  • 11. Data: 2004-10-31 08:48:53
    Temat: Re: Test kart platniczych - wyniki.
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-30 21:52, Użytkownik Seba napisał:
    > przy posiadaniu okreśłonego salda prowadzenie konta jest za darmo

    A nawet bez niego prowadzenie nie jest wcale tak drogie, biorąc pod
    uwagę darmowe przelewy.

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2004-10-31 13:34:36
    Od: andy_k <a...@a...org>

    > to sa dane standardowych lokat, a takich chyba nikt w Citi nie zaklada.

    To dane rorow, a nie lokat. Czy w kontach biezacych mozna negocjowac
    oprocentowanie? Watpie. A kwota 0% w porowaniu z 4,85% w innym banku jest
    zenujaca po prostu.

  • 13. Data: 2004-10-31 13:35:06
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Sun, 31 Oct 2004 07:10:59 +0000 (UTC), "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    >1. Transakcje gotówkowe (bankomaty) - gotówka pobrana z bankomatu Citi i
    >innych tzw. Citishare (rozliczanych przez Citi)

    W jaki sposob rozpoznac bankomaty citishare? Czy maja nalepiony jakis
    specjalny symbol?

    >a. przy podłączeniu do konta waluty wypłaty, rozliczenie zawsze 1:1 i wypłata
    >darmowa

    Nieprawda! Nie zawsze! :( No chyba, ze to zawsze musi byc bankomat citi lub
    citishare.

    >b. przy wypłacie z konta w innej walucie niż waluta wypłaty kwota przeliczana
    >jest z waluty wypłaty na usd po kursie Citishare a z USD na walute rachunku

    Przy karcie maestro tez USD?

    >po KURSIE BIEŻĄCYM (nie nocnym)

    A tego infolinia nie precyzuje, wg niej zawsze jest po kursie nocnym.

    Czyli mowisz, ze jak z bankomatow wlasnych lub citishare to wowczas po kursie
    biezacym? Skad te informacje?

    >2. Wypłata z bankomatu obcego - w tym wypadku ( w przypadku wypłaty w innej
    >walucie niż waluta rachunku ) kwota przeliczana jest faktycznie po KURSIE
    >NOCNYM i dodatkowo pobierana jest prowizja 4 pln za wypłate.

    Czy jeszcze jakies banki stosuja ten numer z kursem nocnym?

    >on dostepny z niektorych panstw), by przełączyć sobie kartę z konta USD na
    >EUR czy jakiekolwiek inne dostepne, by uniknąć wogóle przewalutowań przy
    >wypąłcie gotówkowej

    Tylko, ze w praktyce roznie bywa z ta bezprowizyjnoscia wyplat z bankomatu.

  • 14. Data: 2004-10-31 13:46:49
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    > To dane rorow, a nie lokat. Czy w kontach biezacych mozna negocjowac
    > oprocentowanie? Watpie. A kwota 0% w porowaniu z 4,85% w innym banku jest
    > zenujaca po prostu.
    Citi nie jest bankiem stricte internetowym, a przytaczasz oprocentowanie z
    takiego wlasnie banku. jakie mają oprocentowanie RORy w PKO, Pekao, BOS, BSK,
    BPH itp ?? A otworz w nich od reki lokate na ok.5%....

  • 15. Data: 2004-10-31 14:01:22
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    > W jaki sposob rozpoznac bankomaty citishare? Czy maja nalepiony jakis
    > specjalny symbol?
    tego niestety nie wiem

    > a. przy pod=B3=B1czeniu do konta waluty wyp=B3aty, rozliczenie zawsze 1:1 =
    > i wyp=B3ata
    >
    > Nieprawda! Nie zawsze! :( No chyba, ze to zawsze musi byc bankomat citi lub
    > citishare.

    jesli bankomat Citi, to ZAWSZE rozliczenie 1:1 przy wyplacie w takiej samej
    walucie, jak waluta konta do ktoregopodpieta jest karta Maestro. W przypadku
    bankomatu Citichare rozliczenie 1:1 i ewentualnie 4 pln prowizji - pominąłem
    tą prowizję we wcześniejszym poście, a moze byc przypadek ze sie naliczy

    > zeliczana
    > nku
    >
    > Przy karcie maestro tez USD?
    tak, bo Citishare rozlicza swoje transakcje w USD. Przez Euro po kursie
    MasterCard'a rozliczane są pozostałe bankomaty i transakcje POSowe

    > A tego infolinia nie precyzuje, wg niej zawsze jest po kursie nocnym.
    jak dopytasz, to sprecyzuje :)

    > Czyli mowisz, ze jak z bankomatow wlasnych lub citishare to wowczas po kurs=
    > ie
    > biezacym? Skad te informacje?

    ze źródła

    > innej
    >
    > Czy jeszcze jakies banki stosuja ten numer z kursem nocnym?

    wydaje mi sie, ze kazdy bank mający system batchowy - wtedy ksiegowane są
    transakcje z obcych bankomatow/posów i rozliczane sa po bieżącym kursie, a że
    batch jest w nocy, to jest to kurs nocny - chyba ze znajdziesz tak malo
    asekuracyjny bank, ktory zostawi na noc zwykle kursy ryzykujac duze straty w
    przypadku ich zalamania poza godzinami pracy treasury w banku. A Citi po
    prostu tego nie ukrywa, ze w godzinach 9:30-17:00 jest lepszy kurs

    > Tylko, ze w praktyce roznie bywa z ta bezprowizyjnoscia wyplat z bankomatu.
    Nie spotkalem sie z takimi problemami. Jesli wyplaciles w bankomacie,w ktorym
    nie powinna sie naliczyc prowizja,a sie naliczyla - reklamujesz.

