  • 1. Data: 2003-02-28 12:27:22
    Temat: Tak powinno być w każdym banku?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    wkurzyłem się na maksa. Zostałem ostatnio całkowicie bez pieniędzy.
    Dzisiaj wpłynęło mi zdziebko do Lukasa. Więc lecę i szybko przelewam
    połowę do mBanku... Dzwonię na infolinię i co się okazuje?

    a) sesje wychodzące są rano i musiałbym zdażyć do 10 albo 11
    (sprzeczne informacje) nadać przelew, żeby wyszedł tego samego dnia

    b) kartę mogę użyć dopiero następnego dnia _roboczego_, a więc w
    poniedziałek.

    Zostałem więc bez jedzenia na weekend. By szlag trafił tego całego
    Lukasa... A mogłem kazać to przelać do Pekao SA. Byłoby od razu i bez
    komplikacji...

    Precz z Lukasem...Precz z Lukasem...Precz z Lukasem...Precz z
    Lukasem...Precz z Lukasem...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 2. Data: 2003-02-28 13:21:40
    Temat: Re: Tak powinno być w każdym banku?
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    a) sesje wychodzące są rano i musiałbym zdażyć do 10 albo 11
    (sprzeczne informacje) nadać przelew, żeby wyszedł

    Regulamin konta jasno określa że przelew realizowany jest tego samego dnia,
    jesli został złożony w banku do godziny 11.
    BTW bardzo mądry pomysł zeby przelewac kase (akurat kiedy jest bardzo
    potrzebna).do mbanku na dodatek w piątek, tylko po to aby uniknac prowizji
    za wypłate z konta w Lukasie.

  • 3. Data: 2003-02-28 13:52:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 28 Feb 2003 14:21:40 +0100), "Marek"
    <m...@w...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >
    >Regulamin konta jasno określa że przelew realizowany jest tego samego dnia,
    >jesli został złożony w banku do godziny 11.

    Wiem, ale mnie to wkurza...

    >BTW bardzo mądry pomysł zeby przelewac kase (akurat kiedy jest bardzo
    >potrzebna).do mbanku

    Przelałem tylko połowę, bo miałem nadzieję, że pójdzie jeszcze.

    >na dodatek w piątek, tylko po to aby uniknac prowizji

    Nie, po to, żeby mieć ją w mBanku... Druga połowa została w Lukasie.
    Co z tego, skoro będzie dostępna dopiero w poniedziałek, bo jest
    dostępna na drugi dzień :-(

    >za wypłate z konta w Lukasie.

    W sumie mogę zasuwać do oddziału, ale normalne banki umożliwiają
    korzystanie z pieniedzy przy pomocy karty w momencie ich pojawienia
    się na koncie.

  • 4. Data: 2003-02-28 14:21:50
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    W sumie mogę zasuwać do oddziału, ale normalne banki umożliwiają
    korzystanie z pieniedzy przy pomocy karty w momencie ich pojawienia
    się na koncie.

    to fakt
    Marek

  • 5. Data: 2003-02-28 14:36:21
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Precz z Lukasem...Precz z Lukasem...Precz z Lukasem...Precz z
    > Lukasem...Precz z Lukasem...

    Hie, hie. A jak zawsze piszę, że off-line'owość Lukasa jest jego dużą wadą
    to tyle osób ze mną polimeryzuje :-)))

    K. Kowalski

  • 6. Data: 2003-02-28 15:28:20
    Od: "Mickey" <j...@i...pl>

    > b) kartę mogę użyć dopiero następnego dnia _roboczego_, a więc w
    > poniedziałek.

    Czyli jak rozumiem, dostales kase dzisiaj do Lukasa i nie bedziesz mogl
    wyplacic jej w bankomacie az do poniedzialku? Z tego co wiem, bedziesz mogl
    wykorzystac srodki prawdopodobnie juz dzisiaj wieczorem (zalezy o ktorej
    byla wplata), a po 21 na pewno. A nawet jesli nie, to na pewno juz jutro
    (czyli sobota) ok. poludnia.
    Z elixirem niestety masz racje, po 11:00 closed.

    Pzdr
    Mickey

  • 7. Data: 2003-02-28 15:50:31
    Od: "Piotr Miecznikowski" <p...@N...gazeta.pl>

    W Lukasie Elixir na dany dzień jest przyjmowany do godz. 11.00. Jeśli
    przelewasz po tym czasie, to pieniędzy nie masz nigdzie (są w KIRze?,
    zablokowane w Lukasie?).

    Pieniądze, które wpłyneły Ci dzisiaj możesz spokojnie wypłacić w bankomacie
    już jutro. Nie musisz czekać, aż do poniedziałku. A z prowizją już dziś w
    oddziale.

    Ale dlaczego nic Ci nie zostało z poprzedniej wypłaty? Wszystko wydałeś? Skąd
    masz pewność, że kasa przychodzi na dzień xx. A jak przyjdzie tydzień później?
    Nigdy nie wolno wydawać do końca tego co się ma.

    Jeżeli to za mało, to może linia kredytowa w rachunku? KK?

