  • 1. Data: 2012-01-15 22:44:31
    Temat: zgubiona paywave a znalazca
    Od: Marek <f...@f...com>

    Witam,
    Jak duże są szanse na to, że znalazca zgubionej karty paywave będzie
    dokonywał zakupów do 50 PLN aż do końca daty ważności karty mimo jej
    zablokowania w banku? Skoro autoryzacja jest offline to czy są
    szansa na odebranie takiej karty "na gorącym uczynku"? Czy to zależy
    od terminalu ?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-01-15 22:50:04
    Temat: Re: zgubiona paywave a znalazca
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karta "zbiera" płatności do 50zł.. jak również wyrywkowo woła o chip. Nie ma
    możliwości aby sobie robić zakupy do końca jej ważności. Może raz, dwa się uda
    coś kupić, później się zablokuje i woła PIN. Nie znasz, nie "zresetujesz" i po
    karcie..

  • 3. Data: 2012-01-15 23:09:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2012 22:50:04 +0000 (UTC), " "
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Karta "zbiera" płatności do 50zł.. jak również wyrywkowo woła o
    chip. Nie ma

    Uzywam swojej karty już drugi miesiąc, większość transakcji to
    paywave i jeszcze nie miałem przypadku że wolało o pin, stad
    zacząłem się zastanawiać co się stanie jak zgubie. Wg tego co
    napisałeś, jak zawoła o pin to będzie trzeba drugi raz przyłożyć
    kartę by układowi rfid przesłać potwierdzenie "pin zgodny" by się nie
    zablokował? Czy chip stykowy jest wewnętrznie połączony z rfid i
    autoryzacja pinu idzie przez stykowy?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2012-01-16 01:43:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/15/2012 5:09 PM, Marek wrote:
    > stad zacząłem się zastanawiać co się stanie jak zgubie

    czemu interesuje cię co zrobi bank jak mu ukradną pieniądze?

    Zapytaj w banku jaka jest twoja odpowiedzialność przed i po zastrzezeniu
    karty.
    Piny, sryny i inne pierdoły służą bankowi, zeby go jak najmniej okradli.
    Nie tobie.

  • 5. Data: 2012-01-16 07:55:12
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeszcze raz...
    PayWave masz? To że karta nie chce chip/pin, nie oznacz iż terminal nie
    wykonuje autoryzacji/zapytania do Banku. Pewnie nie raz się ono wykonało i nie
    zauważyłeś. Bezstykowe karty mają to do siebie iż całkowicie "off" autoryzują
    do 50zł, ale zależy to od terminala. Ustawienie terminala jest "wyżej" od tego
    co może karta. Możesz też zapłacić ponad 50zł bezstykowo, dodatkowo klepiąc pin.
    Nie sprawdzę Ci, ile razy można dokonać zakupów bezstykowo bez autoryzacji,
    kartę używam w różnych terminalach. Średnio co 2-3 płatność bezstykowa była z
    zapytaniem do banku, bez pin, nawet poniżej 50zł.
    I PO zastrzeżeniu karty - to bank się buja z autoryzacjami, więc zabezpieczone
    to musi być dobrze. Ty odpowiadasz do 150&#8364;, w okresie utrata karty>zgłoszenie
    do banku.

  • 6. Data: 2012-01-16 08:27:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2012 19:43:02 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > czemu interesuje cię co zrobi bank jak mu ukradną pieniądze?

    Bo nie lubię jak ktokolwiek jest okradany, nie tylko ja. Tak dla
    zasady. Poza tym chciałbym wiedzieć jak działa gadżet, który używam.
    Mam wrażenie że żeby dowiedzieć się jakie są konkretne procedury
    postępowania z kartą to już tajemnica np. o tym losowym pytaniu o
    pin nie było w informacjach załączonych do karty.
    Ale powyższe informację zmotywowaly mnie by zadzwonic do banku po
    szczegóły.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2012-01-16 10:36:03
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Sty, 09:27, Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ale powyższe informację zmotywowaly mnie by zadzwonic do banku po
    > szczegóły.
    Daj znać jaki wynik (i jaki bank).
    Jestem też ciekawy konkretnego przypadku, gdyby już komuś cos takiego
    się przydarzyło..

    praktyka pokazuje, że bank może powiedzieć "nie ma dowodu, że to ktoś
    inny przeprowadził ta transakcję"
    ale jak to sie ma do najnowszych zapisów w ustawach? (były chyba
    jakieś zmiany?)

  • 8. Data: 2012-01-16 11:55:26
    Od: Marx <M...@n...com>

    W sumie to przepis na zarobienie paru groszy, zastrzegasz swoją własną
    kartę, potem robisz na maksa transakcji ile się da aż do wystąpienia
    autoryzacji=odrzucenia karty.
    W razie jakichś pytań zawsze można powiedzieć że się pomyliłeś podczas
    zgłaszania karty, albo że się odnalazła itp...
    Marx

  • 9. Data: 2012-01-16 12:14:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 12:55, Marx pisze:
> [...]
    > W razie jakichś pytań zawsze można powiedzieć że się pomyliłeś podczas
    > zgłaszania karty, albo że się odnalazła itp...

    Taaaak. Ukradnij coś ze sklepu, a potem powiedz, że zapomniałeś w kasie
    zapłacić :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-01-16 12:29:05
    Od: SQLwiel <w...@g...com>

> [...]
    > W razie jakichś pytań zawsze można powiedzieć że się pomyliłeś podczas
    > zgłaszania karty, albo że się odnalazła itp...

    Jak się postarają, to jesteś nagrany na rejestratorach kamer monitoringu
    w sklepach. To już jest złodziejstwo/oszustwo i za to się siedzi.

    --
    Tnx. SQLwiel.