  • 11. Data: 2010-10-04 20:34:35
    Temat: Re: Rząd potwierdził docelową inflację do 3,5%
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-04 15:14, Jan Werbiński pisze:
    > http://stooq.pl/n/?f=367853
    > "Cel to 2,5% plus minus 1 pkt proc"
    >
    > Czyli celem jest inflacja od 1,5% do 3,5%.
    > Wiadomo, że należy brać poprawkę i to będzie właśnie ta górna granica.
    > Żeby wyjść na lokacie na zero i nic nie tracić po zapłaceniu podatku
    > trzeba ulokować pieniądze conajmniej na lokacie 4,32%
    > Teraz pytanie. W jakie instrumenty będą uciekać Polacy przed inflacją?

    Potwierdzil inflacje ale przeciez towaru jest nadmiar to do chuja jaka
    to inflacja ?

  • 12. Data: 2010-10-04 21:02:39
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzil inflacje ale przeciez towaru jest nadmiar to do chuja jaka to
    > inflacja ?

    Na powaznie to inflacje nakręcaja ceny, prądu,gazu,róznych tam jeszcze
    opłat.No i kupno telepatrzydeł moze)
    Zarobki słabe.Pieniedzy mniej( na dodatek oszczędzac trzeba),bo nawet na
    pogrzeb ma byc mniej.Więc jak ma sie inflacja urodzić?
    pzdr stary

  • 13. Data: 2010-10-04 22:53:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Werbiński" 4ca9d364$0$21005$6...@n...neostrada.pl

    > Czyli celem jest inflacja od 1,5% do 3,5%.

    W roku 2009 płaciłem za olej napędowy około 3.5 za litr, teraz ponad 4 złote za litr.
    :)

    Może inflację ratują ceny urządzeń stale taniejących -- dziś dysk kosztuje
    200 złotych, podczas gdy rok temu ten sam dysk kosztował aż 300 złotych. :)

    Ceny chleba?... Mleka?... Chyba ktoś drwi ze mnie, pisząc o inflacji od 1.5% do
    3.5%...

    > Wiadomo, że należy brać poprawkę i to będzie właśnie ta górna granica.

    Ty się ciesz, gdy to będzie tylko suma dolnej i górnej. :)
    Tu raczej szykuje się krach -- nie aż taki, jak ćwierć wieku temu, ale raczej
    spory!!! :)

    > Żeby wyjść na lokacie na zero i nic nie tracić po zapłaceniu podatku trzeba
    ulokować pieniądze conajmniej na lokacie 4,32%
    > Teraz pytanie. W jakie instrumenty będą uciekać Polacy przed inflacją?

    Kiedyś, aby spłacić zaciągnięte kredyty znienacka drożejące, uciekli ;)
    w handel alkoholem, papierosami i paliwem samochodowym. :) Później
    część z nich założyła sklepy, hurtownie i inne biznesy (tłukąc swoich
    pracowników niemiłosiernie) a część przerzuciła się na przykład na
    modne dziś (z powodu śmierci i straszliwych chorób) dopalacze. :)

    BTW dopalaczy -- ciekawe, że aż trzeba było takich wypadków, aby ludziom
    zaświtało, że dopalacze trzeba uznać za środki zabijające ludzi. :)

    Jak się to mówi -- mądry Polak po szkodzie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-10-04 22:54:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Allen Informatyk Niesamowity" i8cl1l$s9h$...@n...onet.pl

    > Napisz jeszcze raz co ma isc w gore? ;)

    Nic nie rozumiesz!! Waltornie mają iść w górę tylko dwukrotnie. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2010-10-05 05:42:29
    Od: "walter" <w...@t...mars>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > BTW dopalaczy -- ciekawe, że aż trzeba było takich wypadków, aby ludziom
    > zaświtało, że dopalacze trzeba uznać za środki zabijające ludzi. :)
    >

    > Jak się to mówi -- mądry Polak po szkodzie. :)

    btw dopalaczy to fajne alibi
    jak młody powie w szpitalu że przyćpał to znaczy że posiadał narkotyki, a to
    interes prokuratora
    a jak powie, że dopalaczem - to już nie
    mamy wiec same zatrucia dopalaczami i nic narkotykami

  • 16. Data: 2010-10-05 07:58:08
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > W roku 2009 płaciłem za olej napędowy około 3.5 za litr, teraz ponad 4
    > złote za litr. :)

    Myślę, że inflacja pomyliła Ci się z kursem walut

> [...]
    > :)
    >

    > Ceny chleba?... Mleka?... Chyba ktoś drwi ze mnie, pisząc o inflacji od

    Co do chleba to popatrz sobie na ceny kontraktów na pszenicę. Zobacz jaka
    jest definicja inflacji oraz metodologia jej liczenia i nie kpij sam z
    siebie.

  • 17. Data: 2010-10-05 09:08:51
    Od: Bart Ogryczak <b...@g...com>

    On Oct 4, 3:14 pm, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
    > http://stooq.pl/n/?f=367853
    > "Cel to 2,5% plus minus 1 pkt proc"

    Niesamowite. Zupełnie jak za przeproszeniem w UK.

  • 18. Data: 2010-10-05 10:01:39
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 04-10-2010 o 23:02:39 stary <k...@w...pl> napisał(a):

    > Na powaznie to inflacje nakrecaja ceny, pr?du,gazu,róznych tam jeszcze
    > op?at.No i kupno telepatrzyde? moze)
    > Zarobki s?abe.Pieniedzy mniej( na dodatek oszczedzac trzeba),bo nawet na
    > pogrzeb ma byc mniej.Wiec jak ma sie inflacja urodziae?

    sugerujesz że mamy szanse na stagflacje? Bo jak na razie odczuwam tylko
    podwyzki prądu i gazu,
    czynszów i wywozu śmieci, paliw i wody.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 19. Data: 2010-10-05 10:50:09
    Od: mech <m...@v...pl>

    On 2010-10-05 00:53, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ceny chleba?... Mleka?... Chyba ktoś drwi ze mnie, pisząc o inflacji od
    > 1.5% do 3.5%...

    oj, najpierw zakładasz sobie, że inflacja ma być w okolicach 2%, a
    później patrzysz jak uzyskać taki wynik. Można na ten przykład tak:

    http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=aktualnosci/Wiadomosci
    _2008/necmod.html

    A tak liczy GUS:
    http://www.polityka.pl/rynek/gospodarka/234779,1,zyc
    ie-wedlug-gus.read

    milej lektury :)
    mech

  • 20. Data: 2010-10-05 11:26:44
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    >Myślę, że inflacja pomyliła Ci się z kursem walut

    Kiedyś Anatol (który osatnio jakoś się nie odzywa) zapodał link do takiej
    ładnej strony NBP:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/pieniezna_
    i_bankowa/m3.html

    W której widnieje ładna kolumna pod nazwą "Pieniądz gotówkowy w obiegu (poza
    kasami banków)"
    Jak skomentujesz drogi totusie (z małej litery), że od stycznia 2005 ilość
    pięniadza w obiegu niemal się PODWOIŁA z 50 mld do niemal 100 mld?.

    http://zapisz.net/images/344_bez_tytu_u.png

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/