    A może iść do jeszcze jednej pracy? A może zmienić sobie na lepiej płacącego
    pracodawcę?

    A jeśli nie będziesz miał co jeść, to przejdź się na stołówkę Caritasu. Może
    tam Ci dadzą łyżkę strawy? I jakoś wytrzymasz do tego poniedziałku?

    Oczywiście, żartuję! Widać z tego postu, że Polska klepie biedę. Patrzy tylko
    z wytęsknieniem na wypłatę ...

    A może ktoś doradzi jak przeżyć za 700 PLN/mies., gdy czynsz za mieszkanie
    wynosi 400 PLN?

    A za 500 PLN/mies.?

  • 8. Data: 2003-02-28 16:18:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 28 Feb 2003 16:28:20 +0100), "Mickey"
    <j...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Czyli jak rozumiem, dostales kase dzisiaj do Lukasa i nie bedziesz mogl
    >wyplacic jej w bankomacie az do poniedzialku?

    Wypłacić, zapłacić w sklepie, generalnie użyc karty. Tak twierdzi
    lukaslinka.

    >Z tego co wiem, bedziesz mogl
    >wykorzystac srodki prawdopodobnie juz dzisiaj wieczorem (zalezy o ktorej
    >byla wplata),

    Chyba II sesją przyszła, bo pojawiła się około 12:30.

    >a po 21 na pewno. A nawet jesli nie, to na pewno juz jutro
    >(czyli sobota) ok. poludnia.

    Lukaslinka twierdzi coś innego.

    >Z elixirem niestety masz racje, po 11:00 closed.

    Dziwne. Inne banki mają przynajmniej do 13.

  • 9. Data: 2003-02-28 16:27:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 28 Feb 2003 15:50:31 +0000 (UTC)), "Piotr
    Miecznikowski" <p...@N...gazeta.pl> był(a) napisał(a):

    >Pieniądze, które wpłyneły Ci dzisiaj możesz spokojnie wypłacić w bankomacie
    >już jutro. Nie musisz czekać, aż do poniedziałku.

    Hm... Lukaslinka mówiła inaczej... Dziwny bank.

    >Ale dlaczego nic Ci nie zostało z poprzedniej wypłaty? Wszystko wydałeś?

    No chyba tak, skoro jej nie mam, prawda?

    >Skąd
    >masz pewność, że kasa przychodzi na dzień xx.

    Nie mam pewności. Zawsze przychodziła.

    >A jak przyjdzie tydzień później?

    To niedobrze będzie :-)
    Dlatego ustawiłem przelew do Lukasa, bo do mBanku przychodziła właśnie
    tydzień później, bo debilny bank Spółdzielczy nie potrafił tego
    przelać właściwie.

    >Nigdy nie wolno wydawać do końca tego co się ma.

    Ojejku, jakiś Ty zabawny...

    >Jeżeli to za mało, to może linia kredytowa w rachunku?

    Już niestety mam :-)

    >A może iść do jeszcze jednej pracy?

    Ty tak na poważnie?

    >A może zmienić sobie na lepiej płacącego
    >pracodawcę?

    Na razie to przydałby się jakikolwiek, bo to była ostatnia wypłata i
    od 1 marca jestem wolny jak ta dzika świnia w namiocie.

    >A jeśli nie będziesz miał co jeść, to przejdź się na stołówkę Caritasu.

    Hm... Muszę poszukać jakiejś w okolicy.

    >Może
    >tam Ci dadzą łyżkę strawy? I jakoś wytrzymasz do tego poniedziałku?

    Mam zapasy, przeżyję bez tego.

    >Oczywiście, żartuję! Widać z tego postu, że Polska klepie biedę.

    Niestety. Taki nam los zgotował miłościwie panujący rząd i parlament.
    Ale nie ma strachu. Rządowe dupowłazy proamerykańskie już szykują się
    do wojny w obronie USAńskiej ropy, więc będzie jeszcze weselej.

    >Patrzy tylko
    >z wytęsknieniem na wypłatę ...

    O ile jest na taką szansa... Jeszcze w 2000 roku byłem pewny, że
    znajdę pracę bez problemu. Teraz dużo lepsi ode mnie są bezrobotni.

  • 10. Data: 2003-02-28 16:49:35
    Od: "wojtekw" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Miecznikowski" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b3o0g7$28s$1@inews.gazeta.pl...
    > W Lukasie Elixir na dany dzień jest przyjmowany do godz. 11.00. Jeśli
    > przelewasz po tym czasie, to pieniędzy nie masz nigdzie (są w KIRze?,
    > zablokowane w Lukasie?).

    jesli bank zastrzega sobie przyjecie kasy do rozliczen na konkretna godzine,
    to pozniej kase trzyma u siebie (na kontach prejsciowych) do nastepnego dnia
    (wtedy idzie I sesja).
    gdyby kasa poszla do KIRu, to po 5, gora 10 minutach zostalaby wyslana do
    banku deocelowego. Elixir-C (glowny system KIRu) rozksiegowuje co kilka
    minut perzychodzace przelewy.

    pozdrawaim
    mroofka