  • 11. Data: 2009-03-11 13:06:01
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: "Nigel" <r...@n...aster.pl>

    Użytkownik "hmmmm" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    news:gp8bmm$fhu$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Była już historia w Pekao lub PKOBP, gdzie zawartość skrytki bankowej
    > z dużą sumą pieniędzy wyparowała.

    Jakieś szczegóły?

  • 12. Data: 2009-03-11 13:13:23
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Widzę że dyskusja skoncentrowała się na złocie, którego cena wydaje mi
    > się dość napompowana spekulacyjnie (choć też trudno chyba przewidzieć
    > jak się zachowa w przyszłości).

    O ile dobrze pamiętam, to przez wiele lat złoto stało dosyć nisko.
    Ostatnio mocno podskoczyło ze względu na kryzys, więc jest prawdopodobne,
    że jak teraz kupisz złoto, to je kupisz drogo, a za parę lat jak
    kryzys minie, będziesz je mógł sprzedać tanio.
    Ale oczywiście mogę się mylić :-)

    Witek

  • 13. Data: 2009-03-11 13:14:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:
> [...]
    > że jak teraz kupisz złoto, to je kupisz drogo, a za parę lat jak
    > kryzys minie, będziesz je mógł sprzedać tanio.

    Niemniej jednak złoto jest o wiele bardziej pewne, niż np. lokaty.
    Przynajmniej w 30-letniej perspektywie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-03-11 13:16:32
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że jak teraz kupisz złoto, to je kupisz drogo, a za parę lat jak
    > kryzys minie, będziesz je mógł sprzedać tanio.

    Przy czym nie jest bardzo prawdopodobne żebyś się mylił.

    Kto chce może się dawać ubierać w bajeczki o złocie po 2 tysiące dolarów i
    że zawsze znajdzie sie kupiec, który je będzie chciał odkupić. Mam wrażenie,
    że różnice pomiędzy złotem a papierowymi banknotami są znacznie mniejsze niż
    się to powszechnie sądzi.

    marekz

  • 15. Data: 2009-03-11 13:24:38
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Jest przypadek następujący - zamiar regularnego odkładania na emeryturę,
    > kilkaset zł/miesiąc, samodzielnie (bez żadnych III filarów). Jeszcze około
    > 30 lat pracy.

    Ja teraz przymierzam sie do IKE Obligacja w PKO BP.

  • 16. Data: 2009-03-11 13:36:50
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "hmmmm" <s...@s...com> napisał w wiadomości

    > Była już historia w Pekao lub PKOBP, gdzie zawartość skrytki bankowej z
    > dużą sumą pieniędzy wyparowała.

    No i co? Bank rozłożył ręce?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 17. Data: 2009-03-11 13:42:04
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    "Kupuj gdy leje sie krew" - czyli na dzisiaj akcje. Oczywiście z
    długoterminowym horyzontem inwestycyjnym. I jeden mały warunek - akcje
    dywidendowe, które przez 30 lat na pewno sie zwrócą z niezłym naddatkiem.
    Gospodarka polska jest w fazie rozwoju, więc długoterminowo ceny akcji
    raczej będą rosły. I nie ma co nas porównywać do Japonii, gdzie indeksy
    spadają od wielu lat, bo tamta gospodarka, podobnie jak amerykańska czy
    niemiecka są już w fazie porozwojowej...
    AS

  • 18. Data: 2009-03-11 14:39:35
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    Emka pisze:

    > No i co? Bank rozłożył ręce?

    Jak okradl pracownik banku, to jaka wine ponosi za to bank? Niech
    okradziony sobie pracownika sciga. Dobrze pamietam, ze taka sytuacja
    byla w Lukasie?:)

    p.

  • 19. Data: 2009-03-11 14:45:10
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "perszing" <m...@w...pl.pl> napisał w wiadomości

    > Jak okradl pracownik banku, to jaka wine ponosi za to bank? Niech
    > okradziony sobie pracownika sciga. Dobrze pamietam, ze taka sytuacja byla
    > w Lukasie?:)

    Była podobna, po czym Lukas rąbnął się jednak w czajnik i kasę zwrócił.
    Nie miałby najmniejszych szans w procesie cywilnym.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 20. Data: 2009-03-11 19:57:02
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>