  • 11. Data: 2010-08-05 07:06:59
    Temat: Re: Systemy informatyczne w polskich bankach
    Od: mierzvoj <m...@f...gazeta.pl>

    > W Polsce używany jest też Flexcube, ale nie wiem czy którykolwiek bank
    > używa tego jako systemu Core Banking, czy bardziej jako systemu ...

    chyba CITI tego uzywa. pozdro

  • 12. Data: 2010-08-05 07:07:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 22:29:01 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > Profile niby wszystko on-linowe - ale BPH pokazuje/wal ze nie do konca
    > tak w weekendy to dziala.

    No ale przecież onlinowość backendu nie musi oznaczać onlinowości frontendu
    dla klienta. I odwrotnie.

    --
    Kojer

  • 13. Data: 2010-08-05 10:46:22
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam
    "Onlinowość" systemu dla użytkownika zależy w dużym stopniu od architektury
    rozwiązania na poziomie serwerów i aplikacji bazodanowych. Jeśli są to systemy
    oparte o architekturę mainframe i z/os to najczęściej wykorzystują one sesyjne
    przetwarzanie operacji (system zbiera zlecenia i wykonuje aktualizację
    zawartości bazy danych w określonych odstępach czasu). Tego typu systemy
    użytkuje Pekao SA i np. GE Money.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 14. Data: 2010-08-05 16:59:44
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Robert Kois pisze:

    > No ale przecież onlinowość backendu nie musi oznaczać onlinowości frontendu
    > dla klienta. I odwrotnie.

    E... odwrotnie, to raczej musi to właśnie oznaczać... :-)

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2010-08-05 19:07:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 04 Aug 2010 22:29:01 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński

    >Profile niby wszystko on-linowe - ale BPH pokazuje/wal ze nie do konca
    >tak w weekendy to dziala.
    W BPH dosc czesto II sesja jest ksiegowana zgodnie z opisami (15.45,
    ok 16.00 przychodzi mailem potwierdzenie wplywu) a pozniej ok 22
    zaksiegowany przelew znika z historii (saldo uwzglednia go prawidlowo)
    i pojawia sie dopiero nad ranem.

    WAM

  • 16. Data: 2010-08-05 21:12:41
    Od: Grzegorz Mazur <n...@n...com>

    On 2010-08-05 12:46, Marcin Ozdzinski wrote:
> [...]
    > przetwarzanie operacji (system zbiera zlecenia i wykonuje aktualizację
    > zawartości bazy danych w określonych odstępach czasu). Tego typu systemy

    A dlaczego systemy oparte o mainframe miałyby faworyzować przetwarzanie
    wsadowe? Potrafię podać przynajmniej jeden powód, dla którego powinno
    wręcz być odwrotnie (opłaty za licencje/utrzymanie zależne od
    odpowiednio ważonego obciążenia CPU "faworyzują" właśnie przetwarzanie
    online i unikanie pików w przetwarzaniu EOD).

    Stawiam tezę, że systemy o przetwarzaniu pseudo-online (czyli cykliczne
    przetwarzanie wsadowe) to raczej zaszłość historyczna. Kiedyś, kiedy
    obsługa online była zbyt trudna dla ówczesnych systemów, lepiej się tak
    zarządzało obciążeniem CPU, storage itd. Teraz te systemy mogą nadal tak
    mieć, bo jest to wbudowane w ich architekturę.

    BTW - Alnova w mB/Mb i PKO BP jest oparta o mainframe i z/OS, a jest z
    drobnymi wyjątkami (zbudowanymi tak z dobrych powodów nie wynikających z
    architektury) w pełni online'owa.

    G.

  • 17. Data: 2010-08-06 07:11:09
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 18:59:44 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > E... odwrotnie, to raczej musi to właśnie oznaczać... :-)

    Nie musi :). Frontend może mieć swoją lokalną bazę i na czas offline
    backendu udawać online, a potem uaktualnić backend. Z punktu widzenia
    klienta żadna różnica :).

    --
    Kojer

  • 18. Data: 2010-08-06 07:43:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Robert Kois pisze:

    > Nie musi :). Frontend może mieć swoją lokalną bazę i na czas offline
    > backendu udawać online, a potem uaktualnić backend. Z punktu widzenia
    > klienta żadna różnica :).

    I jak niby w tym odłączonym frontendzie mają pojawić się np. blokady z
    operacji kartowych?

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2010-08-06 08:38:34
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 06 Aug 2010 09:43:29 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > I jak niby w tym odłączonym frontendzie mają pojawić się np. blokady z
    > operacji kartowych?

    Przecież blokady i tak przychodzą z zewnątrz. Tak btw wiele systemów
    niestety nie pokazuje blokad nawet online.
    I nie mówie, że tak to dokładnie działa, to był tylko przykład.

    --
    Kojer

  • 20. Data: 2010-08-10 10:32:18
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 04.08.2010 00:31, Meehoo wrote:

    > Def3000 jest też w BGŻ, do tego jeszcze w DNBNord, Eurobanku, Meritum,
    > Toyota. BRE - Globus. W allianzie defa raczej nie ma.

    Informacja na dole potwierdzenia wpłaty gotówkowej w Eurobanku:
    System: def3000/CB, wersja: 4.1B.490.01.
    Wcześniej chyba jej tam nie było. Nie wiem, czy powinni tak chętnie
    udzielać wszystkim informacji nt. wersji systemu z jakiej korzystają.