  • 1. Data: 2007-06-14 06:12:04
    Temat: Sklepy nie pobieraja podpisu od platnosci karta
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    W ciagu 5 ostatnich dni juz trzy sklepy nie pobraly ode mnie podpisu na slipie.
    To taka jakas nowa moda ? I jak sie to ma do bezpieczenstwa autoryzowania
    zakupow podpisem ?

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-06-14 06:43:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message
    >W ciagu 5 ostatnich dni juz trzy sklepy nie pobraly ode mnie podpisu na
    >slipie. To taka jakas nowa moda ? I jak sie to ma do bezpieczenstwa
    >autoryzowania zakupow podpisem ?

    Mają kwotę po niżej której nie chcą podpisu.
    Na własne ryzyko.
    Zdaża się to bardzo często w dużych supermarketach.
    Uzasadnienie jest bardzo proste: czas kasjerki spędzony na weryfikacji
    podisu jest droższy niż ewentualne zwrócenie kasy w przypadku reklamacji.

  • 3. Data: 2007-06-14 06:52:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    mialem to samo, platnosc >100zl na stacji PKN Orlen (Bliska) i pomimo
    tego, ze bylo na to miejsce na slipie sprzedawca nie wymagal ode mnie
    podpisu...

    > Uzasadnienie jest bardzo proste: czas kasjerki spędzony na weryfikacji
    > podisu jest droższy niż ewentualne zwrócenie kasy w przypadku reklamacji.
    jakiej weryfikacji? w 95% podpisujesz sie i nikt na podpis nawet nie
    spojrzy...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-06-14 06:55:29
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Uzasadnienie jest bardzo proste: czas kasjerki spędzony na weryfikacji
    > podisu jest droższy niż ewentualne zwrócenie kasy w przypadku reklamacji.

    To policzmy :)
    Załóżmy, że kwota transakcji wynosi 10 PLN i kasjerce weryfikacja
    podpisu zabiera 1 min.
    Przy 170 godzinach roboczych w miesiącu koszt pracy kasjerki wynosi:
    170x60x10 = 102000 PLN

    Jak na kasjerkę całkiem pokaźna kwota :)

    JotBe

  • 5. Data: 2007-06-14 07:01:32
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    witek wrote:
    > Maj? kwotę po niżej której nie chc? podpisu.
    > Na własne ryzyko.
    > Zdaża się to bardzo często w dużych supermarketach.

    Bylem jedyna osoba w sklepie wczoraj :)

    Drugi zakup, godzina przed 20, niewielki sklep osiedlowy, na 3 czynne kasy, bylo
    tylko dwoch klientow.

    > Uzasadnienie jest bardzo proste: czas kasjerki spędzony na
    > weryfikacji podisu jest droższy niż ewentualne zwrócenie kasy w
    > przypadku reklamacji.

    Czy ja wiem ? Kupowalem za ok 50-60 zl. Czy kasjerka na minute zarabia az tyle ?

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2007-06-14 08:03:42
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Mithos pisze:

    > Czy ja wiem ? Kupowalem za ok 50-60 zl. Czy kasjerka na minute zarabia
    > az tyle ?

    Błędnie zakładacie, że każdy klient, który nie złoży podpisu,
    będzie "edukował" kasjerki, składając reklamację. ;)

    ch.

  • 7. Data: 2007-06-14 08:27:17
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    LPoD wrote:
    > Błędnie zakładacie, że każdy klient, który nie złoży podpisu,
    > będzie "edukował" kasjerki, składając reklamację. ;)

    Ktos jednak powinien ten personel wyedukowac.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2007-06-14 08:48:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos pisze:
    > Ktos jednak powinien ten personel wyedukowac.

    Jak ? Jeśli brutalne metody są uznawane za niemoralne, a szkolenia nie
    skutkują?
    KJ

  • 9. Data: 2007-06-14 08:59:08
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 10:27:17 +0200, Mithos napisał(a):

    > Ktos jednak powinien ten personel wyedukowac.

    Dziwne. Może sklepy są na tyle zadufane w sobie, znaczy w monitoring,
    który na pewno wystarczy, albo podpisali jakieś umowy z bankami i
    płatności do jakiejś kwoty, powiedzmy 100zł, sobie odpuszczają
    totalnie bo nie ma to znaczenia.

  • 10. Data: 2007-06-14 09:04:26
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > totalnie bo nie ma to znaczenia.
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough

    poczekajmy aż będzie jakaś grubsza afera, że ktoś zapłacił w sklepie
    skradzioną kartą a kasjerka nawet nie wymagała od niego podpisu, wtedy
    bedzie sie dzialo...

    pozdr.
    RobertS