-
11. Data: 2020-12-04 00:51:20
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 03.12.2020 o 22:47, jo44 pisze:
> W dniu 03.12.2020 o 16:26, Marek pisze:
>
>> Smaczku całej sprawie dodaje fakt infolinia 19502 - NIE JEST DARMOWA!
>> u mnie oczekiwanie na połączenie z konsultantem trwało grubo ponad
>> godzine z zjadło ~42zł
>> Zastanawiam sie czy złozyc reklamacje.... :(
>
> U mnie sieć naliczyła "tylko" 26,50 :)
> Dzwoniłem wprawdzie na ten numer "udający" zwykły, stacjonarny,
> ale Otvarta, cwana "gapa", domyśliła się, że to infolinia. :)
>
Że co?
Nikt nie ma prawa liczyć połączeń z numerem 12 370 70 00 inaczej niż na
stacjonarny w Krakowie.
MJ
-
12. Data: 2020-12-04 08:40:41
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: lolekanabolek <l...@g...com>
W dniu 03.12.2020 o 16:00, Wojtek pisze:
>
> O to to! A Pani na infolinii wmawiała mi, że miałem konto w Aliorze (a
> to tylko kantor) :-)
u mnie w rodzinie jeszcze lepszy przypadek, ojciec jeszcze przed TMUB
miał kredyt wzięty w euro agd, akurat w Aliorze. I wtedy nadali mu CIF.
Pani na infolinii powiedziała, że z tego powodu, że ojciec nigdy się nie
logował do aliora zablokowany został CIF. Odblokowała go ale niestety
nie mogła go podać i kazała iść do oddziału.
Niezły burdel
--
pozdrawiam
Marcin
-
13. Data: 2020-12-04 11:02:06
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2020-12-03 o 09:26, AS pisze:
> Miałem to samo tak jak każdy kto oprócz TM ma konto w Alior Kantor.
> Numer CIF do nowego konta w Alior jest taki sam jak do Kantoru.
> Każdy kto zakładał kiedyś konto w Kantorze dostał ten numer CIF i mógł
> nim zalogować się też do Aliora (nawet nie wiedziałem o takiej
> możliwości), ale większość tego nigdy nie zrobiła i po 6 miesiącach ten
> numer CIF z automatu "dla bezpieczeństwa" został zablokowany w
> macierzystym Alior.
Wypadało by jakoś klienta ostrzec - jak się w ciągu najbliższych 2
tygodni nie zalogujesz to zrobimy ci kuku.
Teraz ostrzegali, że trzeba się zalogować to TMUB bo jak nie to się
zostanie bez wiedzy co dalej.
> Spece od migracji "zapomnieli" o tym ficzerze (pewnie ciągła rotacja
> zatrudnionych informatyków) i stąd teraz masa ludzi ma problem..
> Blokadę na CIF można zdjąć tylko na infolinii albo w oddziale i żadne
> inne zaklęcia nie pomagają.
> Ta migracja przejdzie do historii :)
>
Zalogowałem się kilka dni temu (po 2,5 letniej przerwie) do TMUB i
dowiedziałem się, że będę się logował identyfikatorem z AK.
W AK nie logowałem się jeszcze dłużej.
Na razie nic nie próbowałem. Ale skoro są problemy migracyjne to
spróbuję wziąć ich na przeczekanie :)
P.G.
-
14. Data: 2020-12-04 11:15:53
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>
W dniu 04.12.2020 o 08:40, lolekanabolek pisze:
Odblokowała go ale niestety
> nie mogła go podać i kazała iść do oddziału.
> Niezły burdel
>
A w oddziale, jak to w oddziale, poprosili o dowód i skserowali go.
> Niezły burdel :)
-
15. Data: 2020-12-04 15:06:56
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: AS <N...@p...onet.pl>
Dziś dostałem odpowiedź na złożoną reklamację, związaną z migracją.
Szanowny Panie,
poniżej zamieszczam nasza odpowiedź.
Wyjaśnienia
Zachowanie najwyższych standardów obsługi jest dla naszego banku sprawą
priorytetową. Staramy się, aby klienci nie oczekiwali zbyt długo na
zgłoszenie konsultantów. Niestety, w wyjątkowych wypadkach (wzmożona
ilość połączeń, wydłużenie rozmów z klientami) czas oczekiwania na
połączenie z pracownikiem banku będzie wydłużony. Za wszelkie
niedogodności bardzo Pana przepraszamy.
Zgodnie z wcześniejszą korespondencją 29.11.2020 r. wszystkie produkty
otwarte w oddziale T-Mobile Usługi Bankowe przenieśliśmy do bankowości
Alior Online oraz aplikacji Alior Mobile -w jednym miejscu będą dostępne
produkty przeniesione z T-Mobile Usługi Bankowe i produkty Alior Banku.
