  • 31. Data: 2011-03-10 10:02:27
    Temat: Re: Rentowność OFE
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root"

    > Skippy czy do ciebie nic nie dociera? Choćby OFE dawało 100% w skali roku

    Przestań pieprzyć.

    Istotne jest

    1) wpłata
    2) stan kasy

    a nie jakieś chore teorie i naciagane wyliczenia

  • 32. Data: 2011-03-10 10:06:14
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 09:54:33 +0000 (UTC), G W napisał(a):

> [...]
    > efekt (stosunek) osiągnąć.
    >
    > wychodzi że to oprocentowanie musiałoby wynosić 3,8%.
    >
    > Tak jest w moim przypadku efektywnosc OFE.
    > nie wiem czy moge to jeszcze jaśniej napisać.
    >
    > na http://dwagrosze.blogspot.com/ jest kalkulator FVA
    >
    > wpisz 10 lat
    > 100 co miesiac,
    > wybierz kapitalizacje miesięczna
    >
    > suma wpłat = 12000
    > stosunek = 1,23 -> suma zgromadzonych oszczędnosci powinna wynieść wiec =
    > 12000 * 1,23 = 14760
    >
    > teraz wpisuj rózne procenty i znajdź taki przy którym obliczona kwota bedzie

    Z Twoich danych wynika że osiągnąłes 3,8% przeciez zgadzam się z tym. Ja po
    prostu nie wiem, skąd te dane? Raczej nie z OFE, bo gorszego niż moje nie
    ma ;) Jeśli zgormadziłeś w jakimś OFE 1230 zł przez 10 lat wpłacając 100 zł
    rocznie, to daj mi na nie namiar. Chętnie sprawdzę u źródła ;-)
    A an serio coś musiałes pokręcić bo ja sprawdzałem swój wyciąg na oko mi
    się zgadza. W moim przykładzie nie uwzględniałem prowizji więc podaj mi te
    prowizje to je uwzględnię.

  • 33. Data: 2011-03-10 10:06:33
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:ila57o$vi7$1@news.onet.pl...

    > udaje że nie widzi tej prośby, a mój analogiczny wpis na blogu otrzymał
    > comment "nie na temat"
    >
    > :)))))))))))))))))))))))

    A to root ma bloga?
    No wiesz skippy jak sie dostaje prosta a niewygodną prosbe to się udaje że
    jej się nie widzi. Bo to jego natretne przekrecanie prostych wyliczen juz
    nawet nie irytuje tylko smieszy...

    Root powiedz ile Ci placą OFErmy za pisanie w dorbym swietle o nich?
    Moze my tez sie zalapiemy i poprawimy nasza rentownosc w OFE? :))
    Przemek

  • 34. Data: 2011-03-10 10:07:33
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Użytkownik "root"

    > Przestań pieprzyć.
    >
    > Istotne jest
    >
    > 1) wpłata
    > 2) stan kasy
    >
    > a nie jakieś chore teorie i naciagane wyliczenia

    1999-2009
    ja wpłaciłem na II filar

    13.716

    stan mojej kasy w II filarze na koniec 2009:

    16.153,50

    co byś nie wytwarzał udając że ważniejszy jest arkusz excela, niż dwie
    proste, brutalnie realne liczby, oznacza to równość z lokatą oprocentowaną
    na:

    2,7%

    Dwie proste liczby.
    Zrozum to.

    Koniec kropka.

