  • 21. Data: 2010-10-05 14:06:53
    Temat: Re: Rząd potwierdził docelową inflację do 3,5%
    Od: dziegiec <d...@g...com>

    On 4 Paź, 23:53, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > BTW dopalaczy -- ciekawe, że aż trzeba było takich wypadków, aby ludziom
    > zaświtało, że dopalacze trzeba uznać za środki zabijające ludzi. :)

    Wydaje Ci się, że media epatują dopalaczami bo coś się nagle ostatnio
    w temacie zmieniło?
    Odważna hipoteza. Ja stawiam na to, że zabrakło tematów zastępczych.

  • 22. Data: 2010-10-05 14:27:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > Kiedyś Anatol (który osatnio jakoś się nie odzywa) zapodał link do takiej
    > ładnej strony NBP:
    > http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/statystyka/pieniezna_
    i_bankowa/m3.html

    > W której widnieje ładna kolumna pod nazwą "Pieniądz gotówkowy w obiegu
    > (poza kasami banków)"
    > Jak skomentujesz drogi totusie (z małej litery), że od stycznia 2005 ilość
    > pięniadza w obiegu niemal się PODWOIŁA z 50 mld do niemal 100 mld?.
    >
    > http://zapisz.net/images/344_bez_tytu_u.png

    Inflacja to przewaga na rynku pieniędzy nad wartością towarów i usług.
    Podałeś jedną stronę porównania. Podaj drugą pamiętając o tym, że na rynku
    jest produkcja rodzima + import - eksport. Skomentuję to tak, że zadajesz
    tendencyjne pytania z tezą jak to masz we zwyczaju.

  • 23. Data: 2010-10-05 18:32:05
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > jest produkcja rodzima + import - eksport. Skomentuję to tak, że zadajesz
    > tendencyjne pytania z tezą jak to masz we zwyczaju.

    A co śmiesz twierdzić, że PKB w ostatnich latach - analogicznie jak podaż
    pieniądza - przyrastał w stosunku 20% w skali rocznej ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 24. Data: 2010-10-05 19:05:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > A co śmiesz twierdzić, że PKB w ostatnich latach - analogicznie jak podaż
    > pieniądza - przyrastał w stosunku 20% w skali rocznej ?.

    To jest cały Twój sposób dyskusji. Procent składany do dla Ciebie: 100% w 5
    lat to jest 20% rocznie. Takie chwyty stosuj u swojej cioci na imieninach
    gdzie wszyscy są tynkarze i nikt na niczym się nie zna. Powtórzę Ci jeszcze
    raz. Inflacja to przejaw nadmiaru pieniądza nad wartością towarów na rynku,
    dostępnych za te pieniądze. Nic tu nie ma o PKB. Wyżej cytujesz mój list ale
    go nie przeczytałeś lub udajesz, że nie zrozumiałeś. Dla inflacji nie ma
    znaczenia czy towary są z rodzimej produkcji czy z importu. Przyrost
    produkcji może być ujemny i inflacji nie będzie. Takie zjawisko występowało
    w tym roku w USA. Nie rżnij głupa większego niż jesteś. Śmiem twierdzić, że
    wykazujesz się matolstwem w tej rozmowie.

  • 25. Data: 2010-10-05 19:09:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    totus wrote:

> [...]
    > będzie. Takie zjawisko występowało w tym roku w USA. Nie rżnij głupa
    > większego niż jesteś. Śmiem twierdzić, że wykazujesz się matolstwem w tej

    Dodam jeszcze, że po stronie pieniężnej porównania nie występuje tylko
    gotówka, na którą się powołujesz ale również kredyt, którego dynamiki nie
    uwzględniasz w swojej tendencyjnej insynuacji, że gus razem z rządem kłamie
    przy publikacji wskaźnika inflacji. Prymitywne zagrywki. Strategia
    przeniesiona żywcem spod kościoła.

  • 26. Data: 2010-10-05 19:35:01
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > IMO waltornie powinny iść w górę...

    czymże jest twa waltornia?

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 27. Data: 2010-10-05 20:09:31
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Dla inflacji nie ma znaczenia czy towary są z rodzimej produkcji czy z
    > importu. Przyrost
    > produkcji może być ujemny i inflacji nie będzie.

    A ta recepta twoja recepta na zbicie inflacji to prosto od Balcerowicza,
    czy od mistrza Grzesia Kołodki ?.

    Nic nie produkować, importować i dodrukowywać ...
    A wszsytko sfinansuje wujek DEFICYT .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 28. Data: 2010-10-05 20:12:30
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > A ta recepta twoja recepta na zbicie inflacji to prosto od Balcerowicza,
    > czy od mistrza Grzesia Kołodki ?.
    >
    > Nic nie produkować, importować i dodrukowywać ...
    > A wszsytko sfinansuje wujek DEFICYT .....

    Acha zapomniałem dodać - wszystko brać na kredyt .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 29. Data: 2010-10-05 20:13:41
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "dziegiec" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 4 Paź, 23:53, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Wydaje Ci się, że media epatują dopalaczami bo coś się nagle ostatnio
    > w temacie zmieniło?
    > Odważna hipoteza. Ja stawiam na to, że zabrakło tematów zastępczych.

    Jest zapewne jeszcze inaczej:

    świat narkotykowy traci rynek na rzecz mniej lub bardziej legalnie i
    oficjalnie działajacych sklepów i hurtowni środków kolekcjonerskich.

    Więc walczy z tym za pomocą rządu i polityków sprzedajnych jak dziwki (za
    bycie w mediach wszystko, a kto wie za jaką kasę jescze w kieszeń pakowaną).
    Do tego nie inwestując w tą walkę własnych środków - bo zapłaca za to
    podatnicy/ja-ty/społeczeństwo pieniedzmi wydawanymi przez (znowu pojawia
    sie!) rząd don-kichotów (albo i don-aldów jak kto woli).

  • 30. Data: 2010-10-05 20:15:28
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Acha zapomniałem dodać - wszystko brać na kredyt .....

    Tak jak w Ameryce:

    "[...] Urzędnicy przestraszyli się, ze gospodarka zacznie się zwijać.
    Postanowili załatać wyrwę po kredycie gotówką. Dlatego nie ma inflacji w
    Stanach. [...]".

    Pytanie tylko skąd "urzędnicy" wzięli na to pieniądze.....?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/