  • 1. Data: 2009-02-11 07:06:43
    Temat: Spekulanta - gon, gon, gon!!!
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    Opcje walutowe staja sie coraz wiekszym problemem dla gospodarki. Tylko
    kopalnie mogly utopic w nich 600 mln zlotych.
    http://firma.onet.pl/1914294,wiadomosci.html
    Problem opcji zatacza coraz wieksze kregi. Jeszcze kilka tygodni temu
    wydawalo sie, ze cala sprawa dotyczy maksymalnie kilku spólek gieldowych.
    Teraz okazuje sie, ze nie. W sidla opcji walutowych mogly wpasc takze spólki
    Skarbu Panstwa, takie jak wlasnie kopalnie.

    Wedlug stacji TVNCNBC Biznes, na która powoluje sie gazeta, sprawa opcji
    dotyczy dwóch spólek weglowych - Jastrzebskiej Spólki Weglowej i
    Katowickiego Holdingu Weglowego.

    Jak podaje gazeta, w spekulacje walutowe moglo byc zaangazowanych az 10
    tysiecy firm , a ich straty z tego tytulu moga siegnac nawet 50 mld zlotych.

    ===================
    Przekleci gracze gieldowi teraz beda blagac na kolanach o dotacje z moich
    (naszych) podatkow.
    Spekulanta - gon, gon, gon!!!

    Pester

  • 2. Data: 2009-02-11 07:57:54
    Temat: Re: Spekulanta - gon, gon, gon!!!
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Pejsaci nie odpuszcza takiego szmalu.

    D.

  • 3. Data: 2009-02-11 08:20:14
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    > Pejsaci nie odpuszcza takiego szmalu.
    >
    > D.

    głupie , idiotyczne gadanie

    a ty byś odpuścił jakikolwiek swój szmal który ci sie uczciwie należy ?

    podpisywali umowy ? podpisywali
    dobrowolnie czy ktoś ich zmuszał ? dobrowolnie

    gdyby zarobili na tym kupę kasy to by sie z tobą sami podzielili ? nie
    bardzo

    to dlaczego do kurwy nędzy gdy im numer nie wyszedł, ja mam dopłacać do ich
    problemów ?
    jak mi coś w moich biznesach nie wychodzi to tracę kasę i gówno to kogoś
    obchodzi że straciłem

    w dodatku na przyszłość płynie dla wszystkich tragiczna nauka, można dać
    dupy na całego, byle się uzbierało więcej firm to i tak ktoś to posprząta

  • 4. Data: 2009-02-11 08:30:06
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Widze, ze lekko Cie ponioslo.

    Gdzie napisalem, ze trzeba anulowac te umowy?

    Jestem za tym aby firmy poniosly odpowiedzialnosc za swoje spekulacyjne
    zabawy, o ktorych nie mialy pojecia. Jak PLN sie umacnial to nikt nie
    protestowal, a jak pojawila sie wtopa i czas rozliczenia to trwoga i do
    Pawlaka.

    D.

  • 5. Data: 2009-02-11 08:42:42
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

    > w dodatku na przyszłość płynie dla wszystkich tragiczna nauka, można dać
    > dupy na całego, byle się uzbierało więcej firm to i tak ktoś to posprząta

    Bledy firm niestety kosztuja. Gdy problem dotyczy jednej małej firmy to jest
    to mały problem, gdy dotyczy wielu firm zatrudniających wielu pracowników i
    generujacych duze podatki to jest to duzy problem społeczny i fiskalny dla
    panstwa. Jesli firmy prawidlowo funkcjonuja, wykazujac zyski na dzialalnosci
    operacyjnej i maja zbankrutowac z powodu transakcji, ktore maja je
    zabezpieczyc to wg mnie warto podjac dzialania by im pomoc.

  • 6. Data: 2009-02-11 08:53:18
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    no wlasnie to jest pieprzone szczeniactwo naszych firemek i chociazby idioty
    Pawlaka.......

    bo gdyby kurs poleciał w dól i firmy zarobiły krocie, to ciekawy jestem czy
    gdyby Banki zgłosiły sie z pomysłem Pawlak tez byłby taki chetny do
    uniewazniania.........

    ale jak firemki dostaly w dupe i mozna ugrac politycznie dobrego wujka to
    sie nagle zmienia prawo w stecz......

    jesli to przejdzie to gratuluje Polsce wejscia w ere ciemnogrodu biznesowego
    i az furczało bedzie od spieprzających z naszego kraju
    inwestorow.............

    --

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-02-11 08:54:20
    Od: "Dieter" <d...@g...pl>

    Gdyby te firmy jedynie sie zabezpieczaly to nie byloby dzisiaj zadnego
    problemu. Managerowie chcieli po prostu przykozaczyć na walucie -
    najtrudniejszym rynku. Gdyby sie udalo i kurs PLN do dzisiaj by sie umacnial,
    managerowie zgarneliby milionowe premie i smialiby sie jeleni, ktorzy nie
    weszli w opcje.

    Idac Twoim tokiem rozumowania: anulujmy wszystkie straty jakie poniesli
    ludzie na gieldzie w latach 2007-2008. W koncu graczy gieldowych tez jest
    duzo i fiskus nie bedzie mial przez to wplywow.

    D.

  • 8. Data: 2009-02-11 09:03:23
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "DeJotTe" <d...@g...com> napisał
> [...]
    > ktore maja je zabezpieczyc to wg mnie warto podjac dzialania by im pomoc.

    ale nas mają kosztować? skąd ta kasa sie weźmie? słyszałeś szacunki? Pawlak
    pieprzy o kilku mmiliardach, a mi sie wydaje ze skoro same 2 kopalnie
    wtopily 0,6mld to szacunki są delikatnie mówiąc niedoszacowane...... raczej
    obstawiałbym grube kilkadzisiąt mld, albo moze i wiecej..........
    i dlaczego to ma być ciągnięte z mojej kieszeni?
    a jakby takich paru fiutów którzy tak pogrązyli te firmy zarobili na tym
    krocie, jak zakladali, a banki musiałyby wypłacać te miliardy, byłby taki
    temat? sam sobie odpowiedz
    jak bedzie wygladala wiarygodnosc Polski, skoro prawo mozna zmieniac wstecz?
    jak nasz rynek bedzie postrzegany przez zagraniczny kapitał, nie tylko mało
    stabilny przez ciagle zmieniajace sie prawo, ale i przez mozliwosc zmiany
    wstecz?
    na szczescie to musi miec male szanse przejscia......

    --

    Sebastian

  • 9. Data: 2009-02-11 09:05:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Dieter" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > ludzie na gieldzie w latach 2007-2008. W koncu graczy gieldowych tez jest
    > duzo i fiskus nie bedzie mial przez to wplywow.

    jestem w szoku że ktoś mógł pomyśleć że "zerokosztowy" AZIP jest
    jednoznaczny z zerowymi kosztami zabezpieczenia i zerowym ryzykiem. Nic
    takiego w przyrodzie nie istnieje a prezesik jeden z drugim uwierzył.
    Co za ciemna masa...

  • 10. Data: 2009-02-11 09:06:31
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

    > Idac Twoim tokiem rozumowania: anulujmy wszystkie straty jakie poniesli
    > ludzie na gieldzie w latach 2007-2008. W koncu graczy gieldowych tez jest
    > duzo i fiskus nie bedzie mial przez to wplywow.

    Zauwaz, ze nic nie pisalem o anulowaniu opcji, wiec to nie jest moj tok
    myslenia:)