  • 1. Data: 2005-11-10 12:47:10
    Temat: Renegocjacja warunków kredytu hipot.
    Od: "konraf" <k...@d...pl>

    Witam

    Czy jest wogóle jakis sens prosic bank o renegocjacje warunków kredytu?
    Kredyt hipoteczny brałem 3 lata temu (na 20 lat). Obecnie oprocentowanie (w
    CHF) mam na poziomie 5,81%. Patrze na obecne oferty "mojego" banku, gdzie
    srednio klienci dostają kredyt na 3%, a przy duzej wpłacie wlasnej nawet
    mniej (i to sporo).
    Wobec tego, czy banki wogole tego typu prośby biorą pod uwagę?

    Pozdrawiam

    Bartek

  • 2. Data: 2005-11-10 13:06:11
    Temat: Re: Renegocjacja warunków kredytu hipot.
    Od: "Marcin" <...@...a>

    > Czy jest wogóle jakis sens prosic bank o renegocjacje warunków kredytu?

    oczywiscie, ze jest. znajomy renegocjowal (GE bank) .

    M.

  • 3. Data: 2005-11-10 16:47:58
    Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl>

    Sprobuj
    Jak sie nie da, moze powiedz, ze pojdziesz do innego banku, ktory oferuje
    lepszy % i poprosisz o splacenie nowym kredytem hipotecznym stary. I jak
    beda glusi na ten argument, to moze rzeczywiscie udaj sie do innego banku.
    Pozdrawiam
    KK

  • 4. Data: 2005-11-19 18:29:35
    Od: Grzegorz <g...@l...univ.szczecin.pl>

    Witam,

    Nie wiem jak jest w innych bankach.

    Ja mam kredyt (walutowy) w GE MoneyBank wziety w 2001 roku.
    W 2002 lub 2003 mialem oprocentowanie na ok. 8% (ustalane przez Zarzadu
    Banku) podczas gdy nowe byly udzielane na ok. 5.5% (zalezne od WIBORU
    (zapewne)).
    Poszedlem do odzialu, dostalem karte, podyktowano mi tresc (prosbe o
    obnizenie oprocentowania i zmiane sposobu jego ustalania).
    Po paru tygodniach dostalem aneks do umowy. Nastepna rata byla z nowym
    oprocentowaniem (i doliczonym kosztem aneksu do umowy).

    Moze wiec wystarczy pojsc i zapytac?

    Wiekszosc klientow bankow pewnie tego nie robi, banki tym sie nie
    chwala, ale jak ktos juz przyjdzie to cos tam utarguje...

    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2005-11-26 23:42:44
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Grzegorz <g...@l...univ.szczecin.pl> wrote:
> [...]
    > Po paru tygodniach dostalem aneks do umowy. Nastepna rata byla z nowym
    > oprocentowaniem (i doliczonym kosztem aneksu do umowy).

    Wystarczy zadzwonić. Niedawno chciałem się dowiedzieć, ile mi zostało
    do spłacenia, bo chcę wziąć w innym banku kredyt na spłatę tego w GEBM.
    Pani w telefonie, jak się zorientowała, o co chodzi, sama zaproponowała
    zmniejszenie oprocentowania euro o 1.8pp. (Tylko co z tego, skoro
    w innym banku dostaję (w chf) bez łaski mniejsze o 4.5pp.)

    > Wiekszosc klientow bankow pewnie tego nie robi

    Ano właśnie... co mają się zgłaszać, jak dostają za darmo mnóstwo kasy?

    p.

  • 6. Data: 2005-11-27 10:29:11
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-11-27 00:42, osobnik podający się za Piotr KUCHARSKI, śmiał
    stwierdzić, iż:
    > Pani w telefonie, jak się zorientowała, o co chodzi, sama zaproponowała
    > zmniejszenie oprocentowania euro o 1.8pp. (Tylko co z tego, skoro
    > w innym banku dostaję (w chf) bez łaski mniejsze o 4.5pp.)

    Pytanie tylko, czy to było obniżenie marży, czy % (bo to zupełnie dwie
    różne waluty, a co za tym różne wartości LIBOR'u).

    > Ano właśnie... co mają się zgłaszać, jak dostają za darmo mnóstwo kasy?

    ;)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2005-12-05 08:38:34
    Od: "konraf" <k...@d...pl>

    >Nastepna rata byla z nowym
    > oprocentowaniem (i doliczonym kosztem aneksu do umowy).

    Mozesz podac pi razy oko ile ta opłata wynosiła?