  • 11. Data: 2010-09-09 08:17:35
    Temat: Re: Sposoby logowania się .
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 08 Sep 2010 23:18:46 +0200, AW <a...@w...pl>
    wrote:

    >Jeżeli możecie to proszę o info jak to wygląda w innych bankach.
    BPH: login litery+cyfry, haslo maskowalne.

    WAM

  • 12. Data: 2010-09-09 08:23:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > BPH: login litery+cyfry, haslo maskowalne.

    A ja do BPH loguję się moim numerem CIF (9 cyfr). Na kolejnym ekranie hasło
    maskowane.

  • 13. Data: 2010-09-09 09:18:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010 10:23:15 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >A ja do BPH loguję się moim numerem CIF (9 cyfr). Na kolejnym ekranie hasło
    >maskowane.
    CIF to chyba numer klienta w sensie podmiotu? Jesli tak to w koncie
    firmowym jeden CIF=wiele loginow, stad nie ma logowania CIF tylko
    loginem.

    Chyba ze CIF to czlowiek a nie podmiot - to nie wiem czemu ja uzywam
    login a nie CIF :) jak wpisalem CIF w oknie logowania to maskownica z
    pytania o haslo ma wiecej znakow niz mam istotnie w hasle - taka sama
    jest reakcja jak wpisze zly login.

    WAM

  • 14. Data: 2010-09-09 12:44:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości grup
    com...

> [...]
    > login a nie CIF :) jak wpisalem CIF w oknie logowania to maskownica z
    > pytania o haslo ma wiecej znakow niz mam istotnie w hasle - taka sama

    Tak jak piszesz, CIF to podmiot. W przypadku osoby fizycznej loguje się
    CIF-em, bo nie ma potrzeby odrębnych profili (abstrahując od istnienia
    osobowości wielorakich, czego BPH nie wspiera).

  • 15. Data: 2010-09-09 14:26:03
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2010-09-08 23:18, AW pisze:
    > Jeżeli możecie to proszę o info jak to wygląda w innych bankach.

    W Citi masz dowolny login i dowolne, niemaskowane hasło.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2010-09-09 16:28:27
    Od: Peet <w...@a...com>

    Meritum: login 8 cyfr + hasło maskowane, kratki trzeba sobie samemu
    liczyć, nie są ponumerowane jak w open czy pekao.

  • 17. Data: 2010-09-09 18:03:11
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    SKOK Stefczyka: login 10 cyfr, hasło kompletne (nie pamiętam wymogów,
    ale typowe), captcha czyli przepisanie tekstu z obrazka.

    BOŚ z tokenem: login 8 cyfr, hasło kompletne (jw) + token.

    Taa, swoją szosą dlaczego tylko jeden bank (z tego co tu napisano)
    wymusza co jakiś czas zmianę hasła?

    --
    Alf/red/

  • 18. Data: 2010-09-09 18:16:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" <a...@u...waw.pl> napisał w wiadomości grup

    > Taa, swoją szosą dlaczego tylko jeden bank (z tego co tu napisano) wymusza
    > co jakiś czas zmianę hasła?

    Może dlatego, że to jest głupie?

  • 19. Data: 2010-09-09 18:27:25
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 2010-09-09 20:16, MarekZ pisze:

    > Może dlatego, że to jest głupie?

    Jak by to powiedzieć... robię w bezpieczeństwie łącznie z bankami, i
    dziwnym trafem każda firma wymusza zmienianie haseł dla wszelakich kont,
    niektóre nawet co 30 dni, ale zwykle co 90. Konta "non expiring
    password" są zatwierdzane w sposób oficjalny, po uzasadnieniu oczywiście
    że inaczej nie można. Bah, jeden klient uparł się, że hasło ma mieć 15
    znaczków + skomplikowanie, ale to insza inszość. Czyli zabezpieczać w
    ten sposób własne systemy chcą, a pieniądze klientów już nie.

    --
    Alf/red/

  • 20. Data: 2010-09-09 19:05:56
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2010-09-09 20:27, Alf/red/ pisze:
    > Bah, jeden klient uparł się, że hasło ma mieć 15
    > znaczków + skomplikowanie, ale to insza inszość.

    Bo są różni zboczeńcy, co się pierdoł naczytali. Praktyka wykazuje, że
    użytkownik używa haseł na zmianę, zapisuje je na biurku, a jak wymusić
    na nim wpisanie hasła różnego niż 21 ostatnich to pójdzie do szefa i tak
    długo będzie chodził aż ten się ugnie. Dopóki nie można robić przelewów
    tylko po podaniu hasła (jak w ING!) to nie ma problemu. To nie system do
    odpalania pocisków nuklearnych.

    --
    Raf