  • 51. Data: 2009-03-06 22:15:27
    Temat: Re: SP&500 ma juz 6 z przodu!!!!
    Od: sorden <s...@w...pl>

    skippy wrote:

    > o tak?

    o tak.

    --
    in

  • 52. Data: 2009-03-07 04:02:24
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "msz" <C...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uqd3uvj73ixox7@marcin-560ae85f.torun.mm.pl..
    .

    > czyli pieniadz to cos co nie ma specjalnej wartosci, a monety z kruszcu i
    > muszelki to po prostu monety z kruszcu i muszelki?

    Pieniądz, to szersze pojęcie. W szczególności zawiera ono wpis w komputerze,
    który nie ma przyporządkowanej do niego jakiejkolwiek wartości. Patrz
    inflacja w Zimbabwe, patrz dodrukowanie kasy w Anglii.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 53. Data: 2009-03-07 11:15:13
    Od: msz <C...@w...pl>

    Dnia 07-03-2009 o 05:02:24 Jan Werbiński
    <j...@j...com> napisał(a):

    > Pieniądz, to szersze pojęcie.

    to teraz wroc do swojego pierwszego postu w tym watku. jak bedziesz mial
    watpliwosci to zawsze mozesz sie spytac Kopernika skad wiedzial, ze
    pieniadz pojawi sie 100-200 lat po jego smierci (choc to akurat kiepski
    argument w dyskusji ogolnej, ale do "300-400 lat" pasuje jak ulal).
    Pzdr

  • 54. Data: 2009-03-07 11:56:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    .

> [...]
    > pieniadz pojawi sie 100-200 lat po jego smierci (choc to akurat kiepski
    > argument w dyskusji ogolnej, ale do "300-400 lat" pasuje jak ulal).

    1. Pieniądz rozumiany, jako moneta z kruszcu, albo coś reprezentujące
    określoną wartość istniał przed naszą erą. Sam w sobie miał wartość nawet po
    tym, jak emitent przestał istnieć. Był to po prostu specyficzny rodzaj
    handlu wymiennego.

    2. W XXI w pieniądze same w sobie nie są nic warte. Papier praktyczne nic
    nie kosztuje, a pieniądz w postaci elektronicznej zupełnie nic. Pieniądze
    mają tylko ułamkową i praktycznie pomijalną wartość. Ich używanie nie ma
    cech handlu wymiennego.

    Dzisiejsza definicja pieniądza zawiera w sobie definicję z punktu
    pierwszego, ale stanowi ona znikomy ułamek całości, który możemy pominąć.
    Dzisiejszy pieniądz, to punkt 2.

  • 55. Data: 2009-03-09 09:01:51
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    wiadomości news:gotntn$6ak$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Dzisiejsza definicja pieniądza zawiera w sobie definicję z punktu
    > pierwszego, ale stanowi ona znikomy ułamek całości, który możemy pominąć.

    Chyba nie chwytam różnicy między tym, że jak się ludzie umówią że za
    określony papierek będą dawać tyle a tyle jabłek, to coś zupełnie innego niż
    jak się umówią, że za trochę srebra będą dawać tyle a tyle jabłek.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 56. Data: 2009-03-09 12:34:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niż
    > jak się umówią, że za trochę srebra będą dawać tyle a tyle jabłek.

    To jest właśnie różnica. Zimbabweńczycy ostatnio świetnie ją rozumieją.

  • 57. Data: 2009-03-09 17:34:41
    Od: msz <C...@w...pl>

    Dnia 09-03-2009 o 13:34:19 Jan Werbiński
    <j...@j...com> napisał(a):

    > To jest właśnie różnica. Zimbabweńczycy ostatnio świetnie ją rozumieją.

    oczywiste oczywistosci ktore piszesz nie sprawia, ze glupota ktora
    walnales na poczatku stanie sie prawda.
    eot z mojej strony.
    Pzdr

  • 58. Data: 2009-03-09 22:05:09
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    Byc moze sie doktoryzujesz, baaaa bedziesz prezesem NBP itp, ale niestety
    IMO bredzisz.
    Czysta teorią warta zero.

  • 59. Data: 2009-03-09 22:13:06
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Jan Werbiński"

    Nie odróżniasz wartości numizmatycznej od realnej.
    W dodatku nie bierzesz pod uwagę zmian notowań kruszców.
    I miliona spraw.
    Czysta teorią warta zero.

    Uwierz - pracuję, dostaje papierki, ide do sklepu - to wszystko handel
    wymienny; na szczęście udoskonalny.

    Mylisz i mieszasz pisząc pseudo-prace naukową.

    Byc moze sie doktoryzujesz, baaaa bedziesz prezesem NBP itp, ale niestety
    IMO bredzisz.

    PS
    http://www.historica.pl/index.php?section=rzym&dzial
    _id=29&action=forumWiecej&id=97337&page=8
    http://wapedia.mobi/pl/Rigsdaler

    Wiesz, można dodrukować, a mozna i:
    "W 64 r. Neron przeprowadził dewaluację obniżając wartość aureusa do 7, 27 g
    i denara do 3,41 g. Od czasów tego cesarza normą się stało dodawanie do do
    monet srebrnych miedzi."

    Opanuj się, tak było zawsze.
    Naprawdę bredzisz.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2009-03-09 22:16:16
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    "W miejsce denarów wprowadził też nowy pieniądz srebrny, tj. antoniniana
    (5,11 g) o wartości nominalnej 2 denarów ale o wadze odpowiadającej jedynie
    1,5 dotychczasowego denara."

    Fajne fajne.
    Dzieki bredniom się czegos dowiedziałem - bo czułem, ze wałki musiały byc od
    zawsze.
    :)))