  • 1. Data: 2003-04-22 22:33:04
    Temat: Stopy procnetowe
    Od: "Paweł" <l...@p...onet.pl>

    Może mi ktoś wyjasni, bo nie mam pojęcia, dlaczego tak się dzieję!

    Wyobrażamy sobie taką sytuację bank udziela kredytów oprocentowanych
    zmiennie. Oprocentowanie to jest obliczane na podstawie stawki WIBOR M1 =
    marża banku. Nagle na rynku oprocentowanie wzrasta WIBOR zwiększa się 1%.
    bank zmuszony jest zwiększyć oprocentowanie na kredycie ponieważ zwiększają
    mu się koszy refinansowania depozytami. Tyle że oprocentowanie kredytu nie
    rośnie na logikę o 1% ale o 1,5 %. Dlaczego tak się dzieje? Wiem że stopy
    procentowe są elastycznie i różnie reagują na zmiany ale dlaczego?