    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <s...@p...org>
    <583d8529$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <2...@g...com>
    <583ea16c$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <f...@g...com>
    <584024be$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Date: Fri, 2 Dec 2016 10:00:44 +0100

    dyskusyjnych:d05dc652-6bf6-492c-9607-da68b338e8cb@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 1 grudnia 2016 14:25:19 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Jak się gdzieś nie rypnełem w obliczeniach to tak jest

    Bardziej mi o rynek chodzi.
    Dostane gotowkowy kredyt na 9% bez prowizji oraz na 1% z 30% prowizja
    ?
    Chyba nie, oferty beda raczej bardziej zblizone.

    > Zakładając, ze klient zamierza to splacic w umowionym terminie, to
    > roznic nie ma :-)
    >Jak za rok-dwa zechce zrolować/skonsolidować to różnice już kolosalne
    >Zgadnij na jaką wersję zaproponują klientowi "doradcy"?

    Te, od ktorej maja wieksza prowizje :-)
    Ale ... ktora to bedzie ?

    To rolowanie/konsolidowanie tez sie raczej wiaze z prowizja, wiec moze
    lepiej normalnie splacac zgodnie z planem :-)

    >Gwarantuje Tobie że żaden z "doradców" w bankach nie wyjaśni
    >klientowi różnic między tymi dwoma wersjami, nie pokaże obiektywnie
    >zalet i wad tylko będzie tak kierował rozmowę żeby sprzedać produkt z
    >30% prowizja.

    Ale ja mam na mysli prowizje dla doradcy, nie bankowa :-)
    Choc doradca na etacie banku powinien dbac o interesy tego banku :-)

    No coz - mysle ze i to znormalnieje.
    Zauwaz ze to skutek akceptowalnych spolecznie odsetek - wysokich, i
    ich ograniczenia ustawowego.
    W efekcie banki zaczelu srubowac prowizje, bo to im wolno.
    Ale ze pojawiaja sie kredyty z RRSO ponizej 10%, to i prowizje beda
    normalniec.

    I wez pod uwage, ze nadal nie wiemy ktory produkt lepszy - np boimy
    sie, ze bank za miesiac podniesie 1% do 5%, a jakos pomijasz, ze
    rownie dobrze moze podniesc z 8.9% na 18.9.

    A prawda, ustawa, tego akurat nie moze :-)

    >Statystycznego klienta interesują dwie rzeczy- kwota gotówki jaką
    >dostanie do łapy i wysokość raty.

    No to widzisz, ja moze bardziej swiadomy klient jestem, bo
    popatrzylbym po reklamach i zaczal odwiedzac banki od najnizszego
    RRSO.
    No, moze troche inaczej - najpierw bym odwiedzil ten trzeci na liscie,
    potem drugi, potem pierwszy - i tu podpisal umowe, gdyby reklama
    okazala sie prawda.

    Jeszcze mozna pojsc do "niezaleznego" doradcy, ten wyliczy raty ...

    >W tym który wybierze rata będzie mniejsza tylko pracownik zapomni
    >powiedzieć że kres dwa razy dłuższy,
    >albo że po roku rata wrośnie bo promocja się skończy\ubezpieczenie na
    >kolejny rok dolicza.
    >To wszystko będzie oczywiście zapisane w umowie;)

    To tym bardziej patrzymy na RRSO - tam ma byc wszystko ujete, a jak
    nie - kredyt do uniewaznienia :-)

    >Jakie kłamie- "w reklamie było 9% bo kwota 15tys a Pani wzięła 45tys
    >to i RRSO wzrosło;)

    Oczywiscie, ale reklama jest po to, abym do banku trafil, a umowa,
    zebym widzial rozbieznosci.

    Pan mi mowi 4.9, a ja tu widze 9.9 - o co chodzi ?
    Przed podpisaniem - do tego wystarczy rzucic okiem na umowe.

    >Ano właśnie? RRSO nic tu nie da za bardzo
    >1b: 265*120=31800zł
    >2b: 311*96=29856zł
    >Kowalski najczęściej tak policzy. ale okresy różne tez porównać
    >trudno.

    To nie jest glupie liczenie.
    Jak sie chce jednak uwzglednic ten czas, albo porownac "pazernosc"
    bankow, to RRSO prawde ci powie :-)

    >Co wtedy robi Kowalski- zaufa doradcy pracującemu w "instytucji
    >zaufania publicznego" i weżmie tam gdzie doradca lepiej mu to
    >sprzeda.

    Ale wiesz - tak narzekasz na doradcow, a co on ma doradzic klientowi w
    takiej sytuacji ?
    Zauwaz - wszystko co powie, moze byc uzyte przeciw bankowi :-)
    Wiec najlepiej jak nic nie powie :-)

    Albo sie ograniczy do wyliczenia raty/sumy w kilku wariantach, albo
    urzadzi wyklad z ekonomii.
    Jak WIBOR wzrosnie - lepszy bedzie wariant a, jak spadnie wariant b.
    A wzrosnie czy spadnie - tego nie wie nikt.
    Ja prywatnie uwazam ... a nie, tego panu nie moge powiedziec w
    godzinach pracy :-)

    J.