  • 11. Data: 2010-05-12 08:56:32
    Temat: Re: Sens paypass?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > W przypadku bramek przy autostradach powinny po prostu działać
    > automaty przyjmujące kartę bez podawania PIN..

    PIN podac trzeba, ale przy kartach na podpis nie jest on
    wymagany...interesujace

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2010-05-12 13:35:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:
    > Może mi ktoś wyjaśnić?
    >
    > Wczoraj byłem w Empiku i gość przede mną płacił przez PayPass. Z tym, że od
    > momentu kiedy na terminalu pojawiło się "zbliż kartę" do momentu aż
    > transakcja została autoryzowana i zaczął się drukować paragon minęło
    > zdecydowanie więcej czasu niż potem gdy ja płaciłem moim MC z chipem.

    Przypadek

    > Facet
    > i tak musiał wyjąć kartę z portfela bo inaczej terminal jej "nie widział".

    A co wolałbys, żeby twoją kartę dało się przeczytać z portfela w
    kieszeni twoich spodni?
    Taki jesteś chętny na zapłacenie czyichś zakupów?

    > Moim zdaniem taki PayPass to zero wygody i zwyczajny mało użyteczny bajer;

    wiekoszość dodatków do kart to bajery

  • 13. Data: 2010-05-12 16:39:07
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 11 Maj, 21:43, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > albo po drodze był jakiś problem i normalnie wszystko trwa o wiele krócej,

    nie oceniaj na podstawie jednej sytuacji - w polsce to nowość, ale i
    tak w McDonalds, Cofee Heaven i kilku żabkach nie ma problemu

    ale pojedź do USA, to zobaczysz dlaczego wprowadza się PayPass i jak
    to działa
    tutaj i tak w 90% sklepów sam przeciągasz kartę przez terminal i na
    terminalu skłądasz podpis lub po przeciągnięciu karty nic więcej nie
    jest wymagane

    wprowadzenie paypass skraca tą operację o kolejne kilka sekund. po
    przyłożeniu karty drukuje się potwierdzenie, a pan/pani w kasie
    zaczyna obsługę kolejnej osoby
    czekam na moment kiedy potwierdzenia z karty będą mailem przychodziły
    na iPhone po transakcji.

    BTW. PayPassem nie można płacić w Apple Store, bo tam do płatności
    używają iPhonów i mają specjalną obudowę do iPhona na której
    przeciągają kartę. Po chwili spod jednego ze stołów wychodzi
    potwierdzenie wykonania transakcji - wszystko oczywiście
    bezprzewodowo. Nie wiem czy w Polsce to też tak działa, ale pewnie
    Urząd Skarbowy miałby problem ze zdefiniowaniem gdzie jest kasa
    fiskalna :)

    --
    plusz
    kalkulatorlokat.pl

  • 14. Data: 2010-05-12 21:29:38
    Od: Michal <n...@n...org>

    RobertS pisze:

    > PIN podac trzeba, ale przy kartach na podpis nie jest on
    > wymagany...interesujace

    To chyba zależy od tego, która autostrada (mowa o PL) :) A4- brak
    wymaganego czegokolwiek, A1, A2 - PINpad do ręki i klepiemy.

    Michał

  • 15. Data: 2010-05-12 22:03:59
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-05-12 23:29, Michal pisze:
    > To chyba zależy od tego, która autostrada (mowa o PL) :) A4- brak
    > wymaganego czegokolwiek, A1, A2 - PINpad do ręki i klepiemy.

    A z tyłu trąbią, bo zanim dostaniesz pinpad to trwa to już 2 razy dłużej
    niż gotówką.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2010-05-13 13:28:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Akurat w empiku płacę zawsze za przekrój. Całość idzie szybko i sprawnie
    > a obsługa wie o co chodzi jak się poprosi o płatność przez PyP.

    Z tym ze to tylko kwestia sposobu zastosowania techniki, nie samej
    techniki. Przeciez nie ma zadnego problemu z tym, by dokladnie tak samo
    dzialala normalna karta procesorowa (stykowa) - z dokladnoscia do
    roznicy miedzy "zblizeniem" i "wlozeniem", ktora jest IMHO na korzysc
    stykow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2010-05-13 13:30:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > A co wolałbys, żeby twoją kartę dało się przeczytać z portfela w
    > kieszeni twoich spodni?

    Przeciez sie da, co zreszta zostalo udowodnione (nie wiem czy nie wiecej
    niz raz), i to nawet z nieco wiekszej odleglosci niz tylko "przez
    portfel i spodnie".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2010-05-13 21:55:06
    Od: Michal <n...@n...org>

    Rafał pisze:

    > A z tyłu trąbią, bo zanim dostaniesz pinpad to trwa to już 2 razy dłużej
    > niż gotówką.

    Idealny system działa w Chorwacji- są bramki samoobsługowe, do płatności
    wyłącznie kartą. Wkładamy kartę, czekamy tak 2 sekundy, karta wychodzi i
    można jechać. No ale ta polska paranoja z każdorazową autoryzacją, PINem
    a z drugiej strony rzesza oburzonych posiadaczy kart "jak to bez
    PINu?!"... :/

    Michał

  • 19. Data: 2010-05-13 22:21:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > Idealny system działa w Chorwacji-

    Idealny system to działa w USA.

    zamawiasz sobie mały nadajnik przyklejasz do szyby i przez bramki
    smigasz 60 na godzine. Wyciag przyjdzie na koniec miesiąca do domu.

  • 20. Data: 2010-05-14 08:39:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 13 May 2010 17:21:23 -0500, witek napisał(a):

    > Idealny system to działa w USA.
    >
    > zamawiasz sobie mały nadajnik przyklejasz do szyby i przez bramki
    > smigasz 60 na godzine. Wyciag przyjdzie na koniec miesiąca do domu.

    W Norwegii też tak jest.

    --
    xbartx