  • 1. Data: 2005-08-05 15:06:40
    Temat: Re: Taniej karta niz w kantorze :)
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Uzytkownik "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl> napisal w wiadomosci
    news:Pine.LNX.4.62.0508051702350.6564@gateway.floral
    and.pl...
    > Konto w Millennium trzymam tylko dla tej karty. Te 15zl/rok zwraca mi sie
    > juz przy jednej transakcji (teraz w Pradze "zarobilem" prawie 30 zl)

    nie spotkalem sie jeszcze z karta, która mialaby lepszy kurs euro niz w
    kantorze....
    pewnie masz jakis drogi kantor....

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-05 15:08:21
    Temat: Taniej karta niz w kantorze :)
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    Tydzien temu wrocilem z Pragi, gdzie dokonalem wyplaty VE Millennium 2500
    koron. Obciazono mnie 339,60 zl + 9 zl prowizji, co po przeliczeniu daje
    kurs 0,13944 (z uwzglednieniem prowizji). W Polsce kupilem troche koron i
    placilem po 0,151, tak wiec po raz kolejny uwazam, ze majac VE Millennium
    nie oplaca sie kupowac waluty przed wyjazdem, tylko na miejscu wyplacic,
    chyba ze kurs wzrosnie sporo :)
    Dwukrotnie w Turcji oraz w Tunezji i na Krecie wypadalo tez lepiej niz w
    kantorze w Polsce. Poprzednim razem 4 lata temu w Pradze takze.
    Kiedys bylo jeszcze lepiej bo wyplata za granica byla stala po 3,5 PLN,
    potem po 5 zl, teraz min. 9 zl, ale i tak jest OK.

    Konto w Millennium trzymam tylko dla tej karty. Te 15zl/rok zwraca mi sie
    juz przy jednej transakcji (teraz w Pradze "zarobilem" prawie 30 zl)

    Pozdrawiam
    Radek

  • 3. Data: 2005-08-05 15:17:16
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Radoslaw Dabrowski wrote:

    (...)
> [...]
    > nie oplaca sie kupowac waluty przed wyjazdem, tylko na miejscu wyplacic,

    Coś jest na rzeczy... parę tygodni temu płaciłem 'zwykłą' Visą Electron
    (Inteligo) w Budapeszcie. Ku mojemu zaskoczeniu również wyszło taniej
    niż w naszym kantorze/ banku.

    PWZ

  • 4. Data: 2005-08-05 15:51:14
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 5 Aug 2005 17:08:21 +0200, w
    <P...@g...floraland.
    pl>, Radoslaw Dabrowski
    <r...@f...pl> napisał(-a):

    > kurs 0,13944 (z uwzglednieniem prowizji). W Polsce kupilem troche koron i
    > placilem po 0,151, tak wiec po raz kolejny uwazam, ze majac VE Millennium

    To jakiś kosmicznie drogi kantor: kurs sprzedaży korony czeskiej sprzed
    tygodnia 0,1375.

    Ja tu zysku z VE Mill nie widzę, wprost przeciwnie.

  • 5. Data: 2005-08-05 18:18:17
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Uzytkownik "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl> napisal w wiadomosci
    and.pl...
    > Tydzien temu wrocilem z Pragi, gdzie dokonalem wyplaty VE Millennium 2500

    Kupiles drogo. Gdy ja bylem jakis miesiac temu to kurs u mnie w kantorze
    14,80, karta 14,14, ale w kantorze przy granicy 13,60. Zawsze kupuj w
    kantorach nadgranicznych, tam podaz jest duza, zatem tanio. Dzis u mnie w
    kantorze 14,60.

  • 6. Data: 2005-08-05 20:11:58
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    gasper wrote:
    > Uzytkownik "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl> napisal w wiadomosci
    and.pl...

    > nie spotkalem sie jeszcze z karta, która mialaby lepszy kurs euro niz w
    > kantorze....

    Mam takie karty. Tylko, ze w druga strone :). Ostanio jak bylem w Polsce
    (druga polowa lipca), to kurs wanosil (w nawiasie kurs w kantorze z tego
    dnia http://pieniadz.hoga.pl/kantor_tk.asp):
    karta z prowizja kantor
    - maksymalny 15.07: 4,157 4,095 4,03 / 4,15
    - minimalny 22.07: 4,138 4,076 4,01 / 4,13

    Prowizja wynosi 1,5% za uzycie karty w kraju nonEUR. Byla to Mastercard
    z Barlays Bank.

    Mialem jeszcze:
    - EC-Karte (Maestro) z Postbanku (1,5% prowizji)
    - EC-Karte (Maestro) z Commerzbanku (1% prow.)

    Tutaj kurs byl gorszy od kredytowki, jednak nigdy nie gorszy (z wliczona
    prowizja) od kantorowego.

    Oczywiscie wszystko dotyczy platnosci bezgotowkowych. Do wyciagania
    pieniedzy z bankomatu mam Sparcard z Postbanku, gdzie 4 pierwsze wyplaty
    w ciagu roku poza granicami sa darmowe. Mam dwie takie + jedna
    dziewczyny i to w sam raz wystarczy na pobyty zagraniczne. Kurs:

    18.07: 4,126, a w katorze bylo: 4,03/4,15

    Tak samo bylo, jak uzywalem tych kart w Czechach. Kursy kartowe byly
    lepsze niz kantorowe.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 7. Data: 2005-08-07 09:02:45
    Od: Radoslaw Dabrowski <r...@f...pl>

    > To jakiś kosmicznie drogi kantor: kurs sprzedaży korony czeskiej sprzed
    > tygodnia 0,1375.
    >
    > Ja tu zysku z VE Mill nie widzę, wprost przeciwnie.

    Jak ktos mieszka w miescie, gdzie ma kilka kantorow do wyboru to mozna
    kupic taniej. U mnie sa 2 kantory i taki byl kurs. Poza tym nie moglem
    kupic przy granicy bo lecialem samolotem (BTW taniej niz pociagiem, no i
    szybciej) :)

    Pozdrawiam
    Radek