  • 1. Data: 2010-01-07 21:22:56
    Temat: Słowacki SAX -13%
    Od: marlowe <m...@g...com>

    Czy to echo obarczania euro o kiepski PKB?

    http://stooq.pl/q/?s=sax

    co się tam dzieje, ktoś wie, serwisy milczą

  • 2. Data: 2010-01-07 21:35:52
    Temat: Re: Słowacki SAX -13%
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 7 Sty, 22:22, marlowe <m...@g...com> wrote:
    > Czy to echo obarczania euro o kiepski PKB?
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=sax
    >
    > co się tam dzieje, ktoś wie, serwisy milczą

    'Owy' indeks porusza się jakoś inaczej.
    Lata 2000-2002 na świecie bessa, a oni w górę ???
    Rok 2009 masakra

  • 3. Data: 2010-01-08 07:56:41
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    >Czy to echo obarczania euro o kiepski PKB?
    >
    >http://stooq.pl/q/?s=sax
    >
    >co się tam dzieje, ktoś wie, serwisy milczą

    EURO NA SŁOWACJI- STRATY PRZEWYŻSZYŁY KORZYŚCI
    http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/2085

    "[...] Głównym powodem kłopotów Słowacji jest przeliczenie słowackiej korony
    na euro po niezwykle mocnym kursie. Wprawdzie spowodowało to wzrost
    wynagrodzeń wyrażonych w euro ( i zachęciło Słowaków do przyjęcia euro), ale
    poprzez to posunięcie gospodarka słowacka z najbardziej konkurencyjnej
    pośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej stała się gospodarką najmniej
    konkurencyjną.Koszty wytwarzania na Słowacji gwałtownie wzrosły i pogorszyły
    opłacalność eksportu głównego czynnika odpowiadającego za jej wzrost
    gospodarczy. Nic nie wskazuje na to,żeby w 2010 roku mogła tutaj nastąpić
    jakaś zmiana. Nie poprawi się także konkurencyjność słowackiej turystyki,
    choć właściciele bazy turystycznej zdecydowali się w tym roku na duże upusty
    cenowe ratując się przed nieuchronnym bankructwem.[...]

    [...] Czy dla Polski płyną z tej sytuacji na Słowacji jakieś wnioski?
    Oczywiście tak.Powinniśmy być szczęśliwi, że rządowi nie udało się jak
    zapowiadał wprowadzić naszą walutę do systemu ERM2 od połowy2009 roku.[...]"

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2010-01-08 08:18:33
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > Oczywiście tak.Powinniśmy być szczęśliwi, że rządowi nie udało się jak
    > zapowiadał wprowadzić naszą walutę do systemu ERM2 od połowy2009

    Wytłumacz mi jakie rozumowanie prowadzi od stwierdzenia, że euro zostało
    przyjęte po złym kursie do wniosku by nie przyjmować euro. Wniosek dla nas z
    tego doświadczenia jest taki, że my powinniśmy przyjąć euro po prawidłowym
    kursie. Argumenty by nie przyjmować euro powinny być inne. Ale pewnie czegoś
    nie wiem. czekam więc na to rozumowanie. I nie zasłaniaj się tym, że to
    cytat.

  • 5. Data: 2010-01-08 16:29:43
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Najwększe to płyną dla Słowacji: zmniejszyc płace i świadczenia do 50% i z
    marszu staną się konkurencyjni jak jasna cholera.

  • 6. Data: 2010-01-08 19:13:40
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > czegoś
    > nie wiem. czekam więc na to rozumowanie. I nie zasłaniaj się tym, że to

    ERM II
    http://pl.wikipedia.org/wiki/ERM_II

    Aby przystąpić do Euro trzeba spełniać warenki ERM2 = na obronę waluty
    trzeba OBOWIĄZKOWO wydawać realną kasę .....
    A tak to porzez wychujanie swoich rodaków (osłabiebie waluty) można czasami
    uratować budżet ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2010-01-08 21:10:21
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 08-01-2010 o 08:56:41 Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

    > EURO NA S?OWACJI- STRATY PRZEWY?SZY?Y KORZY?CI
    > http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/2085

    niezłe. A było tak pieknie

    "Twórcy raportu piszą, że we francuskich podręcznikach licealnych do
    geografii nie ma tematów związanych z Polską, a kiedy mowa o Unii
    Europejskiej - jedyne państwo z nowo przyjętych, szerzej omówione, to
    Słowacja prezentowana jako "tygrys Europy Środkowej"."

    http://wiadomosci.onet.pl/2102422,16,1,1,,item.html

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 8. Data: 2010-01-09 09:03:36
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > A tak to porzez wychujanie swoich rodaków (osłabiebie waluty) można
    > czasami uratować budżet ....

    To dobrze czy źle? "Uratować budżet" to określenie pozytywne, a "wychujanie
    swoich rodaków" negatywne. Ale było nie o tym. Było o tym, że z obserwacji o
    złym kursie wymiany pojawił się wniosek by nie przechodzić na euro.
    Interesuje mnie jakie rozumowanie do tego prowadzi. Wyjaśnij to. Propagujesz
    te poglądy to wiesz. A może tylko powtarzasz bezrefleksyjnie?

  • 9. Data: 2010-01-10 19:15:16
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Wyjaśnij to.

    Przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz zwracając szczególną uwagę na
    słowo "obowiązkowo".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-01-10 20:02:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

    > Przeczytaj mój poprzedni post jeszcze raz zwracając szczególną uwagę na
    > słowo "obowiązkowo".

    Nie, nie z tym dyskutuję, choć to też nie prawda. Wyjaśnij jak z obserwacji,
    że euro zostało przyjęte po zawyżonym kursie. Już zostało przyjęte, powtórzę
    i po fakcie pojawiła się obserwacja, że kurs był zły. Jak z tej obserwacji
    wyciągnąć wniosek, żeby euro nie przyjmować. Nie znasz tego rozumowania. Nie
    ma takiego rozumowania. Zaczynasz stosować zagadki, szarady i próbujesz
    odciągnąć uwagę od tego, że bezmyślnie powtarzasz głupoty za kimś innym.
    Głupota jak oliwa na wierzch wypływa, robi plamy i mieni się w słońcu. Każdy
    to widzi. Nie rób sobie nadziei, że Twoje przejdzie nie zauważona.