  • 1. Data: 2006-03-21 11:53:12
    Temat: Transfer waluty z UK do Polski
    Od: Piotr Kuczyński <p...@w...com>

    Witam,

    potrzebuję przetransferować sporą ilość gotówki (około 100,000 GBP) z
    konta bankowego w Wielkiej Brytanii do Polski. Zastanawiam się jak to
    można zrobić w najbardziej korzystny sposób, aby uzyskać jak najlepszy
    kurs waluty. Czy możecie polecic jakies banki, ktore pozwalaja na
    negocjacje kursow przy wymienionej przeze mnie kwocie?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2006-03-21 19:19:22
    Temat: Re: Transfer waluty z UK do Polski
    Od: simonsik <w...@g...pl>

    Piotr Kuczyński napisał(a):
> [...]
    > kurs waluty. Czy możecie polecic jakies banki, ktore pozwalaja na
    > negocjacje kursow przy wymienionej przeze mnie kwocie?

    o ile dobrze wiem, poprawcie jak się mylę, ale wszystkie transakcje i
    tak przechodzą że bank centralny czy coś w takim rodzaju i to on bierze
    kurs z dnia i przelicza na zloty, tak mi się wydaje
    ale powiem że nie polecam bo ja jak przelewałem to była duża różnica
    pomiędzy kursem w kantorach a w bankach

    nie lepiej założyć w Polsce konto walutowe i przelać funty na konto

  • 3. Data: 2006-03-21 23:20:31
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    Obstawiam że najkorzystniejszy będzie transfer białkowy i kantor w Intraco w
    Wawie.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 4. Data: 2006-03-22 07:18:34
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Witam,
    >
    > potrzebujÄ&#65533; przetransferowaÄ&#65533; sporÄ&#65533; iloĹ&#65533;Ä&#65533;
    gotĂłwki (okoĹ&#65533;o 100,000 GBP) z
    > konta bankowego w Wielkiej Brytanii do Polski. Zastanawiam siÄ&#65533; jak to
    > moĹźna zrobiÄ&#65533; w najbardziej korzystny sposĂłb, aby uzyskaÄ&#65533; jak
    najlepszy
    > kurs waluty. Czy moĹźecie polecic jakies banki, ktore pozwalaja na
    > negocjacje kursow przy wymienionej przeze mnie kwocie?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Piotr

    Kup bilet do Polski i duza walizke. Przylec do kraju, wymien w kantorze(ach) i
    wplac na konto(a). Wrocisz tego samego dnia lub nastepnego.

  • 5. Data: 2006-03-22 09:48:35
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    kantorze(ach) i
    > wplac na konto(a). Wrocisz tego samego dnia lub nastepnego.

    A nastepnego dnia w SE wielkie zdjecia z "ujecia" przestepcy.
    Takiej kwoty nie wolno wwiezc w walizce. Wymaga zezwolenia.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2006-03-22 09:50:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "simonsik" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    siakies glupty....
    po co ty to piszesz jak nie wiesz?

    > o ile dobrze wiem, poprawcie jak się mylę, ale wszystkie transakcje i
    > tak przechodzą że bank centralny czy coś w takim rodzaju i to on bierze
    > kurs z dnia i przelicza na zloty, tak mi się wydaje

    zle wiesz, a raczej nie wiesz
    co ma do tego bank centralny?
    przelewy robia banki komercyjne

    > nie lepiej założyć w Polsce konto walutowe i przelać funty na konto

    lepiej, zdecydowanie lepiej

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2006-03-22 14:14:10
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.kulbi.prv.pl>

    Slawek Kos napisał(a):
    > kantorze(ach) i
    >
    > A nastepnego dnia w SE wielkie zdjecia z "ujecia" przestepcy.
    > Takiej kwoty nie wolno wwiezc w walizce. Wymaga zezwolenia.

    I niby z jakiego powodu? UK nie jest krajem trzecim w rozumieniu prawa
    dewizowego. Nie jest wymagane indywidualne zezwolenie dewizowe. Trzeba
    pisemnie zgłosić fakt przywozu wartości dewizowych powyżej 10 tys euro
    organom celnym. Jeśli pieniądze mają udokumentowane pochodzenie, podatki
    zostały zapłacone to nie ma żadnych obaw.

    Jeśli nie, to nie radzę. W takim przypadku trzeba podzielić na części po
    10 tys euro (równowartość) i, albo przewozić, albo przelewać na rachunki
    prowadzone w GBP (najlepiej bo wyjdzie najtaniej).

    --
    Dawid

  • 8. Data: 2006-03-22 14:18:39
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.kulbi.prv.pl>

    Slawek Kos napisał(a):
> [...]

    10 tys euro (równowartość) i, albo przewozić, albo przelewać na rachunki
    prowadzone w GBP (najlepiej bo wyjdzie najtaniej).

    Tyle, że to jest omijanie prawa a do tego nie namawiam.

    --
    Dawid

  • 9. Data: 2006-03-23 13:49:50
    Od: Piotr Kuczyński <p...@w...com>

> [...]
    > prowadzone w GBP (najlepiej bo wyjdzie najtaniej).
    >
    > Tyle, że to jest omijanie prawa a do tego nie namawiam.

    Podatki sa jak najbardziej zaplacone (i to dawno temu), wiec kolega nie
    zamierza przewozic niczego w walizce. Ostatecznie po zrobieniu
    dokladnego rozeznania postanowilismy po pierwsze zalozyc rachunek
    walutowy w GBP w jednym z polskich bankow, przelac na niego calosc
    pieniedzy, a nastepnie sprzedac je:

    a) bezposrednio w banku po kursie negocjowanym
    b) na WGT w postaci kontraktu terminowego na zakup waluty

    W zaleznosci od tego gdzie bedzie mozliwe uzyskanie lepszego kursu.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 10. Data: 2006-03-23 17:57:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Mar 2006 08:18:34 +0100, "kjvirtual" <k...@g...com>
    wklepał(-a):

    >Kup bilet do Polski i duza walizke. Przylec do kraju, wymien w kantorze(ach) i
    >wplac na konto(a). Wrocisz tego samego dnia lub nastepnego.

    Do takiej operacji trzeba mieć nerwy jak Chuck Norris.