  • 1. Data: 2010-04-02 15:05:34
    Temat: Ukredytowany
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam,

    Taki arytkul z Wyborczej o tym jak przekredytowanie doprowadzilo do
    samobojstwa:
    http://wyborcza.pl/1,87648,7728162,Ukredytowany.html
    ?as=1&startsz=x

    Abstrahujac od sytuacji osobistej bohatera artykulu pojawia sie pytanie
    o to czy banki cokolwiek weryfikuja w rzeczywistosci? Sam jak bralem KK
    w Citi to wystarczylo tylko oswiadczenie, zadnych zaswiadczen.
    Druga sprawa to po co jest BIK jezeli nie ma w nim wszystkich kredytow.
    Czy taka baza gdzie jest czesc kredytow a czesc nie ma jakis sens? No bo
    tak naprawde jezeli z BIKu wynika, ze czlowiek nie ma kredytu to i tak
    dalej nie wiemy czy rzeczywiscie nie ma czy jakis bank nie wpisal.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-04-02 16:15:14
    Temat: Re: Ukredytowany
    Od: Bogusław Faja <z...@z...net.remove>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 17:05:34 +0200, Marcin napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Taki arytkul z Wyborczej o tym jak przekredytowanie doprowadzilo do
> [...]

    Najbardziej przerażający jest fakt, że BIK nie chce ujawnić informacji o
    historii kredytowej (a tym samym o zadłużeniu) zmarłego. Jak zachować się w
    takiej sytuacji? Przez te 6 mcy nie da się zweryfikować wszystkiego, nie
    zawsze dokumenty da się znaleźć...

    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2010-04-02 17:24:11
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Bogusław Faja pisze:

> [...]
    > takiej sytuacji? Przez te 6 mcy nie da się zweryfikować wszystkiego, nie

    Spadek należy przyjąć "z dobrodziejstwem inwentarza". W zasadzie to
    zawsze należy tak robić, nawet jak myślimy, że o zmarłym wiemy wszystko.
    Może to nam zaoszczędzić wielu kłopotów.

    Inna sprawa, że taka forma przyjmowania spadku powinna być domyślna (a
    już na pewno taka być powinna gdy spadkobiercami są nieletni, którzy
    przecież nie mogą tak po prostu spadku odrzucić). No, ale niestety w
    dziwnym kraju żyjemy... :-(

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2010-04-02 18:03:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > tak naprawde jezeli z BIKu wynika, ze czlowiek nie ma kredytu to i tak
    > dalej nie wiemy czy rzeczywiscie nie ma czy jakis bank nie wpisal.

    Co za bzdury:
    "Anna miała pół roku, by zdecydować się, czy przyjmie spadek po Macieju,
    czy go odrzuci. Jeśli przyjmie, to razem z długami męża. - W tej sytuacji
    sugeruję spadek odrzucić - mówi mecenas Jerzy Szczepaniak."

    Co do za prawnik z koziej dupy? Bierze się spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 5. Data: 2010-04-02 18:04:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:15:14 +0200, Bogusław Faja napisał(a):

> [...]
    > takiej sytuacji? Przez te 6 mcy nie da się zweryfikować wszystkiego, nie

    Banalnie - 50% majątku należy do żony. Skoro żona nie dawała zgody na
    kredyty, to nie odpowiada za nie.
    Co do pozostałych 50% majątku, to też banalnie - bierze spadek z
    dobrodziejstwem inwentarza. Co najwyżej nie dostanie tych 50%.

  • 6. Data: 2010-04-02 18:27:10
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Kwi, 20:03, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

> [...]
    > sugeruję spadek odrzucić - mówi mecenas Jerzy Szczepaniak."
    >
    > Co do za prawnik z koziej dupy? Bierze się spadek z dobrodziejstwem

    Z calym szacunkiem ale akurat dobrze radzi. Jesli majatek jest na tyle
    maly (lub dlugi na tyle duze), ze w sposob oczywisty nie da sie z masy
    spadkowej splacic zobowiazan zmarlego - to po jakiego wala i w imie
    czego pakowac sie w dobrodziejstwo inwentarza?

  • 7. Data: 2010-04-02 18:31:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

> [...]
    > już na pewno taka być powinna gdy spadkobiercami są nieletni, którzy
    > przecież nie mogą tak po prostu spadku odrzucić). No, ale niestety w

    Bardzo dziwnym, bo takim, w ktorym przyjecie spadku przez nieletnich
    zawsze odbywa sie z dobrodziejstwem inwentarza.

    MJ

  • 8. Data: 2010-04-02 18:57:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Kwi, 20:31, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Bardzo dziwnym, bo takim, w ktorym przyjecie spadku przez nieletnich
    > zawsze odbywa sie z dobrodziejstwem inwentarza.
    >
    >   MJ

    Zreszta nie tylko nieletni maja z automatu. Co wiecej jesli jeden z
    automatu przyjmuje z dobrodziejstwem to reszta tez z automatu ma
    spadek z dobrodziejstwem.

  • 9. Data: 2010-04-02 18:57:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 11:27:10 -0700 (PDT), BK napisał(a):

> [...]
    > spadkowej splacic zobowiazan zmarlego - to po jakiego wala i w imie
    > czego pakowac sie w dobrodziejstwo inwentarza?

    Bo takowe w wariancie najgorszym może skutkować tym samym, co odrzucenie
    spadku.
    Natomiast jeśli jakis bank chce kasy za zobowiązania zaciągnięte przez
    męża, bez zgody zony, to juz na tym kawałku spadku łapy nie połozy.

  • 10. Data: 2010-04-02 19:01:52
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Bardzo dziwnym, bo takim, w ktorym przyjecie spadku przez nieletnich
    > zawsze odbywa sie z dobrodziejstwem inwentarza.

    Ciekawe, bo adwokat mi kiedyś opowiadał, jak musiał załatwić, by sąd za
    nieletniego odrzucił spadek po ojcu, który zostawił tylko długi. No i
    trzeba było się wyrobić w pół roku.

    --
    MiCHA