  • 11. Data: 2007-10-10 22:15:36
    Temat: Re: Sposób na pułapk
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Orientujesz sie moze w temacie?

    Szukałem lokat dla dziecka poniżej 13 lat, które miało otrzymać darowiznę.
    Nie znalazłem nic sensownego, bo obdarowanie dziecka a nie jego rodziców
    powoduje kłopoty z zarządzaniu takim majątkiem. Zwykły zarząd wg komentarzy
    oznacza "utrzymanie w stanie niepogorszonym". Zakończenie takiej lokaty
    zostanie zapewne uznane przez bank albo TFI uznane za przkroczenie zwykłego
    zarządu. Jedno tylko AIG TFI pisze w prospekcie, że konwersja jednstek
    funduszu nie przekracza zakresu zwykłego zarządu. Ale nie pisze tego o
    odkupieniu.

    > Jakies linki?

    Kodeks rodzinny i opiekuńczy, art 101 i dalsze (była nowelizacja jakiś czas
    temu, nie mam nowego kodeksu).
    Szukałem też w prospektach różnych TFI o małoletnich.

  • 12. Data: 2007-10-11 06:36:17
    Temat: Re: Sposób na pułapkę
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Po co okradasz własną córkę?
    JaC

    -----

    > Moja kilkuletnia córka, otrzymała spadek po dziadku, mieszkanie własnościowe.
    > Wkrótce za zgodą sądu rodzinnego mieszkanie zostanie sprzedane.
    > Pieniądze chciałbym wpłacić do banku i nie byłoby z tym problemu gdyby nie to, że
    mam na pieńku z UKS i spodziewam się
    egzekucji komorniczej.

  • 13. Data: 2007-10-11 06:56:56
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    666 pisze:
    > Po co okradasz własną córkę?
    > JaC
    >

    > -----

    mam na pieńku z UKS i spodziewam się
    > egzekucji komorniczej.

    Że jak?
    Przecież właśnie kombinuje jak jej nie okraść przez swoje problemy.
    Gdyby wpłacił po prostu do banku to byłaby kradzież, bo komornik czeka ;)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-10-11 07:04:35
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Ciekawe, ile tego sprzedanego dziś mieszkania odkupi córce za te powiedzmy 10 lat za
    złotówki trzymane w banku...
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2007-10-11 07:31:06
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Ciekawa definicja kradzieży... To jest mniejszy zysk a nie kradzież. To
    są cały czas pieniądze córki w kwocie nie pomniejszonej. Kradzież by
    była gdyby użył tych pieniędzy aby zaspokoić własne potrzeby. Kwestia
    czy sprzedać mieszkanie czy nie to inna sprawa, zapewne są ku temu
    jakieś ważne powody, ale jeśli nie ruszy pieniędzy ze sprzedaży to to z
    pewnością nie będzie kradzież.

    Karol

  • 16. Data: 2007-10-11 08:38:56
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Powinienem dodac cudzysłow, ale nie w tym rzecz, lecz w zabezpieczeniu przyszłości
    dziecka.
    BTW mozna w SKOKu sprawdzic, czy przyjmuja lokaty zakładane na niepełnoletnich.
    Pytanie, jaka gwarancję mają SKOKi??
    No i ciekawe, czy rachunki maklerskie mozna otwierac na niepełnoletnich - stosuje
    się do nich prawo bankowe?
    A tradycyjne książeczki oszczędnościowe PKO?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2007-10-11 08:55:35
    Od: lilianna <l...@w...pl>

    staszek pisze:
> [...]
    > że mam na pieńku z UKS i spodziewam się egzekucji komorniczej.
    > Pytanie brzmi, czy jakikolwiek bank umożliwia założenie rachunku bankowego

    Witam.
    Sąd podczas rozprawy w sprawie orzeczenia o zgode na przekroczenie
    zarzadu (czyli sprzedaz mieszkania w imieniu córki) zobowiąze Cie do
    oświadczenia co zrobisz ze srodkami uzyskanymi ze sprzedaży. Sąd bedzie
    oczekiwał ze: kupisz inna nieruchość , załaożysz małoletniej konto
    lokacyjne ew. książeczke oszczednościową) . Zgoda na podjecie innej
    czynności raczej wątpliwa.
    W orzeczeniu Sad zobowiąże Cie do przedstawienia aktu notarialnego
    sprzedaży i dowodu na zalożenie konta ( książeczki) na kwotę uzyskaną ze
    sprzedazy.
    Pamietaj o fakcie że maloletnia podlega pod ustawę o podatku dochodowym
    10% od sprzedaży , wiec złóż wniosek o zalżenie córce NIP. Jesli nie
    bedziesz mial środków wlasnych to podczas rozprawy popros sedziego o
    zgode na zapłacenie podatku ze srodków córki.( jest uzasadnienie
    poniewaz to ona jest płatnikiem podatku a ty mozesz nie miec środków)
    Każda potrzeba skorzystania z pozostałej części srodków wymaga
    każdorazowo zgody Sadu.
    Sąd może Cie poza tym zobligować do okresowego sprawozdania
    polegającego na przedstawianiu wyciągów z konta.
    Komornik w żaden sposób nie dobierze sie do konta córki.
    To jest jej absolutnie odrębny majątek.

    to wszystko.
    pozdrawiam

  • 18. Data: 2007-10-11 12:12:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 10:55:35 +0200, lilianna napisał(a):

    > to wszystko.

    To nie wszystko. Nadal brak odpowiedzi na pytanie, który bank założy
    lokatę lub rachunek dla małoletniego

  • 19. Data: 2007-10-11 12:37:56
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    666 pisze:
    > Ciekawe, ile tego sprzedanego dziś mieszkania odkupi córce za te powiedzmy 10 lat
    za złotówki trzymane w banku...

    Za kilka lat kupi dwa takie mieszkania.

  • 20. Data: 2007-10-11 12:52:04
    Od: " 666" <j...@w...eu>