  • 1. Data: 2010-05-21 11:29:58
    Temat: Troska Lukasa o mnie
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Lukas przysłał mi pocztą z trąbką druk, w którym zawiadamia mnie, że w
    trosce o bezpieczeństwo finansowe kredytobiorców, w celu minimalizacji
    ryzyka ich nadmiernego zadłużenia uruchomiona została procedura weryfikacji
    zdolności kredytowej dla klientów obciążonych wg danych BIK znacznym
    zadłużeniem. Działania te pozwolą Lukasowi ponownie ocenić sytuację
    finansową oraz podjąć środki przeciwdziałające powstaniu wysokiego ryzyka
    braku spłaty..... itd.

    W związku z tym prosimy o dostarczenie oryginału dokumentu potwierdzającego
    dochody. Na odwrocie wykaz jakie to mogłyby być dokumenty, np. w przypadku
    dg: KRS albo wpis oraz zaświadczenia US/ZUS lub dowody przelewów oraz
    kserokopie PKPiR oraz roczny PIT potwierdzony przez US. Normalnie komedia.

    Naturalnie kompletnie to zignoruję, podobnie jak zrobiłem w przypadku ING,
    a gdyby posunęli się do zadzwonienia powiem, że nie jestem zainteresowany
    dostarczaniem niczego, a jak mają inne zdanie to niech sobie zastrzegają
    karty albo obniżają ich limity. Zobaczymy co zrobią. Będę informował gdyby
    był jakiś dalszy ciąg. :)

  • 2. Data: 2010-05-21 11:39:06
    Temat: Re: Troska Lukasa o mnie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > sobie zastrzegają karty albo obniżają ich limity. Zobaczymy co zrobią.
    > Będę informował gdyby był jakiś dalszy ciąg. :)

    Zanim to zrobisz przeczytaj umowę.

  • 3. Data: 2010-05-21 11:41:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:ht5rcq$sng$...@n...onet.pl...

    > Zanim to zrobisz przeczytaj umowę.

    Po co? Znam umowę.

  • 4. Data: 2010-05-21 11:44:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 21 May 2010 13:29:58 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > sobie zastrzegają karty albo obniżają ich limity. Zobaczymy co zrobią.
    > Będę informował gdyby był jakiś dalszy ciąg. :)

    Weryfikacja wśród karciarzy nie przymierzając jak w WSI ;) To czekamy na
    wieści jak się sprawa zakończy, ale to pewnie jeszcze trochę potrwa. BTW
    mam kolegę co pracuje (chyba jeszcze tak) w Lukasie, to się podpytam a
    nóż coś wie więcej odnośnie tej akcji.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2010-05-21 11:51:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wieści jak się sprawa zakończy, ale to pewnie jeszcze trochę potrwa. BTW
    > mam kolegę co pracuje (chyba jeszcze tak) w Lukasie, to się podpytam a

    Ciekawe, nie? W analogicznych sytuacjach ING oraz Getin poddawały się. Teraz
    zobaczymy jak Lukas. :)

    Wyboru i tak specjalnie nie mam, w BIK mam wpisane limity na około 0,8m, to
    nie wiem jakie bym musiał opodatkowane dochody zaprezentować aby zdolność
    kredytową w Lukas Banku uzyskać. Pewnie ze 40k miesięcznie. ;-)

    Furorki to by mi nie było bardzo szkoda ale jakby mi zamknęli MC Tesco to
    bym się chyba rozpłakał. Ta karta dostarczyła mi wiele rozrywki. :)

  • 6. Data: 2010-05-21 12:50:10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 21 May 2010 13:51:31 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Furorki to by mi nie było bardzo szkoda ale jakby mi zamknęli MC Tesco
    > to bym się chyba rozpłakał. Ta karta dostarczyła mi wiele rozrywki. :)

    Papiery na Tesco, to chyba jakoś jesteś w stanie zorganizować ;) a jeżeli
    to oddaj Furorkę na ścięcie. Ogólnie ciekawe co zrobią - straszą tylko
    dla zasady czy jednak coś więcej. Z drugiej strony pewnie coś tam im
    dajesz zarobić, więc ... no ciekawe.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-05-21 12:58:00
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > Papiery na Tesco, to chyba jakoś jesteś w stanie zorganizować ;)

    Trudno stwierdzić. ;-) Ale tak naprawdę, to chyba wydanie nowej MC Tesco
    jest nadal "na oświadczenie".

    > a jeżeli
    > to oddaj Furorkę na ścięcie. Ogólnie ciekawe co zrobią - straszą tylko
    > dla zasady czy jednak coś więcej. Z drugiej strony pewnie coś tam im
    > dajesz zarobić, więc ... no ciekawe.

    Tak, to jest bardzo ciekawe, będę się przyglądał z zainteresowaniem. Spore
    obroty są na Furorce, więc jej zamknięcie to dla banku strata interchange.
    No zobaczymy co zrobią, czy wygra bieżący rachunek ekonomiczny czy
    biurokracja lub długoterminowe modele oceny ryzyka.

  • 8. Data: 2010-05-21 13:19:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 21 May 2010 14:58:00 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Trudno stwierdzić. ;-) Ale tak naprawdę, to chyba wydanie nowej MC Tesco
    > jest nadal "na oświadczenie".

    No właśnie oświadczenie, dodatkowe oświadczenie najlepiej od rodziców "że
    ta karta jest Panu naprawdę potrzebna" hłe hłe.

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2010-05-21 14:50:40
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Wyboru i tak specjalnie nie mam, w BIK mam wpisane limity na około 0,8m,

    Wow

    > to nie wiem jakie bym musiał opodatkowane dochody zaprezentować aby
    > zdolność kredytową w Lukas Banku uzyskać. Pewnie ze 40k miesięcznie. ;-)

    Standardowo banki liczą 10% wartości limitu KK więc 40k to ciut za mało

    Darek

  • 10. Data: 2010-05-21 14:53:22

    On 21 Maj, 16:50, Darek <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Wow

    > Standardowo banki liczą 10% wartości limitu KK więc 40k to ciut za mało
    >
    > Darek

    Byłem na etapie, że banki liczą 5% wartości limitów. Od kiedy
    zmieniło się na 10%?
    Czy to w związku z tymi nowymi wytycznymi?