    From: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Test kart platniczych - wyniki.
    Date: Sun, 31 Oct 2004 14:01:22 +0000 (UTC)

    > W jaki sposob rozpoznac bankomaty citishare? Czy maja nalepiony jakis
    > specjalny symbol?
    tego niestety nie wiem

    > a. przy pod=B3=B1czeniu do konta waluty wyp=B3aty, rozliczenie zawsze 1:1 =
    > i wyp=B3ata
    >
    > Nieprawda! Nie zawsze! :( No chyba, ze to zawsze musi byc bankomat citi lub
    > citishare.

    jesli bankomat Citi, to ZAWSZE rozliczenie 1:1 przy wyplacie w takiej samej
    walucie, jak waluta konta do ktoregopodpieta jest karta Maestro. W przypadku
    bankomatu Citichare rozliczenie 1:1 i ewentualnie 4 pln prowizji - pominąłem
    tą prowizję we wcześniejszym poście, a moze byc przypadek ze sie naliczy

    > zeliczana
    > nku
    >
    > Przy karcie maestro tez USD?
    tak, bo Citishare rozlicza swoje transakcje w USD. Przez Euro po kursie
    MasterCard'a rozliczane są pozostałe bankomaty i transakcje POSowe

    > A tego infolinia nie precyzuje, wg niej zawsze jest po kursie nocnym.
    jak dopytasz, to sprecyzuje :)

    > Czyli mowisz, ze jak z bankomatow wlasnych lub citishare to wowczas po kurs=
    > ie
    > biezacym? Skad te informacje?

    ze źródła

    > innej
    >
    > Czy jeszcze jakies banki stosuja ten numer z kursem nocnym?

    wydaje mi sie, ze kazdy bank mający system batchowy - wtedy ksiegowane są
    transakcje z obcych bankomatow/posów i rozliczane sa po bieżącym kursie, a że
    batch jest w nocy, to jest to kurs nocny - chyba ze znajdziesz tak malo
    asekuracyjny bank, ktory zostawi na noc zwykle kursy ryzykujac duze straty w
    przypadku ich zalamania poza godzinami pracy treasury w banku. A Citi po
    prostu tego nie ukrywa, ze w godzinach 9:30-17:00 jest lepszy kurs

    > Tylko, ze w praktyce roznie bywa z ta bezprowizyjnoscia wyplat z bankomatu.
    Nie spotkalem sie z takimi problemami. Jesli wyplaciles w bankomacie,w ktorym
    nie powinna sie naliczyc prowizja,a sie naliczyla - reklamujesz.