  • 1. Data: 2006-10-12 19:29:36
    Temat: Śmierć a konto bankowe
    Od: "Kowalski" <k...@g...com>

    Pewna osoba zmarla zostawiajac po sobie w kilku bankach duza ilosc
    pieniedzy. Ta osoba miala tylko jedna corke ktora sie dowiedziala o
    tych kontach po ponad 5 latach po smierci matki.
    - czy corka ma jakies prawa do tych pieniedzy?
    - czy sprawa sie nie przedawnila?
    - co sie stalo z tymi pieniedzmi? bank je przejal?

  • 2. Data: 2006-10-12 19:32:55
    Temat: Re: Śmierć a konto bankowe
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > - co sie stalo z tymi pieniedzmi? bank je przejal?

    A kto został spadkobiercą ?

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-10-12 20:57:10
    Od: "Adas" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kowalski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > - czy corka ma jakies prawa do tych pieniedzy?
    > - czy sprawa sie nie przedawnila?
    > - co sie stalo z tymi pieniedzmi? bank je przejal?

    jak nie bylo zapisu na wypadek śmierci, lub wypłaconych kosztów pogrzebu to
    spadkobiercą należą się te środki, muszą się zgłosić z decyzją sądu
    określającą spadkobierców do banku od którego dostaną zaświadczeniu o
    wysokości środków, z którym muszą iść do US zapłacić podatek (jeśli będzie)
    i z powrotem do banku po kasę.

  • 4. Data: 2006-10-12 21:42:19
    Od: "Kowalski" <k...@g...com>

    KrzysiekPP wrote:
    > A kto został spadkobiercą ?
    chyba ta corka, bo dom dostala, szczegolow nie znam

  • 5. Data: 2006-10-13 01:02:37
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kowalski" <k...@g...com> wrote in message
    s.com...

    KrzysiekPP wrote:
    > A kto został spadkobiercą ?
    chyba ta corka, bo dom dostala, szczegolow nie znam

    Pieniądze nie przepadły.
    Niech idzie do banku z jakimkolwiek dokumentem mówiącym o tym, że dostała
    spadek po tej osobie i w jakim procencie (pewnie 100%). Bank przeleje jej te
    pieniądze.

  • 6. Data: 2006-10-13 16:08:15
    Od: "Kowalski" <k...@g...com>

    witek napisał(a):
> [...]
    > spadek po tej osobie i w jakim procencie (pewnie 100%). Bank przeleje jej te

    a nie przedawniło się to po ponad 5 latach?

  • 7. Data: 2006-10-13 17:03:57
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Kowalski wrote:

    > a nie przedawniło się to po ponad 5 latach?

    co się przedawniło? pieniądze na koncie?

  • 8. Data: 2006-10-13 18:07:15
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Kowalski zapodał(a):

    > a nie przedawniło się to po ponad 5 latach?

    Nie. Nie wiem do końca, ale pewnie będzie podatek od spadku.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 9. Data: 2006-10-13 18:24:50
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 22:57:10 +0200, Adas napisał(a):

    > muszą się zgłosić z decyzją sądu
    > określającą spadkobierców do banku od którego dostaną zaświadczeniu o
    > wysokości środków, z którym muszą iść do US zapłacić podatek

    Z tym, to może sie opłacić poczekać do przyszłego roku :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2006-10-15 15:13:24
    Od: "mm" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Z tym, to może sie opłacić poczekać do przyszłego roku :)

    nie da rady:) zwolnienia dotczyc beda jedynie spadkow
    otwartych po nowym roku a nie otwartych wcześniej :)