  • 181. Data: 2016-12-01 21:41:44
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    greg <null> writes:

    > To też bajka PRowa po fakcie, czy fake?
    >
    > https://www.bankowebezprawie.pl/wp-content/uploads/2
    016/11/Pietraszkiewicz-do-BZWBK-2005.jpg

    28 listopada 2005 roku, zupełnie inna epoka w kontekście kredytów
    hipotecznych w Polsce.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 182. Data: 2016-12-01 21:49:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 21:41:45 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    016/11/Pietraszkiewicz-do-BZWBK-2005.jpg

    > 28 listopada 2005 roku, zupełnie inna epoka w kontekście kredytów
    > hipotecznych w Polsce.

    Wizjoner jakis ten Gajewski.
    Pomiń ten 2005r i przeczytaj to jakby dzisiejszej epoki dotyczyło;)

  • 183. Data: 2016-12-01 22:34:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-01, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Wizjoner jakis ten Gajewski.
    > Pomiń ten 2005r i przeczytaj to jakby dzisiejszej epoki dotyczyło;)

    Tam zaraz wizjoner. To była rozgrywka polityczna tamtych czasów.
    A tu kontekst:

    888.html
    Data: 09.12.2005

    "[...] Wiceprezes Getin Banku Łukasz Bald nie ma wątpliwości:
    - Chodzi o osłabienie mniejszych banków, które specjalizują się
    w kredytach walutowych, a w konsekwencji o pozbycie się konkurentów
    z rynku kredytów mieszkaniowych. Banki, które i tak nie udzielają
    kredytów walutowych, zachowały się jak przysłowiowy pies ogrodnika
    - uważa Bald.

    Dlaczego ci, którzy dziś specjalizują się w kredytach walutowych,
    boją się przejścia na złotówkę? Maciej Kossowski z Expandera
    tłumaczy, że wielkie banki, dysponujące dużą siecią oddziałów,
    mogą zbić cenę kredytu, bo zarabiają na nisko oprocentowanych
    depozytach. - Mniejsze banki, nie mające depozytów, nie będą
    mogły oferować tak niskiego oprocentowania kredytów złotowych
    - uważa Kossowski."

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 184. Data: 2016-12-01 23:06:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > 1: 30tys z opr 1,0% i prowizja 30%, rata wychodzi 262zł
    > 2: 21tys z opr 8,71% prowizja 0%, rata wychodzi 262zł

    Kredyt ze stałym oprocentowaniem na 10 lat? Który bank takie coś daje?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 185. Data: 2016-12-01 23:26:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-01, Kris <k...@g...com> wrote:

    > 1: 30tys z opr 1,0% i prowizja 30%, rata wychodzi 262zł
    > 2: 21tys z opr 8,71% prowizja 0%, rata wychodzi 262zł

    Coś mi się matematyka nie zgadza :)

    Ad 1.
    21 tys "netto" + 30% = kredytowane 27300 zł.
    Oprocentowanie 1% rat równych =~ 239 zł.
    Total: 28 699,11 zł

    Ad 2.
    21 tys. "netto" + 0% prowizja, rata wychodzi ~262.
    Total: 31 528,11 zł

    Więc "2" się opłaca jak masz zamiar spłacić wcześniej,
    np. przewidujesz spłatę całości po 2-3 latach, ale nie
    chcesz by Ci drenowało budżet przez te 2-3 lata,
    a spodziewasz się spadku.

    "1" się opłaca bardziej jak chcesz sobie spokojnie
    ciurkać aż nie spłacisz.

    Nie dopisałeś, czy któryś ma stałe/zmienne
    oprocentowanie, a to też robi różnicę.

