  • 71. Data: 2004-10-02 16:10:09
    Temat: Re: Spelnione warunki kredytowe (hip) -> odmowa -> sad ? :-)
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RusH" <l...@p...pl>

    > a wiesz ze sklep np nie ma prawa odmowic sprzedarzy

    jesteś pewien tego co napisałeś?

    :)
    zbyszko janke

  • 72. Data: 2004-10-02 16:11:24
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > "reklamacji po odejsciu od kasy nie uwzglednia sie"

    skutecznosc tego jest 100%, powyzszy przepis nie dotyczy reklamacji
    produktu, tylko niewlasciwej kwoty ktora otrzymales jako reszte.

    kup cos w supermarkecie, wez reszte, wroc za godzine i zloz reklamacje,
    ze za malo dostales reszty. musieliby byc wariatami, zeby Cie posluchali.
    teoretycznie, mozesz zarzadac komisyjnego przeliczania kasy,
    ale to niewiele ma wspolnego z reklamacja

    > "pan juzek nie ponosi odpowiedzialnosci za pobicia ze skutkiem
    > smiertelnym"

    to wymysliles sam

    za to bedac ostatnio w Niemczech, widzialem szlaki turystyczne
    z informacja "droga nieodsniezana, wejscie wylacznie na wlasne ryzyko"
    droga ta, to byly np schody do zamku, ktore maja wlasciciela.
    i co?

    MarcinP

  • 73. Data: 2004-10-02 16:16:39
    Od: RusH <l...@p...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl> wrote :

    > Znaczy sie bank ma obowiązek udzielenia ci kredytu?;)

    jesli kredyt jest oferta handlowa to raczej wyjscia nie ma

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://randki.o2.pl/profil.php?id_r=352019

  • 74. Data: 2004-10-02 16:17:46
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "janke" <j...@p...onet.pl> wrote :

    > U?ytkownik "RusH" <l...@p...pl>

    > jesteś pewien tego co napisa?eś?

    nie, sprzedazy nie ma prawa odmowic :)

    Pozdrawiam.

  • 75. Data: 2004-10-02 16:21:10
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote :

    > skutecznosc tego jest 100%, powyzszy przepis nie dotyczy
    > reklamacji produktu, tylko niewlasciwej kwoty ktora otrzymales
    > jako reszte.

    panie ekspedientki zwykle sie zarzekaja ze to chodzi o towar :)

    > za to bedac ostatnio w Niemczech, widzialem szlaki turystyczne
    > z informacja "droga nieodsniezana, wejscie wylacznie na wlasne
    > ryzyko" droga ta, to byly np schody do zamku, ktore maja
    > wlasciciela. i co?

    i to samo, jak z tym ksiedzem co mu kosciol kazali sprzedawac

    Pozdrawiam.

  • 76. Data: 2004-10-02 16:39:49
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-02 18:17, kiedy RusH napisał(a) co
    następuje:

    > nie, sprzedazy nie ma prawa odmowic :)

    Jest to prawie prawda. Prawie, bowiem dotyczy to jedynie sytuacji, kiedy
    towar został w sklepie wystawiony i co więcej na wystawionym towarze
    jest uwidoczniona cena.
    Nie jest to zwykła oferta, ale specyficzna, opisana w k.c. umowa
    adhezyjna zawierana poprzez przystąpienie do umowy drugiej strony.
    Warto zauważyć, że opisujący ten rodzaj umowy art. 543 kc zamieszczony
    jest w w tytule XI kodeksu cywilnego, poświęconym sprzedaży.
    Sprzedaż natomiast odnosi się do przeniesienia własności *rzeczy*.
    Umowa kredytowa nie ma z tym nic wspólnego. Po pierwsze bank nie
    "sprzedaje" rzeczy, ale świadczy usługi. Po drugie, nie ma nigdzie w
    polskim systemie prawa przepisu, który - analogicznie do art.543 kc,
    zobowiązywał by jedną ze stron do zawarcia umowy, jeżeli druga wyrazi
    taką zgodę. Innymi słowy, umowa kredytu nie jest umową adhezyjną, a bank
    nie musi nikomu dawać kredytu, jeśli nie chce.
    Nota bene, prawo nie jest tak proste, jak się wielu wydaje.
    I z góry uprzedzam, to nie jest wymysł polskich posłów, tylko
    rozwiązania powszechnie znane i stosowane, zakorzenione w prawie rzymskim.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 77. Data: 2004-10-02 16:40:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Oct 2004 16:16:39 +0000 (UTC), RusH <l...@p...pl> wklepał(-a):

    >jesli kredyt jest oferta handlowa to raczej wyjscia nie ma

    Ale bank nic ci nie sprzedaje.

  • 78. Data: 2004-10-02 16:50:23
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    RusH wrote:

    > a wiesz ze sklep np nie ma prawa odmowic sprzedarzy (ani
    > reglamentacji) towaru ktory jest wystawiony na polce z cena ? - to
    > sie nazywa PRAWO i obowiazuje WSZYSTKICH (no moze poza politykami).

    Ale jaki to ma związek z kredytem?
    Kupujący odpowiada na ofertę sklepu i daje mu z miejsca _równowartość_
    towaru. Sklepowi transakcja się opłaca, chyba że właściciel trąba i liczyć
    marży nie umie. Wszytko jest jasne od początku.
    Bank nie ma takiej _pewności_ jak sklep - może się najwyżej spodziewać czy
    klient kredyt spłaci.

    Bogdan B.

  • 79. Data: 2004-10-02 16:58:04
    Od: RusH <l...@p...pl>

    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote :

    > Sprzedaz natomiast odnosi sie do przeniesienia
    > wlasności *rzeczy*.

    Produktu ! Bo jak inaczej wytlumaczysz kupowanie licencji na
    oprogramowanie komputerowe ?

    > Umowa kredytowa nie ma z tym nic wspólnego. Po
    > pierwsze bank nie "sprzedaje" rzeczy, ale świadczy uslugi.

    Kretyk jest produktem.

    > Po
    > drugie, nie ma nigdzie w polskim systemie prawa przepisu, który -
    > analogicznie do art.543 kc, zobowiązywal by jedną ze stron do
    > zawarcia umowy, jezeli druga wyrazi taką zgode.

    Umowa sprzedazy nie jest umowa ? :)

    > Innymi slowy,
    > umowa kredytu nie jest umową

    aha ! wiedzialem ze jest podstep :)

    > adhezyjną

    "ADHEZYJNA UMOWA, umowa przyst?pienia, umowa zawierana w ten sposób,
    ?e zwykle strona ekonomicznie silniejsza jednostronnie okre?la
    wszystkie istotne postanowienia przysz?ej umowy"

    pasuje ! :)

    > a bank nie musi nikomu
    > dawac kredytu, jeśli nie chce. Nota bene, prawo nie jest tak
    > proste, jak sie wielu wydaje. I z góry uprzedzam, to nie jest
    > wymysl polskich poslów, tylko rozwiązania powszechnie znane i
    > stosowane, zakorzenione w prawie rzymskim.

    IANAL ale jak dla mnie to jest raczej proste, pest produkt (banki
    same tak nazywaja kredyty), jest cena produktu (odsetki), jest
    oferta.

    Pozdrawiam.

  • 80. Data: 2004-10-02 17:01:43
    Od: RusH <l...@p...pl>

    Slawomir Szyszlo <s...@p...onet.pl> wrote :

    > Ale bank nic ci nie sprzedaje.

    ok, jak beda znowu chcieli zebym zaplacil to ich odesle do ciebie.

    Pozdrawiam.