  • 31. Data: 2009-03-12 16:19:19
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:slrngriadr.84k.proteus@pl-test.org...
    > On 2009-03-12, Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to jeszcze trzeba oszacować, czy taka "inwestycja" w dom na
    > Zapiździewie Dolnym koło Białoruskiej granicy ma sens. Potem się może
    > okazać, że pies z kulawą nogą tam mieszkać nie będzie chciał, i co to
    > będzie za inwestycja?

    Działki budowlane za 15 tys są w okolicy Żar. 10 km od A4, 20km od granicy.
    Klimatem i lokalizacją znacznie lepsze od ściany wschodniej.

    > Generalnie po prostu mam *zastrzeżenia* do Twojej zbyt ogólnej porady.
    > Ktoś sobie może krzywdę zrobić jak Cię posłucha i się nie rozezna
    > prawidłowo w tych sprawach, a potem wtopi.

    ROTFL
    Niech sobie robią krzywdę!!!
    Jeżeli jakiś frajer nie rozumie, że tutaj się dyskutuje i nikt nie bierze
    żadnej odpowiedzialności za to, że ktoś naiwnie wykorzysta czyjeś porady to
    wcale mi go nie żal. Niech wtopi! Może mi potem potrącić z należnej mi za
    porady prowizji.

    Dla takich ludzi są fundusze inwestycyjne (np -50%), obligacje (-30%
    względem euro), maklerzy zarządzający kapitałem z zyskiem -60% i tzw "pewne
    interesy".

    Każda inwestycja długoterminowa to duże ryzyko. Rozsądnie wkładając jajka do
    kilku koszyków (ale nie dziurawych) można się zabezpieczyć lepiej niż zrobi
    to ZUS.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2009-03-12 17:57:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Działki budowlane za 15 tys są w okolicy Żar. 10 km od A4, 20km od
    > granicy. Klimatem i lokalizacją znacznie lepsze od ściany wschodniej.

    15 tys? Pewnikiem jakieś 4 ary. Ale niech Ci będzie.
    Za 75 tys. chcesz zbudować dom? Człowieku obudż się. Tyle kosztuje dach!
    Zresztą, cytat z Twojego forum muratora:

    "mi się musi udać wybudować domek 130 m/kw za 220000, no ale oprócz tego
    mamy już działkę i na niej stan 0 który kosztował nas 15 tys"

    Może zacznij stawiać te domy 'a 100tyś, bo gwarantuję ci, że od zamówień
    się nie opędzisz.

    --
    Pete

  • 33. Data: 2009-03-12 18:28:24
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > "mi się musi udać wybudować domek 130 m/kw za 220000, no ale oprócz tego
    > mamy już działkę i na niej stan 0 który kosztował nas 15 tys"

    Po co Ci dom 130m2?

    > Może zacznij stawiać te domy 'a 100tyś, bo gwarantuję ci, że od zamówień
    > się nie opędzisz.

    Whatever...
    http://forum.muratordom.pl/kto-buduje-dom-orion,t331
    69-60.htm

  • 34. Data: 2009-03-12 18:35:52
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Nieruchomości dla biednych:

    65tys
    http://www.allegro.pl/item579995264_dom_99_60_m2_sup
    er_oferta_super_cena.html
    65tys http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=224073
    2
    72 tys http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=157943
    4
    55tys http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=731530
    79 tys http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=306378

    Już za 100 000 można sobie po prostu wybudować ładniejszy i lepszy. Za 150
    000 będzie idealny.

    Ale zawsze będą tacy, co wezmą w lipcu 2008 kredyt 200 000 CHF na remont
    rudery lub kupili za 100-150 tys CHF mieszkanie w bloku i będą kpić (z
    siebie).

  • 35. Data: 2009-03-12 18:52:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Nieruchomości dla biednych:
    >
    > 65tys
    > http://www.allegro.pl/item579995264_dom_99_60_m2_sup
    er_oferta_super_cena.html

    Stan surowy otwarty. LOL. Dowiedz się lepiej, ile zapłacisz za
    doprowadzenie do tzw. stanu deweloperskiego.

    > 65tys http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=224073
> [...]

    Te rudery mają być inwestycją na emeryturę???
    :D :)))

    > Już za 100 000 można sobie po prostu wybudować ładniejszy i lepszy. Za
    > 150 000 będzie idealny.

    Czekam aż znajdziesz ofertę domu za tę kwotę.

    --
    Pete

  • 36. Data: 2009-03-12 18:54:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Po co Ci dom 130m2?

    Wiem, że mały, ale nie stać mnie na większy.

    > Whatever...
    > http://forum.muratordom.pl/kto-buduje-dom-orion,t331
    69-60.htm

    2005 rok? :D

    Halo, obudź się, mamy 2009.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2009-03-12 19:06:06
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Nieruchomości dla biednych:
    >
    > 65tys
    > http://www.allegro.pl/item579995264_dom_99_60_m2_sup
    er_oferta_super_cena.html

    Weź nie żartuj. To nie jest żaden dom. To są ściany konstrukcyjne i
    dach. Do domu to mu brakuje jeszcze co najmniej 100 tys. zł.
    O tym że to cena netto nawet nie warto wspominać.

    > 65tys http://www.otodom.pl/index.php?mod=show&insId=224073
> [...]

    A to kilkudziesięcioletnie wiejskie chaty. Nie rozumiem, w jaki sposób z
    ich ceny można wnioskować cokolwiek o kosztach budowy nowego domu.

    > Ale zawsze będą tacy, co wezmą w lipcu 2008 kredyt 200 000 CHF na remont
    > rudery

    Masz na myśli te przedstawione przez siebie oferty z serwisu Otodom?

    --
    Jacek Midura

  • 38. Data: 2009-03-12 20:36:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Czekam aż znajdziesz ofertę domu za tę kwotę.

    To jest dyskusja o inwestowaniu. Dałem kilka przykładów LOKATY KAPITAŁU w
    inwestycje, a Ty szukasz willi do zamieszkania.
    To ma przechować kapitał i ewentualnie zyskać, a nie służyć do czegokolwiek.

  • 39. Data: 2009-03-12 20:36:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > 2005 rok? :D
    >
    > Halo, obudź się, mamy 2009.

    W 2010 będzie jeszcze taniej.
    Bankructwa deweloperów dopiero przed nami.

  • 40. Data: 2009-03-12 20:38:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > A to kilkudziesięcioletnie wiejskie chaty. Nie rozumiem, w jaki sposób z
    > ich ceny można wnioskować cokolwiek o kosztach budowy nowego domu.

    > Masz na myśli te przedstawione przez siebie oferty z serwisu Otodom?

    Mam na myśli możliwość zakupu nieruchomości, jako długoterminowej lokaty
    kapitału.

    O kosztach budowy można długo. Robocizna na ten sam projekt może kosztować
    18 jak i 70 tysięcy - przykłady są w internecie. Drogo kupić i tanio
    sprzedać to każdy głupi potrafi.