    No i który lepszy wg Ciebie?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 186. Data: 2016-12-02 09:30:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .org...
    On 2016-12-01, Kris <k...@g...com> wrote:

    >Tam zaraz wizjoner. To była rozgrywka polityczna tamtych czasów.
    >A tu kontekst:
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,305
    6888.html
> [...]
    >z rynku kredytów mieszkaniowych. Banki, które i tak nie udzielają
    >kredytów walutowych, zachowały się jak przysłowiowy pies ogrodnika

    Tylko ... sprawdzic PKO BP.
    Bo skonczyl z duza iloscia kredytow frankowych. Ale czy zaczal juz w
    2005 ?

> [...]
    >depozytach. - Mniejsze banki, nie mające depozytów, nie będą
    >mogły oferować tak niskiego oprocentowania kredytów złotowych

    To skad wziely pieniadze ?

    Fakt, duze banki, z tradycjami, mialy duza ilosc klientow, ktorzy
    zawsze cos tam trzymali ...
    No ale jesli mnie pamiec nie myli, to taki PeKaO udzielil sporo
    kredytow z funduszy wlasnych.
    To Unicredit powinien dbac, zeby one byly w bezpiecznej walucie :-)

    J.

  • 187. Data: 2016-12-02 10:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 14:25:19 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Jak się gdzieś nie rypnełem w obliczeniach to tak jest

    Bardziej mi o rynek chodzi.
    Dostane gotowkowy kredyt na 9% bez prowizji oraz na 1% z 30% prowizja
    ?
    Chyba nie, oferty beda raczej bardziej zblizone.

    > Zakładając, ze klient zamierza to splacic w umowionym terminie, to
    > roznic nie ma :-)
    >Jak za rok-dwa zechce zrolować/skonsolidować to różnice już kolosalne
    >Zgadnij na jaką wersję zaproponują klientowi "doradcy"?

    Te, od ktorej maja wieksza prowizje :-)
    Ale ... ktora to bedzie ?

    To rolowanie/konsolidowanie tez sie raczej wiaze z prowizja, wiec moze
    lepiej normalnie splacac zgodnie z planem :-)

    >Gwarantuje Tobie że żaden z "doradców" w bankach nie wyjaśni
    >klientowi różnic między tymi dwoma wersjami, nie pokaże obiektywnie
    >zalet i wad tylko będzie tak kierował rozmowę żeby sprzedać produkt z
    >30% prowizja.

    Ale ja mam na mysli prowizje dla doradcy, nie bankowa :-)
    Choc doradca na etacie banku powinien dbac o interesy tego banku :-)

    No coz - mysle ze i to znormalnieje.
    Zauwaz ze to skutek akceptowalnych spolecznie odsetek - wysokich, i
    ich ograniczenia ustawowego.
    W efekcie banki zaczelu srubowac prowizje, bo to im wolno.
    Ale ze pojawiaja sie kredyty z RRSO ponizej 10%, to i prowizje beda
    normalniec.

    I wez pod uwage, ze nadal nie wiemy ktory produkt lepszy - np boimy
    sie, ze bank za miesiac podniesie 1% do 5%, a jakos pomijasz, ze
    rownie dobrze moze podniesc z 8.9% na 18.9.

    A prawda, ustawa, tego akurat nie moze :-)

    >Statystycznego klienta interesują dwie rzeczy- kwota gotówki jaką
    >dostanie do łapy i wysokość raty.

    No to widzisz, ja moze bardziej swiadomy klient jestem, bo
    popatrzylbym po reklamach i zaczal odwiedzac banki od najnizszego
    RRSO.
    No, moze troche inaczej - najpierw bym odwiedzil ten trzeci na liscie,
    potem drugi, potem pierwszy - i tu podpisal umowe, gdyby reklama
    okazala sie prawda.

    Jeszcze mozna pojsc do "niezaleznego" doradcy, ten wyliczy raty ...

    >W tym który wybierze rata będzie mniejsza tylko pracownik zapomni
    >powiedzieć że kres dwa razy dłuższy,
    >albo że po roku rata wrośnie bo promocja się skończy\ubezpieczenie na
    >kolejny rok dolicza.
    >To wszystko będzie oczywiście zapisane w umowie;)

    To tym bardziej patrzymy na RRSO - tam ma byc wszystko ujete, a jak
    nie - kredyt do uniewaznienia :-)

    >Jakie kłamie- "w reklamie było 9% bo kwota 15tys a Pani wzięła 45tys
    >to i RRSO wzrosło;)

    Oczywiscie, ale reklama jest po to, abym do banku trafil, a umowa,
    zebym widzial rozbieznosci.

