    From: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Taniej karta niz w kantorze :)
    Date: Fri, 05 Aug 2005 22:11:58 +0200

    gasper wrote:
    > Uzytkownik "Radoslaw Dabrowski" <r...@f...pl> napisal w wiadomosci
    and.pl...

    > nie spotkalem sie jeszcze z karta, która mialaby lepszy kurs euro niz w
    > kantorze....

    Mam takie karty. Tylko, ze w druga strone :). Ostanio jak bylem w Polsce
    (druga polowa lipca), to kurs wanosil (w nawiasie kurs w kantorze z tego
    dnia http://pieniadz.hoga.pl/kantor_tk.asp):
    karta z prowizja kantor
    - maksymalny 15.07: 4,157 4,095 4,03 / 4,15
    - minimalny 22.07: 4,138 4,076 4,01 / 4,13

    Prowizja wynosi 1,5% za uzycie karty w kraju nonEUR. Byla to Mastercard
    z Barlays Bank.

    Mialem jeszcze:
    - EC-Karte (Maestro) z Postbanku (1,5% prowizji)
    - EC-Karte (Maestro) z Commerzbanku (1% prow.)

    Tutaj kurs byl gorszy od kredytowki, jednak nigdy nie gorszy (z wliczona
    prowizja) od kantorowego.

    Oczywiscie wszystko dotyczy platnosci bezgotowkowych. Do wyciagania
    pieniedzy z bankomatu mam Sparcard z Postbanku, gdzie 4 pierwsze wyplaty
    w ciagu roku poza granicami sa darmowe. Mam dwie takie + jedna
    dziewczyny i to w sam raz wystarczy na pobyty zagraniczne. Kurs:

    18.07: 4,126, a w katorze bylo: 4,03/4,15

    Tak samo bylo, jak uzywalem tych kart w Czechach. Kursy kartowe byly
    lepsze niz kantorowe.

    Pozdr.
    Krzysiek