  • 16. Data: 2004-10-31 14:28:48
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Sun, 31 Oct 2004 14:01:22 +0000 (UTC), "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
    wrote:

    >tego niestety nie wiem

    infolinia tez nie wie, infolinia wie tylko o bankomatach citi i euronetu,
    nawet nie citishare.

> [...]
    >tą prowizję we wcześniejszym poście, a moze byc przypadek ze sie naliczy

    Od czego zalezy czy naliczy, czy nie naliczy?

    Czyli pomimo wyplaty w walucie bankomatu z konta prowadzonego w tej walucie
    zostanie naliczona prowizja za wyplate jesli bankomat jest obcy, czy moze
    jednak nie?

    >tak, bo Citishare rozlicza swoje transakcje w USD. Przez Euro po kursie
    >MasterCard'a rozliczane są pozostałe bankomaty i transakcje POSowe

    A gdzie mozna zobaczyc kursy citishare?

    >jak dopytasz, to sprecyzuje :)

    Chyba zalezy na kogo sie trafi. :)

> [...]
    >przypadku ich zalamania poza godzinami pracy treasury w banku. A Citi po
    >prostu tego nie ukrywa, ze w godzinach 9:30-17:00 jest lepszy kurs

    No dobrze, ale czy jeszcze jakies banki przez cala dobe rozliczaja transakcje
    kartami po kursie nocnym? Albo odwrotnie, czy sa takie, ktore rozliczaja
    zawsze po biezacym? :)

    >Nie spotkalem sie z takimi problemami. Jesli wyplaciles w bankomacie,w ktorym
    >nie powinna sie naliczyc prowizja,a sie naliczyla - reklamujesz.

    Wiem tylko o przypadku znajomego, ktoremu wyplacajac z bankomatu (nie wiadomo
    jakiego, czy citishare czy nie) z konta prowadzonego w tej samej walucie jaka
    ma bankomat, pobrano prowizje za wyplate z bankomatu.

  • 17. Data: 2004-10-31 15:49:56
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    > ku
    > =B1=B3em
    > aliczy
    >
    > Od czego zalezy czy naliczy, czy nie naliczy?

    troche sie nie zrozumielismy, moj wczesniejszy wątek dotyczył próby
    wyjasnienia rozliczeń transakcji w róznych walutach (kursy nocne/dzienne), bo
    sprawa prowizji jest dosyć prosta - bankomat Citi/euronet wypłata bez
    prowizji, bankomaty obce (oraz czesc Citishare) z prowizją. Waluta wypłaty
    nie ma przecież żadnego znaczenia przy naliczeniu prowizji.
    Jeśli chodzi o Citishare - sprawa sie troche komplikuje. Moze postaram sie to
    wyjasnic na przykladzie sieci euronet - euronet ma wiele swoich maszyn, a
    dodatkowo obsluguje urządzenia np w banku millenium - i w wypadku wyplaty z
    bankomatu w banku millenium prowizja sie naliczy, mimo ze bankomatem tez
    zajmuje sie euronet. Tak samo jest z Citishare (czyli siecią bankomatow
    nalezących do lub zarządzanych przez Citishare) - w jednych moze sie naliczyc
    te 4pln prowizji, a w drugich nie. Ale, tak jak pisalem wczesniej, prowizja
    jest tu tematem pobocznym,.Chodzilo mi o wyjasnienie rozliczen

    > Chyba zalezy na kogo sie trafi. :)

    racja :)

> [...]
    > je
    > kartami po kursie nocnym? Albo odwrotnie, czy sa takie, ktore rozliczaja

    nie mam pojęcia, nie znam na tyle systemow innych bankow.

> [...]
    > ka
    > ma bankomat, pobrano prowizje za wyplate z bankomatu.
    jak wyzej - waluta wyplaty i rachunku do ktorego jest podpieta karta nie ma
    zadnego znaczenia przy naliczeniu prowizji

  • 18. Data: 2004-11-04 07:11:35
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Sun, 31 Oct 2004 13:46:49 +0000 (UTC), Seba
    <b...@W...gazeta.pl> napisał:

    jakie mają oprocentowanie RORy w PKO, Pekao, BOS,
    > BSK,
    > BPH itp ?? A otworz w nich od reki lokate na ok.5%....

    No w ING nie ma z tym problemu - na rok 7%, OKO 5,25%

    --
    JaKi

    :Ziemia jest więzieniem, gdzie odbywa się swój wyrok i gdy on się kończy,
    tutaj się umiera powracając na 'wolność':

  • 19. Data: 2004-11-04 19:26:21
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    > Należy jeszcze pamiętać o jednym plusie - w czasie podrózy wystarczy
    krótki
    > telefon do banku (oczywiście darmowy dzieki usłudze phonehome, chos nie
    jest
    > on dostepny z niektorych panstw), by przełączyć sobie kartę z konta USD na
    > EUR czy jakiekolwiek inne dostepne, by uniknąć wogóle przewalutowań przy
    > wypąłcie gotówkowej

    Czyli majac rachunki w USD, EUR, CHF, GBP, itd. i jedna karte maestro, to
    moge te karte podpinac do dowolnego rachunku?
    A jak wyglada wowczas przeliczanie kursow z lokalnego na docelowy? Karta ta
    rozliczana jest przez USD, czy przez EUR? (a moze sposob rozliczania tez
    mozna zmieniac? - nie, to byloby zbyt piekne ;-))