  • 1. Data: 2012-01-15 18:10:53
    Temat: Rozrachunek czeku z regresem
    Od: pebesiak <P...@n...e>

    Co to znaczy "rozrachunek czeku z regresem"? Dlaczego prowizja za taka
    usluge jest znacznie mniejsza od inkasa czeku?

    Gdzie najtaniej mozna zrealizowac czek w USD z banku w USA?
    --
    PJ

  • 2. Data: 2012-01-15 18:38:43
    Temat: Re: Rozrachunek czeku z regresem
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "pebesiak" <P...@n...e> napisal w wiadomosci grup
    > Co to znaczy "rozrachunek czeku z regresem"? Dlaczego prowizja za taka
    > usluge jest znacznie mniejsza od inkasa czeku?

    A jest nizsza? To powinna byc szybsza opcja, ale zeby byla nizsza prowizja z
    tej okazji to nie wiedzialem.

    W praktyce to zapewne znaczy, ze kwota czeku dopisywana jest do rachunku
    klienta w banku, a nie jest wyplacana w gotówce.

  • 3. Data: 2012-01-15 18:52:03
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > W praktyce to zapewne znaczy, ze kwota czeku dopisywana jest do rachunku
    > klienta w banku, a nie jest wyplacana w gotówce.

    wydaje mi sie, ze forma realizacji czeku nie ma tutaj nic do rzeczy
    regres oznacza mozliwosc dochodzenia roszczenia od remitenta, jesli wystawca
    czeku sie wypnie

  • 4. Data: 2012-01-15 19:14:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "brum" <s...@n...berdyczow> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > wydaje mi sie, ze forma realizacji czeku nie ma tutaj nic do rzeczy
    > regres oznacza mozliwosc dochodzenia roszczenia od remitenta, jesli
    > wystawca czeku sie wypnie

    No tak, raczej masz rację. Czyli oznaczałoby to po prostu skup czeku zamiast
    jego inkasa.