    Pan mi mowi 4.9, a ja tu widze 9.9 - o co chodzi ?
    Przed podpisaniem - do tego wystarczy rzucic okiem na umowe.

    >Ano właśnie? RRSO nic tu nie da za bardzo
    >1b: 265*120=31800zł
    >2b: 311*96=29856zł
    >Kowalski najczęściej tak policzy. ale okresy różne tez porównać
    >trudno.

    To nie jest glupie liczenie.
    Jak sie chce jednak uwzglednic ten czas, albo porownac "pazernosc"
    bankow, to RRSO prawde ci powie :-)

    >Co wtedy robi Kowalski- zaufa doradcy pracującemu w "instytucji
    >zaufania publicznego" i weżmie tam gdzie doradca lepiej mu to
    >sprzeda.

    Ale wiesz - tak narzekasz na doradcow, a co on ma doradzic klientowi w
    takiej sytuacji ?
    Zauwaz - wszystko co powie, moze byc uzyte przeciw bankowi :-)
    Wiec najlepiej jak nic nie powie :-)

    Albo sie ograniczy do wyliczenia raty/sumy w kilku wariantach, albo
    urzadzi wyklad z ekonomii.
    Jak WIBOR wzrosnie - lepszy bedzie wariant a, jak spadnie wariant b.
    A wzrosnie czy spadnie - tego nie wie nikt.
    Ja prywatnie uwazam ... a nie, tego panu nie moge powiedziec w
    godzinach pracy :-)

    J.

  • 188. Data: 2016-12-02 10:36:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 23:27:01 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Coś mi się matematyka nie zgadza :)
    >
    > Ad 1.
    > 21 tys "netto" + 30% = kredytowane 27300 zł.

    30tys kwota na umowie, z tego bank odliczy 30% prowizji przy wypłacie i klient
    dostanie 21tys. Tak to działa.

> [...]

    > np. przewidujesz spłatę całości po 2-3 latach, ale nie
    > chcesz by Ci drenowało budżet przez te 2-3 lata,

    Błędne założenia przyjąłeś(Ad1) to i wnioski trzeba zweryfikować.

    > "1" się opłaca bardziej jak chcesz sobie spokojnie
    > ciurkać aż nie spłacisz.

    Jak chcesz ciurkać do końca spłaty to czy 1 czy 3 dokładnie tak samo wyjdzie.
    Zakładając stałe oprocentowanie. Ok na rynku nie ma na dzisiaj produktów kredytowych
    na 10 lat ze stałym ale na potrzeby dyskusji coś trzeba założyć.
    Generalnie chodziło mi o to że po RRSO nie ocenisz co lepsze dla Ciebie.

    > No i który lepszy wg Ciebie?

    Bez wątpienia 2.
    Mało kto kredyty gotowkowe na 10 lat spłaca do końca. Ludzie konsolidują, dobierają
    itp więc 2 korzystniejsza.
    Tyle że "doradca" w banku zaproponuje 1
    Bo dla banku dużo korzystniejsza.
    Zauważ że w reklamach banki niskim oprocentowaniem konkurują.
    Byle klienta zwabić. Z 3% czy 4,9% by nie wyżyły więc dochodzą kilkunastoprocentowe(a
    i ponad 20% też często bywają) prowizje i ubezpieczenia.

  • 189. Data: 2016-12-02 10:58:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 10:00:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Bardziej mi o rynek chodzi.
    > Dostane gotowkowy kredyt na 9% bez prowizji oraz na 1% z 30% prowizja

    Dostaniesz np kredyt na 0% z prowizją 0%
    Tylko max 2000zł i a 12mcy.
    Z prowizją pomiędzy 20% a 30% też znajdziesz bez problemu.
    Ale statystyczny Kowalski nie dostanie tego co chce tylko to co mu "doradca" doradzi.