  • 35. Data: 2011-03-10 10:08:51
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ila7rb$b34$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Root powiedz ile Ci placą OFErmy za pisanie w dorbym swietle o nich?
    > Moze my tez sie zalapiemy i poprawimy nasza rentownosc w OFE? :))

    sory "nie na temat" to nie comment roota odniośnie moich postów

  • 36. Data: 2011-03-10 10:10:31
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > Z Twoich mądrych uwag wynika, że składka wpłacona 1 czy 2 lata temu powinna
    > dać ten sam wynik jak ta sama skłądka wpłacona 10 lat temu. Nie pojmujesz
    > tego że sumowanie tych składek nie ma sensu bo były włacane w różnych
    > okresach i przez to dawały różne zwroty. Jeśli nie to zrób sobie wykres
    > kapitału jaki masz na twoim wyciągu z OFE. Potem zasymuluj, że te same
    > kwoty skłądek w tych samych dniach pakujesz na lokatę na 5% i porównaj. Jak
    > to zrobisz i wyjdzie ci że takie konto da ci tyle samo, to kupię ci w
    > nagrodę naszą kozę i wręczę uroczyście w Zakopanem.

    no wiec wynik przy 5% i wpłatach 100pln co miesiąc
    wynosi: 15 592,93

    moj rejest w OFE wynosi niestety : 14 616
    i co z tą kozą ?

  • 37. Data: 2011-03-10 10:16:12
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > się zgadza. W moim przykładzie nie uwzględniałem prowizji więc podaj mi te

    dane pochodzą z mojego OFE CU.

    prowzje
    1999 - 2003 10%
    2003 - 2009 4%
    2010 - now 3,5%

    prosze cie podaj swój stosunek kapitału / sumy wpłat i bedziemy mieli z
    tematem spokój.

    george

  • 38. Data: 2011-03-10 10:16:20
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 11:02:27 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "root"

    > Przestań pieprzyć.
    >
    > Istotne jest
    >
    > 1) wpłata
    > 2) stan kasy
    >
    > a nie jakieś chore teorie i naciagane wyliczenia

    Chciałeś, żebym podał ci RENTOWNOŚĆ OFE, a nie STAN KASY, podałem 8,1%. Nie
    podoba Ci się. Dowiedz się najpierw jak się definiuje RENTOWNOŚĆ a potem
    każ komuś coś liczyć. Nic nie naciągałem, a wyliczenia nie są chore.

    Narobiłem się przy tym, żeby to było jak najbardziej dokładne ale Ty mi się
    do gardła rzucasz. Mnie nikt za to nie płaci a powinni. Chce człowiek
    wytłumaczyć jak się to liczy, ale w tym pieprz... kraju będa nawet głosować
    czy 2+2 jest 4 czy może 3,5. Pierd...lę to. Licz se sam swoją rentowność
    jak tam chcesz.

  • 39. Data: 2011-03-10 10:18:25
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > http://www.comperia.pl/otwarte-fundusze-emerytalne-z
    estawienie-
    comperii.html

    > Stopa zwrotu:
    > Polsat +237,60
    > ING +231,60
    > itd
    >
    > źródło: OFE

    Jeżeli te Wasze wyliczenia przyjąć za prawdziwe. Własnych nie prowadzę bo
    żadnych własnych pieniędzy w OFE nie mam. To do interesu trzeba dodać wpływ
    inflacji. Czyli policzyć zysk realny a nie papierowy. No i podatek dochodowy
    na wyjściu. Każdy emeryt płaci podatek dochodowy od emerytury. Tak na moje
    oko to strata z tego wychodzi i to spora. Jeżeli by patrzeć na to jak na
    inwestycje. Ale to nie mój ból głowy. Jak na to nigdy nie patrzyłem jak na
    inwestycje i już na pewno nie jak na swoją inwestycje. Ale z Waszego punktu
    widzenia to kicha całkowita. Zdrowia życzę.

  • 40. Data: 2011-03-10 10:19:40
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 10:10:31 +0000 (UTC), G W napisał(a):

> [...]
    >
    > no wiec wynik przy 5% i wpłatach 100pln co miesiąc
    > wynosi: 15 592,93
    >
    > moj rejest w OFE wynosi niestety : 14 616
    Ano chyba będziesz musiał mi jakupić amigo.
    Twój wynik zakłada 12 rat a nie 10 ;) No te teraz wiemy gdzie jest błąd