Bankowość internetowa i aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe został
wyłączone.
Logowanie do bankowości elektronicznej Alior Banku powinno odbyć się
zgodnie z poniższą instrukcją, przy użyciu numeru CIF klienta, który Pan
posiada w Alior Banku tj. xxxxxxxx.
Logowanie do bankowości Alior Online od 29.11.2020 r.
1. Wejdź na stronę https://www.aliorbank.pl i kliknij ,,Zaloguj".
2. Wybierz opcję ,,Alior Online".
3. W pole ,,Login" wpisz swój numer klienta CIF nadany w Alior Banku:
xxxxxxxx.
4. Wpisz hasło startowe. Otrzymasz je SMS-em na zaufany numer telefonu
podany w Alior Banku. Obecnie Twój numer to:+48xxxxxxxxx.
5. Ustal hasło do logowania (musisz wprowadzić je dwukrotnie).
6. Wybierz obrazek bezpieczeństwa, który będzie widoczny przy każdym
kolejnym logowaniu.
7. Zaloguj się przy pomocy zdefiniowanego hasła i kolejnego kodu SMS,
aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji systemu.
Analiza wykazała, że wprowadzał Pan błędne dane do logowania. Cieszę
się, że 30.11.2020 r. udało się Panu poprawnie zalogować do naszej
bankowości internetowej.
Z wyrazami szacunku
Elżbieta Gałązka
Specjalista ds. Reklamacji i Skarg
Zespół Obsługi Reklamacji
Departament Operacji
Alior Bank
Nie padło ani jedno słowo o tym, że mój numer CIF (nadany w Kantorze)
był zablokowany w Alior już od kilku lat..
Tuszowanie migracyjnej wpadki na całego :)
Czy wprowadzałem błędne dane? Owszem. Skoro poprawne nie działały to
próbowałem inne kombinacje. Nie działało nawet odzyskiwanie hasła, ani
przypomnienie numeru CIF (ten znałem na 100% bo miałem zanotowany z
komunikatu w TM i był tożsamy z tym w Kantorze).
-
16. Data: 2020-12-04 21:46:11
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Wed, 2 Dec 2020 16:12:45 -0800 (PST), jakson <j...@g...com>
wrote:
>Nie znam ani jednej osoby, dla której przejście TMUB -> Alior było bezproblemowe.
Alior zawsze ma te problemy przy łączeniach systemów. Tak samo było z
BPH. I tak jak tu w wątku opisane trzeba było pójść do oddziału
odblokować. Więc poszedłem wtedy... wypowiedzieć umowę :)
>Dla pocieszenia: problemy z dodzwonieniem się do Aliora były "jedynie" w pierwszym
dniu (poniedziałek).
Przy migracji z BPH problemy z dodzwonieniem się trwały kilka dni,
bank wtedy publikował nr kom. do oddziałów pod którymi oczywiście dało
się tylko dowiedzieć trzeba przyjść do oddziału.
WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl
-
17. Data: 2020-12-04 21:52:38
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Thu, 3 Dec 2020 22:42:57 +0100, jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl> wrote:
>Zapytałem o to Panią "infolinię" - gdzie w aplikacji mobilnej
>szukać CIFu? I dowiedziałem się że nigdzie, bo jest to informacja
>tak poufna iż nie może jej dostać osoba nieuprawniona! Okazało się więc
>że ja, właściciel rachunku, logujący się w aplikacji mobilnej jestem
>osobą nieuprawnioną!
W AliorKantor jest prosto - CIF to 8 ostatnich cyfr w każdym z
rachunków. To nawet jak zgubie CIF to znajdę go w innym banku w
przelewie zdefiniowanym. No chyba że coś się zmieniło przez lata
ale... u mnie działa. W TMUB tak nie było?
WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl
-
18. Data: 2020-12-05 10:13:30
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>
W dniu 04.12.2020 o 21:52, WAM pisze:
> W AliorKantor jest prosto - CIF to 8 ostatnich cyfr w każdym z
> rachunków. To nawet jak zgubie CIF to znajdę go w innym banku w
> przelewie zdefiniowanym. No chyba że coś się zmieniło przez lata
> ale... u mnie działa. W TMUB tak nie było?
Niestety, nie.
-
19. Data: 2020-12-05 15:43:41
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: "witrak()" <w...@h...com>
On Friday, December 4, 2020 at 3:07:44 PM UTC+1, AS wrote:
> Dziś dostałem odpowiedź na złożoną reklamację, związaną z migracją.
>
...
