  • Data: 2009-06-16 11:14:50
    Temat: Sakiewka
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po ośmiu miesiącach przerwy, wynikającej z okoliczności
    pozamerytorycznych, dokonałem dziś pierwszej drobnej modyfikacji
    programu Sakiewka. Poprawka ta dotyczy opisu funkcji kontekstowych
    programu. Przypominam, że założeniem programu było, by podobnie, jak w
    arkuszach kalkulacyjnych, większość funkcji merytorycznych dostępnych
    jest nie z rozwijalnego menu, a na podstawie lokalizacji kursora na
    poszczególnych wierszach i kolumnach tabeli walorów. Przykładowo
    generowanie wykresu EOD danego waloru wywoływane jest poprzez klik na
    wierszu danego waloru i w kolumnie "Cena EOD".

    Ten sposób ma swoje liczne zalety, ale wadą jego , gdy ilość kolumn jest
    większa niż niż szerokość używanego ekranu i należy przewijać ekran w
    poszukiwaniu danej kolumny, jest mniejsza czytelność i utrudnienie w
    uruchamianiu niektórych funkcji. W Sakiewce obecnie jest ponad 60 kolumn
    z danymi i ponad 20 funkcji kontekstowych. Z tego powodu (bo już sam
    zacząłem się gubić :)) dodałem funkcję "Mapa funkcji kontekstowych".
    Podane są tam w rozwijalnym okienku takie informacje, jak

    - nazwa kolumny, klikanie w której wywołuje daną funkcję
    - skrótowy opis danej funkcji
    - w nawiasach prostokątnych - kombinację klawiszy, wywołujących daną
    funkcję, bez potrzeby ustawiania kursora (skrót klawiszowy).

    Wybranie danej pozycji z tej mapy powoduje , że skrajną lewą kolumną
    staje się ta kolumna, która powiązana jest z daną funkcją.

    Na witrynie http://www.juraura.neostrada.pl/ zamieściłem zrzut ekranu
    pokazujący nową funkcję programu.