  • 41. Data: 2011-04-21 19:27:06
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    > odniosłem wrażenie że głosisz pogląd że "OFE" dobre bo w
    > AU maja dużo kasy.

    Nie. Je też jestem za dobrowolnością. Ale w tym przypadku, kiedy nie ma
    szans na zrezygnowanie z obowiązkowych składek, uważam po prostu, że
    lepiej chociaż część składek odłożyć niż dokumentnie wszystko wydać.

    I tylko w tym sensie jestem za OFE, jestem przeciwko przepiciu i
    przepaleniu moich składek.

    I też protestuję jak mam okazję przeciwko idiotycznym argumentom (że np.
    w Rosji spadło jak ich giełda się załamała) za tym, że lepiej dać
    rządowi wydać niż odłożyć w funduszu.

  • 42. Data: 2011-04-21 19:33:06
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 19:56:18 +0200, ktostam napisał(a):

    > Tylko dwie uwagi do zwolennika magistra Rostowskiego i poglądu, że
    > lepiej wydać niż oszczędzać.
    >
    > W r. 2008 ruski indeks RTSI spadł z ok. 2300 do 620.
    > W takich warunkach 14 funduszy miało zyski.
    >
    > Prowizja 23% liczona jest od zysku.

    Kto by tam zwracał uwagę na takie szczegóły. Coś co jest ZŁEM - złem
    pozostanie choćby wypracowało 2000% zysków w rok podczas spadającego rynku.
    To i tak jest wałek bo pobierają prowizję ;)

  • 43. Data: 2011-04-21 19:37:04
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "ktostam" <k...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lepiej chociaż część składek odłożyć niż dokumentnie wszystko wydać.
    >
    > I tylko w tym sensie jestem za OFE, jestem przeciwko przepiciu i

    nie bardzo rozumiem, w jaki sposób potencjalna dobrowolność uczestnictwa w
    OFE zmusza cię do przepicia i przepalenia
    swoich składek

    ja swoje przepijam, co ty robisz ze swoimi to nie mój problem

    martwisz sie o mnie?
    podać nr konta?

  • 44. Data: 2011-04-21 19:41:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Kto by tam zwracał uwagę na takie szczegóły. Coś co jest ZŁEM - złem
    > pozostanie choćby wypracowało 2000% zysków w rok podczas spadającego
    > rynku.

    wiesz dam Ci cytat klasyka, przemyśl go bo widzę że łapiesz się
    beznadziejnej argumentacji
    piszę z bańki, ale sens zachowany:

    "nie sztuką jest zarobić 100% przez miesiąc, sztuka jest zarobić 100% przez
    rok"

    wyrywasz z wykresu zajebisty kawałek, ale puść to do Faktu a nie tu gdzie
    każdy ma wykresy w głowie

  • 45. Data: 2011-04-21 19:54:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > To i tak jest wałek bo pobierają prowizję ;)

    za nic, jeśli nawet nie mniej
    wyjaśnić 1858 raz?

  • 46. Data: 2011-04-21 19:55:05
    Od: ktostam <k...@n...pl>

    > zmusza cię do przepicia i przepalenia
    > swoich składek

    Nie "cię" tylko mgr Rostowskiego. Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że
    rząd przepija składki, któte mogą być odkładane.

  • 47. Data: 2011-04-21 19:58:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 21:05:07 +0200, george napisał(a):

    > "ktostam" <k...@n...pl> wrote in message

    lias-super-savings-top-A-1-2-trillion

> [...]
    > składki.
    > Nie znam warunków na jakich działają w AU. Myślałem ze coś tam wiesz na ten
    > temat, bo odniosłem wrażenie że głosisz pogląd że "OFE" dobre bo w AU maja
    > dużo kasy. Pewnie Goldman i inny JPM też dobry bo ma dużo kasy....
    >
    > Co do ocen. Jesli w AU nie ma systemu od bismarcka i ludzie odkładają na
    > emeryture tylko w OFE a ZUS nie istnieje to mozna przyjąć że taki system
    > pewnie by sie sprawdził równiez u nas.
    > Jeśli aktualnych emerytów wyślemy pod most to powiem Ci że zgodzę sie nawet

    W każdym kraju wygląda to trochę inaczej. Podejrzewam ze wszedzie system
    emerytalny to taka kula u nogi jak np. opieka zdrowotna. Nic na to nie
    poradzimy. Martwi mnie jednak, ze nasz kraj nie uczestniczy w pokoleniowych
    zmianach zachodzących na świecie od przynajmniej roku 2005.
    Kraje bogate w ropę ale też i kraje rozwijające się stają się wierzycielami
    USA i Europy Zachodniej. Kraje bogate (Nowegia, Emiraty itp) robią to bo są
    bogate głównie w ropę. Kraje roziwjające się (cała "Nowa Azja") robią to bo
    mają gigantyczne nadwyżki handlowe (spowodowane harówką za miskę ryżu) i są
    wręcz zmuszone do inwestowania tych nadwyżek.
    USA jest pogrążone w deficycie budżetowym i handlowym właśnie przez
    działąnia krajów rozwijających się. Amerykanie są rynkiem zbytu całego
    świata. Oni żyją tylko po to żeby wpieprzać hamburgery made in China i
    płacić za to drukowanym przez FED pieniądzem.
    Na razie 1 gospodarką ale np. w produkcji przymysłowej zostały
    prześcignięte przez Chiny.

    Ten proces jeszcze postępuje ale wnet zostanie zawrócony. Właściwie już to
    widać w Chinach, gdzie rośnie inflacja a bilans handlowy był przez chwilę
    ujemny (to niesamowite!!!). Saldo handlowe USA-Chiny + reszta świata
    zacznie się wyrównywać a tylko nasze demoludy nie skorzystały z okazji.
    Niczego nie inwestowały za granicą, nie przyciągneły technologii i niczego
    nie ugrały. Jesteśmy biednym krajem, w którym wszystkie mechanizmy
    finansowe działają jak w kraju bogatym: gospodarka opiera się na konsumpcji
    wewnętrznej, nie mamy nadywżki w bilansie handlowym. Rządy są słabe i
    wyjątkowo nieudolne.
    Próbowano robić OFE ale zabrano się za to od "dupy strony". Aby coś takiego
    funkcjonowało muszę być "zbędne" nadwyżki. Skoro jesteś bogatym-biednym
    krajem, to nadwyżek nie mamy można powiedzieć z pewną przesadą -
    zmarnowaliśmy ze 20 lat.

  • 48. Data: 2011-04-21 20:03:15
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Rosji spadło jak ich giełda się załamała) za tym, że lepiej dać rządowi

    juz o tym tu pisaliśmy.
    totus najdobitniej i najprościej jak sie da.
    Widzisz składki do ZUS jak stracone a do OFE jako zyskane.
    Jako że nie widisz że te składki "zyskane" w OFE są jednoczenie
    twoim długiem, trudno dyskutować.

    george

  • 49. Data: 2011-04-21 20:03:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie "cię" tylko mgr Rostowskiego. Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że
    > rząd przepija składki, któte mogą być odkładane.

    sory stary ale z tym czytaj ze zrozumieniem to juz se szukaj innych kolegów
    stosując ten argument mysli sie o ulicy a nie o korycie
    pa

  • 50. Data: 2011-04-21 20:04:26
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "ktostam" <k...@n...pl> wrote in message

    > Nie "cię" tylko mgr Rostowskiego. Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że
    > rząd przepija składki, któte mogą być odkładane.

    Rząd może i przepija,
    Tylko że system OFE przepija jeszcze wiecej.

    george