eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUOKiK: 12 banków stosowało niekorzystne postanowieniaUOKiK: 12 banków stosowało niekorzystne postanowienia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: UOKiK: 12 banków stosowało niekorzystne postanowienia
    Date: Mon, 29 Nov 2010 12:46:11 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <id07aj$6ai$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1291034771 6482 172.20.26.242 (29 Nov 2010 12:46:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 29 Nov 2010 12:46:11 +0000 (UTC)
    X-User: newsroomy
    X-Forwarded-For: 89.206.32.18
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:541090
    [ ukryj nagłówki ]

    http://banki.wp.pl/kat,6600,title,UOKiK-12-bankow-st
    osowalo-niekorzystne-postanowienia,wid,12895819,wiad
    omosc.html

    "Najnowsza kontrola Urzędu dotyczyła umów o karty płatnicze. W ciągu ostatnich
    sześciu miesięcy 2010 roku Urząd przeanalizował 280 różnego rodzaju wzorców:
    umowy o karty płatnicze, regulaminy, tabele opłat i prowizji stosowane przez
    12 banków: AIG Bank Polska, Bank BPH, Bank Gospodarki Żywnościowej, Bank
    Handlowy, Bank Polska Kasa Opieki, BRE Bank, Euro Bank, Fortis Bank Polska,
    Lukas Bank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Raiffeisen Bank Polska,
    Sygma Banque Societe Anonyme.
    Przedsiębiorcy zostali wybrani metodą mieszaną: losowo, ze względu na skargi
    konsumentów i największy udział w rynku. Zastrzeżenia UOKiK wzbudziły wzorce
    stosowane przez wszystkie skontrolowane banki."

    (...)

    "Urząd przypomina, że w razie pojawienia się jakichkolwiek trudności słabsi
    uczestnicy rynku powinni skontaktować się w pierwszej kolejności z bankiem. W
    przypadku nieuwzględnienia reklamacji mogą liczyć na pomoc rzeczników
    konsumentów czy organizacji pozarządowych. Bezpłatne porady udzielane są pod
    numerem infolinii 800 800 008 przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
    Poradnictwo w Polsce jest finansowane m.in. z budżetu UOKiK. Ponadto spory
    między konsumentami a bankami w zakresie roszczeń pieniężnych do wysokości 8
    tys. zł rozstrzyga Arbiter Bankowy."

    Kontrola UOKiK wykazała:

    Reklamacje - długie terminy i nieuzasadnione opłaty

    Brak spłaty zadłużenia na karcie kredytowej - podwójne opłaty

    Awaria - brak odpowiedzialności banku

    Rozwiązanie umowy - dodatkowe koszty

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1