  • 21. Data: 2010-08-11 20:25:56
    Temat: Re: Systemy informatyczne w polskich bankach
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-10 12:32, XYZ wrote:
    > Informacja na dole potwierdzenia wpłaty gotówkowej w Eurobanku:
    > System: def3000/CB, wersja: 4.1B.490.01.
    > Wcześniej chyba jej tam nie było. Nie wiem, czy powinni tak chętnie
    > udzielać wszystkim informacji nt. wersji systemu z jakiej korzystają.

    pewnie ktos gdzies czegos nie zmienil i sie drukuje. ale w sumie -
    nikomu to i tak nic nie powie, ani nie da.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 22. Data: 2010-08-12 18:29:13
    Od: Gosc <...@...a>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > pewnie ktos gdzies czegos nie zmienil i sie drukuje. ale w sumie -
    > nikomu to i tak nic nie powie, ani nie da.

    No chyba, że konkurencji. Mogą dojść jakie możliwości produktowe
    umożliwia w tej wersji system. Czyli co bank może zaoferować, a co nie.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-08-12 20:03:52
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-08-12 20:29, Gosc wrote:

    > No chyba, że konkurencji. Mogą dojść jakie możliwości produktowe
    > umożliwia w tej wersji system. Czyli co bank może zaoferować, a co nie.
    >
    > Pozdrawiam

    ale def3000 jest dosc standardowy. jak cos robili pod siebie to po
    numerku i tak nic sie nie dowiesz.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 24. Data: 2010-08-22 15:24:56
    Od: Gosc <...@...a>

    Grzegorz Mazur pisze:

> [...]
    > online i unikanie pików w przetwarzaniu EOD).
    >
    > Stawiam tezę, że systemy o przetwarzaniu pseudo-online (czyli cykliczne
    > przetwarzanie wsadowe) to raczej zaszłość historyczna. Kiedyś, kiedy
    > obsługa online była zbyt trudna dla ówczesnych systemów, lepiej się tak
    > zarządzało obciążeniem CPU, storage itd. Teraz te systemy mogą nadal tak
    > mieć, bo jest to wbudowane w ich architekturę.
    >
    > BTW - Alnova w mB/Mb i PKO BP jest oparta o mainframe i z/OS, a jest z
    > drobnymi wyjątkami (zbudowanymi tak z dobrych powodów nie wynikających z

    Zdefiniuj proszę w pełni online'owa. Pytam bo w mB jak bierzemy pod
    uwagę produkt lokatę jednodniową to w godzinach nocnych podczas
    naliczania odsetek nie da się zerwać lokaty (W tym wypadku to oline'owa
    to należałoby chyba rozumieć, że jest aktualny wgląd do historii). Inna
    sprawa, że konkretnie tą lokatę mogą mieć na jakimś innym systemie.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-08-26 22:03:30
    Od: Grzegorz Mazur <n...@n...com>

    On 2010-08-22 17:24, Gosc wrote:

> [...]
    > to należałoby chyba rozumieć, że jest aktualny wgląd do historii). Inna
    > sprawa, że konkretnie tą lokatę mogą mieć na jakimś innym systemie.

    W pełni online'owa w kontekście tej dyskusji - dowolna akcja na
    front-endzie powoduje wykonanie odpowiedniej transakcji na back-endzie w
    taki sposób, że jeśli transakcja na back-endzie się nie powiedzie, to na
    front-endzie wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat błędu. Innymi
    słowy FE i BE komunikują się synchronicznie, a nie za pośrednictwem
    kolejek (jakkolwiek one by nie były zaimplementowane).

    Twój konkretny przypadek wynika z tego, że w trakcie przetwarzania końca
    dnia są pewne współzależności które uniemożliwiają likwidację bytu
    takiego jak rachunek czy lokata (księgowania oparte są m.in. o ten
    "byt") i do czasu zakończenia księgowań (a to jest pod koniec EODa) ta
    funkcjonalność jest zablokowana. Niemniej jednak komunikat, który
    dostajesz z systemu pochodzi właśnie od systemu Core Banking, a nie od
    front-endu.
    Nie zmienia to faktu, że dla funkcjonalności lokat jednodniowych nie
    powoduje to różnicy, czy zerwiesz ją o 4:00, czy o 23:15. Z kolei dla
    przelewów wewnętrznych może to mieć znaczenie.

    Oczywiście jesteś klientem, więc dla Ciebie to żadne wytłumaczenie i
    teoretycznie masz prawo ponarzekać, bo mogłeś mieć plany co do kasy na
    tej lokacie :)))
    Swoją drogą - można w nocy (albo w ogóle - nie korzystam z mB zbyt
    aktywnie) zrobić wypłatę częściową z lokaty, bez jej likwidacji? Bo to
    częściowo rozwiązałoby problem :)

    Pozdrawiam,
    G.