> Analiza wykazała, że wprowadzał Pan błędne dane do logowania. Cieszę
> się, że 30.11.2020 r. udało się Panu poprawnie zalogować do naszej
> bankowości internetowej.
>
> Z wyrazami szacunku
> Elżbieta Gałązka
> Specjalista ds. Reklamacji i Skarg
> Zespół Obsługi Reklamacji
> Departament Operacji
> Alior Bank
>
> Nie padło ani jedno słowo o tym, że mój numer CIF (nadany w Kantorze)
> był zablokowany w Alior już od kilku lat..
> Tuszowanie migracyjnej wpadki na całego :)
> Czy wprowadzałem błędne dane? Owszem. Skoro poprawne nie działały to
> próbowałem inne kombinacje. Nie działało nawet odzyskiwanie hasła, ani
> przypomnienie numeru CIF (ten znałem na 100% bo miałem zanotowany z
> komunikatu w TM i był tożsamy z tym w Kantorze).
Oni NIGDY nie przyznają się do błędu.
Równie fajny przypadek (choć zamiast przenoszenia usług tu było rozszerzenie ich
własnego systemu):
W czasach, kiedy Alior nie śnił jeszcze o bankowości mobilnej i SMSowym potwierdzaniu
zleceń zostało założone konto bez podania numeru telefonu do SMSów, bo nie było to
potrzebne, co więcej nie było innego miejsca na podanie numeru niż dla telefonu do
kontaktów. Ten został podany.
Potem Alior wprowadził odrębny numer do SMSów, *nie kopiując* do niego numeru dla
kontaktów.
Pewnego razu, okazało się, że trzeba coś potwierdzić (zresztą chyba nawet nie
transakcję, tylko jakieś oświadczenie - może rezydencję podatkową?).
I tu zaczęły się cyrki.
Nie można potwierdzić, bo numer do SMSów z kodami niepoprawny. Ki diabeł? To są dwa?
Infolinia: tak, są dwa, trzeba zmienić.
Więc próba zmiany tegoż (tj. wpisania tego samego, który jest podany jako telefon
kontaktowy). Nie da się, bo trzeba w tym celu wpisać kody z SMSów wysłanych i na nowy
i na stary numer, a na stary numer nie przychodzi, bo nie ma poprawnego starego (są
same zera). Co więcej, dostęp internetowy zostaje zablokowany.
Telefon na dezinfolinie: aby odblokować, trzeba przyjść do oddziału.
"Ale przecież byliśmy w oddziale 2 miesiące wcześniej!" (bo trzeba było odblokować
dostęp internetowy zablokowany przy okazji problemów - banku - nie klienta - z
dostępem do sieci; ktoś ich dosował? albo po prostu mieli coś z siecią? w każdym
razie były lagi przy logowaniu, transmisja się zwieszała, a KeePass - jak to on -
wypełniał, odczekując tyle, ile normalnie było trzeba, bo o lagach nic nie
wiedział...).
"Więc dlaczego trzeba jeszcze raz przychodzić, wszystkie dane macie aktualne, w tym
telefon do kontaktów - i ten ma być też do SMSów, możecie go wstawić w to drugie
miejsce! Przecież problem jest z powodu Waszego błędu - to Wy przez niedopatrzenie
przy wprowadzaniu zmiany w systemie doprowadziliście do tego?"
I oczywiście odpowiedź standardowa dla tego banku - "Takie mamy procedury".
"Ale jak obecnie mieszkam za granicą? mam specjalnie przyjeżdżać?" - "Takie mamy
procedury"
witrak()
-
20. Data: 2020-12-05 18:44:49
Temat: Re: TMUB -> Alior - klopot z logowaniem
Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
Dnia 03.12.2020 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:
> Małżonka miała tylko TMUB, muszę ją zmobilizować,
> żeby czym prędzej sprawdziła :-)
No i oczywiście kupa, ale inaczej :-)
Przy próbie logowania na podany CIF wita nas awatar plus
hasło maskowane. Ewidentnie ktoś inny korzysta z tego
CIF w Aliorze. Żona zalogowała się do Kantoru, sprawdziła
CIF- taki, jak był zanotowany (jaki przyszedł w wiadomości
TBUB). Sprawdziliśmy profilaktycznie raz (żeby nie zablokować
komuś konta) hasło kantorowe- oczywiście nie działa.
Burdel jak na weselu u szwagra, jak by to ujął Franek
Dolas. Zamiast dzwonić na infolinię żona zdecydowanie
woli złożyć wypowiedzenie :-)
Co ciekawe, ja mam u Aliora wyłącznie konta zmigrowane
(wcześniej z ś.p. Meritum) i obie migracje OK.
--
Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn)
"W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.