch cyfr 0-9 w postaci
    jednego bajtu. Znalezienie >128 znaków pozwoliłoby na użycie czegoś co ja
    sobie kolokwialnie nazywam "zagęszczonym kodem binarnym", bo 128 to jest 2^7

    Swoją drogą, masakrycznie będą wyglądać historie firmowych rachunków bankowych
    w których w polu "tytułem" pojawi się np. "Q:wXpĘqq7&$#@!" albo inne dziwo :-)
    Ale tego, chyba żaden przepis prawa bankowego ani podatkowego nie zabrania :-)
    zwłaszcza że zadbam, by przynajmniej część opisu była napisana ludzkim językiem

    pozdr
    Aleksander