    > Chyba nie, oferty beda raczej bardziej zblizone.
    O to chodzi że nie za bardzo porownasz. Bo w jednym banku max 6 lat powiedzą w innym
    na 12dadzą( na dłuższe okresy gotówkowych chyba na dzisiaj nie dają)
    W jednym niższa prowizja i ubezpieczenie w innym bez ubezpieczenia ale prowizja
    wyższa.

    > To rolowanie/konsolidowanie tez sie raczej wiaze z prowizja, wiec moze
    > lepiej normalnie splacac zgodnie z planem :-)
    Najlepiej by było. Ale dodatkowa potrzeba gotowki dochodzi i trzeba dobrać.
    Bank chętnie doda ale najczęśce zroluje. Pojdziesz do innego konsolidacje
    zaproponują. Podobnie jak rolowanie w Twoim banku wyjdzie.

    > Ale ja mam na mysli prowizje dla doradcy, nie bankowa :-)
    > Choc doradca na etacie banku powinien dbac o interesy tego banku :-)

    Sam Sobie odpwiedziałeś;)

    > normalniec.

    Są i takie z RRSO 0%
    Na zwabienie klienta.

    > I wez pod uwage, ze nadal nie wiemy ktory produkt lepszy - np boimy
    > sie, ze bank za miesiac podniesie 1% do 5%, a jakos pomijasz, ze
    > rownie dobrze moze podniesc z 8.9% na 18.9.

    Na razie więcej jak do 10% podnieś nie może bo ma ograniczenie. Ale kredyty gotowkowe
    teraz to i do 12 lat więc zmiany mogą być

    > No to widzisz, ja moze bardziej swiadomy klient jestem,

    Świadomi też bywają. Jak Yeti- wszyscy o nim słyszeli nikt nie widział;)

    > Pan mi mowi 4.9, a ja tu widze 9.9 - o co chodzi ?
    > Przed podpisaniem - do tego wystarczy rzucic okiem na umowe.

    No właśnie. Frankowicze, paretowcy, ci co fundusze od BPH kupowali niby też mogli
    zerknąć. A nie zetknęli.

    > Ja prywatnie uwazam ... a nie, tego panu nie moge powiedziec w
    > godzinach pracy :-)

    Dlatego za bzdury uważam twierdzenia że doradcy frankowiczo np ostrzegali

  • 190. Data: 2016-12-02 12:01:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-02, Kris <k...@g...com> wrote:

    > 30tys kwota na umowie, z tego bank odliczy 30% prowizji przy wypłacie i klient
    dostanie 21tys. Tak to działa.

    Są 3 metody:
    - prowizja nie doliczana do kredytu
    - prowizja doliczana do kredytu (tą ja policzyłem, bo z tą się najczęściej
    spotykałem)
    - prowizja pomniejsza kwotę do wypłaty (Twoja metoda)

    W praktyce spotkałem się z metodą "2", stąd i dalsze wyliczenia miałem jak w punkcie
    2.

    Poza tym w każdej reklamie musi pojawić się reprezentatywne wyliczenie,
    a tam widzisz rozbite koszty kredytu, ubezpieczenia i oprocentowanie
    i to zanim uderzysz do doradcy.

> [...]
    > trzeba założyć.
    >
    > Generalnie chodziło mi o to że po RRSO nie ocenisz co lepsze dla Ciebie.

    Ale RRSO to w miarę mierzalny wskaźnik, który można zastosować do różnych
    miar. W dalszej kolejności należy patrzeć na inne parametry.

    > Zauważ że w reklamach banki niskim oprocentowaniem konkurują.

    Ale "w reklamach" mają obowiązek przedstawić wyliczenie reprezentatywnej
    próbki, więc nie mów, że masz tylko RRSO do porównania.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com