eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwRyzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład › Ryzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład
    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Ryzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład
    Date: Fri, 22 Oct 2010 10:25:29 +0200

    Wczoraj miałem okazje rozmawiać z kilkoma inwestorami funduszowymi. I
    jedna rzecz oczywista dla mnie, dla nich okazała się nie do pojęcia. Ba
    wytrzeszczali oczy ze zdumienia, z każdą stroną wydruku, którą im
    pokazałem. Wiecie dlaczego? Mimo ,że są doświadczeni jeśli idzie o
    fundusze inwestycyjne, myślą ,że fundusze Pieniężne posiadają gotówkę i
    lokaty, ostatecznie krótkoterminowe obligacje skarbowe i bony skarbowe.
    Wy tez tak myślicie? Przykro mi ... jesteście od lat robieni w
    przysłowiowego konia.

    Fundusze Pieniężne nie posiadają lokat bankowych. Posiadają ryzykowne
    obligacje korporacyjne i skarbowe w tym krajów ,,rozwijających się".
    Zdziwieni? A jak myślicie jak to możliwe iż fundusz pieniężny DWS Płynna
    Lokata Plus zawiesił wycenę jednostek 3 marca 2009r. A 5 marca pokazał
    -12,2% względem końca lutego ?
    Wyobrażacie sobie fundusz bezpieczny tracący 12% !!! Jak się okazało
    słowo ,,Lokata" w nazwie funduszu okazała sie jednym wielkim żartem TFI.
    Fundusz zapakował się w 19,96% w obligacje Eirles Three i Earls Eight
    przygotowane przez Deutsche Bank (własciciel DWS). Obligacje okazały się
    bezwartościowym śmieciem. Myślicie, że to przypadek? A bezpieczny
    fundusz obligacji SEB2 między sierpniem a listopadem 2008r. rozbił się
    efektownie i i zaliczył -30%. Bo miał dużo bezpiecznych obligacji
    rosyjskich. Kolejny fundusz pieniężny Skarbiec Kasa, podniósł ciśnienie
    klientom spadając 4% jednego dnia z powodu ,,papierów denominowanych w
    walucie" czytaj popłyną na obligacjach. Zresztą popatrzmy na skład
    portfela pierwszego z brzegu funduszu UniKorona Pienieżny (za rok 2009):
    Dłużne Papiery Wartościowe 97,5%
    - obligacje Rumunii, Chorwacji, Turcji
    - obligacje miejskie Warszawy, Rybnika (tego samego któremu odmówiono
    kolejnej emisji)
    - obligacje korporacyjne MOL, TVN, AIG (tak tego bankruta), Lukas Bank,
    EFL, PKP SA (tak to PKP), PBG, AmRest, Multimedia, PKN Orlen, GTC, PKO
    BP, PBG, Polnord do tego węgierskie listy zastawne hipoteczne (taaa
    bezpieczne papiery).

    Tak to jest portfel funduszu pieniężnego !!!

    Cały artykuł
    http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/22/ryzykown
    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla
    d/