  • 1. Data: 2004-11-05 06:58:09
    Temat: Spłata kredytu studenckiego
    Od: robson <b...@b...pl>

    Jak wygląda spłata kredytu studenckiego, w przypadku kiedy osoba zdała
    wszystkie egzaminy, a się nie obroniła(jeszcze)?

  • 2. Data: 2004-11-05 07:06:46
    Temat: Re: Spłata kredytu studenckiego
    Od: robson <b...@b...pl>

    Użytkownik robson napisał:

    > Jak wygląda spłata kredytu studenckiego, w przypadku kiedy osoba zdała
    > wszystkie egzaminy, a się nie obroniła(jeszcze)?

    Dodam, że konkretnie jest tak, iż w tym roku zdałem wszystkie egzaminy
    (ostatni we wrześniu) i jestem w trakcje pisania pracy licencjackiej,
    którą będę pisał jeszcze przez 2-3 miesiące, praca jest dopiero na
    wstępnym etapie (narazie mam 1/3) więc nie mam wyznaczonego konkretnego
    terminu obrony.

  • 3. Data: 2004-11-05 08:04:49
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robson" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    1) przeczytaj umowe ktora podpisales
    2) o ile dobrze pamietam to splata zaczyna sie po 2 latach od przewidzianego
    terminu skonczenia studiow. Czyli Twoje rzeczywiste perypetie nikogo nie
    interesuja

    MarcinP

  • 4. Data: 2004-11-05 21:01:56
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    "robson" :

    splata powinna rozpoczac sie po 12 miesiacach od zakonczenia nauki, nie
    pozniej jednak niz 1 pazdziernika roku nastepnego po roku planowego jej
    ukonczenia.
    "Planowany rok ukonczenia" - rok ukonczenia wpisany przez szkole na
    zaswiadczeniu, ktore dosatarczales.

    "Ukonczenie studiow" - moment skreslenia Cie przez szkole z listy studentow.
    Jesli uda Ci sie wydebic w dziekanacie zaswiadczenie, w ktorym szkola
    stwierdzi, ze caly czas Jestes jej sluchaczem - okres do rozpoczecia splaty
    nie zacznie biec.

    Pewnie niezbyt jasno to wytlumaczylem, ale pedagiem nie jestem i tlumaczenie
    komus czegos przychodzi mi z trudem :)))

    pozdrawiam
    Konrad K.

  • 5. Data: 2004-11-06 00:37:04
    Od: "maxi77" <m...@n...poczta.fm>

    Sam mam kredyt studencki i tez podobna sytuacje do Twojej.
    Skonczylem studia mgr i nie obronilem sie jeszcze i zaczynam pisac prace mgr

    Opisze tu sprawe jak ja to zrobilem:
    Idziesz do dziekanatu swojej uczelni i prosisz o zaswiadczenie o tym, ze
    skonczyles studia ale jestes przed obrona.
    Prosisz tez o zgode aby w pozniejszym terminie zlozyc prace mgr o ile sie
    nie myle to do 15 pazdziernika minal termin zlozenia prac magisterskich.
    Jesli masz zgode tego to spokojnie wydadza Ci pismo do banku.
    Babka w dziekanacie napisze Ci pismo,ze byles studentem do 15 pazdziernika i
    ze nie zostal jeszcze termin pracy mgr wyznaczony.
    Nastepnie z takim podaniem idziesz do banku i mowisz jaka jest sytuacja,ze
    skonczyles studia i ze piszesz prace mgr i ze nie wiesz kiedy sie obronisz
    jeszcze.
    Wtedy babka ustala z Toba kiedy mniej wiecej napiszesz prace oraz obronisz
    sie ... okolo 3 miesiace + wyznaczenie terminu obrony i pozniej czekanie na
    wydanie dyplomu czyli suma okolo 7 miesiecy.
    Babka ustala w dziale kredytow ze do 1 maja masz jej przyniesc dyplom mgr i
    indeks ( na jego podstawie obliczy czy moga Ci anulowac czesc kredytu) mi
    chyba nie beda anulowac :(
    Babka w banku wydaje Ci kartke na ktorej musisz zaswiadczyc,ze reczysz ze
    tam do ktoregos dnia maja doniesiesz dyplom ukonczenia uczelni.
    Babka zabiera pismo twoje ktore dostales z dziekanatu.

    Sumujac masz duzo czasu by napisac prace spokojnie i wyznaczyc termin obrony
    :D jak sie obronisz to czekasz na dyplom.
    Gdybys np. mial malo czasu (bo sie pozniej broniles) to do dziekanatu
    piszesz pismo o wystawienie zaswiadczenia ze zdobyles dyplom i ze czekasz
    teraz na niego.
    To co opisalem wyzej to standardowa procedura ktora panuje we wszystkich
    bankach i wiekszosci uczelni panstwowych i nie pastwowych.

    Tak samo ja robie jak opisalem wyzej to na moich doswiadczeniach opisalem.
    Mam nadzieje,ze Ci pomoze.
    Pozdr.
    Maxi77

  • 6. Data: 2004-11-06 06:59:42
    Od: "Dan" <n...@p...pl>

    to jest procedura do umarzania czesci dlugu i ma sie nijak do terminu
    rozpoczecia splaty, ktory jest wpisany w umowe kredytowa, o czym juz tu
    pisano

    Użytkownik "maxi77" <m...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > bankach i wiekszosci uczelni panstwowych i nie pastwowych.
    >
    > Tak samo ja robie jak opisalem wyzej to na moich doswiadczeniach opisalem.

    ---

  • 7. Data: 2004-11-07 20:51:05
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Konrad wrote:

    > "robson" :

    > splata powinna rozpoczac sie po 12 miesiacach od zakonczenia nauki, nie
    > pozniej jednak niz 1 pazdziernika roku nastepnego po roku planowego jej
    > ukonczenia.

    Spłata kredytu zaczyna się _dwa_lata_ po ukończeniu studiów Dotyczy to jednak
    tylko tych osób, które nie rozpoczęły spłaty kredytu przed dniem wejścia w życie
    ustawy:
    z dnia 28 maja 2004 r. o zmianie ustawy o szkolnictwie wyższym, ustawy o
    wyższych szkołach zawodowych, ustawy o pożyczkach i kredytach studenckich oraz o
    zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U z dnia 2 lipca 2004 r, Nr 152, poz. 1598),

    Pozdrawiam
    Ralf