    From: " finder24" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: SPREAD - kwotowo czy procentowo?
    Date: Tue, 10 Mar 2009 09:09:41 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie,

    Kilka dni temu przeczytałem na blogu jednego ze specjalistów od kredytów
    walutowych, że spread ustalany jest kwotowo tzn. np. 10 gr. Pod artykułem
    rozgorzała dyskusja, że to jednak nie jest kwotowo, ale procentowo, co
    powoduje wzrost spreadu w momencie wzrostu osłabienia się PLN w stosunku do
    innych walut np. CHF. To drugie rozwiązanie wydaje mi się osobiście bardziej
    sensowne. Postanowiłem jednak napisać do Multibanku z pytaniem jak to jest u
    nich. Oto odpowiedź:

    "W odpowiedzi na przesłaną wiadomość przekazuję informację że wartość spreadu
    jest wartością zmienną która zależy od wysokości kursów dla CHF. Nie ma
    konkretnej wartości określonej procentowo lub kwotowo jako spread Bre Bank jak
    każda instytucja finansowa ustala własną tabelę kursów walut."

    Jak to zatem powinno być?

    Dzięki,
    finder24