  • 51. Data: 2010-04-04 21:31:43
    Temat: Re: Ukredytowany
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 23:05:28 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No ale przeciez tak jest. Tyle ze nie "upasc" w sensie formalnym, tylko
    > po prostu nie miec mozliwosci splacania - co w praktyce na jedno
    > wychodzi, dla banku.

    Oj nie. Bank wówczas wierzytelność sprzedaje, poza tym ma możliwośc do
    końca życia (choć najczęściej ta 'przyjemność spuszcza na windykatorów)
    dusić klienta.

    > Watpie.
    > Banki wola sobie policzyc srednia splacalnosc danego typu kredytow,
    > dodac stawke bazowa i marze, i nie wnikac za bardzo w to, w co i tak nie
    > maja wielkiej mozliwosci wnikac. Przeciez nie chca sie ograniczac tylko
    > do emerytow oraz urzednikow panstwowych.

    Ależ mają możliwości, tylko nie mają takiej potrzeby. Systemy scoringowe sa
    u nas bardzo, ale to bardzo powierzchowne.

    > I tak powinny miec. Tyle ze co poradzi motywacja, jesli klient jest
    > totalnym bankrutem?

    Powinny, ale nie mają. Klient ma przecież majątek, który jest
    zabezpieczeniem kredytu.

    > Owszem, to by byla zasadnicza roznica dla klienta.

    Korzystna dla niego i innych.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 52. Data: 2010-04-04 21:32:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    > Oczywiście, że bank trochę ryzykuje. Jednak IMO to na banku powinno
    > spoczywać ryzyko, że klient nie mogący spłacić kredytu może upaść.
    > Dałoby to pozytywne efekty, bo raz, że banki by bardziej się przykładały do
    > sprawdzania wiarygodności klientów, a dwa, w razie kłopotów ze spłatą
    > miałyby mocną motywację do współpracy z klientem.

    Tyle, że wtedy okazałoby się, że jednak sporo ludzi nie może dostać
    żadnego kredytu co jest dla banków niekorzystne (a dla ludzi to pewnie
    dramat, bo jak się pralka zepsuje to nie kupią nowej na kredyt). Poza
    tym sam BIK jest dziurawy, a niektórzy tam nie wpisują danych więc
    system jest nieszczelny i uniemożliwia dokładną weryfikację.

    --
    Mithos

  • 53. Data: 2010-04-04 22:40:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 23:32:11 +0200, Mithos napisał(a):

> [...]
    > tym sam BIK jest dziurawy, a niektórzy tam nie wpisują danych więc
    > system jest nieszczelny i uniemożliwia dokładną weryfikację.

    A to BIK jest jedynym źrółem danych?

    Rzecz w tym, że akurat małe kredyty (pralka, TV) są jednymi z najlepiej
    spłacanych, a w ich przypadku windykacja nie spowoduje upadłości
    konsumenta, więc ich oferta nei pogorszyła by się.

    Zmiana dotyczyłaby kredytów na większe kwoty i na dłuższe okresy.
    Przede wszystkim - bankowi nie opłacałoby się udupiać klienta, a wręcz
    przecinie - iść na ustępstwa.

  • 54. Data: 2010-04-05 04:08:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Spadek należy przyjąć "z dobrodziejstwem inwentarza". W zasadzie to
    > zawsze należy tak robić, nawet jak myślimy, że o zmarłym wiemy wszystko.
    > Może to nam zaoszczędzić wielu kłopotów.

    ale niestety nie kasy. Bo zrobienie inwentarza kosztuje.

    > Inna sprawa, że taka forma przyjmowania spadku powinna być domyślna

    a kto domyslnie zaplaci za spis inwentarza?

    (a
    > już na pewno taka być powinna gdy spadkobiercami są nieletni, którzy
    > przecież nie mogą tak po prostu spadku odrzucić).

    i tak wlasnie jest

    No, ale niestety w
    > dziwnym kraju żyjemy... :-(

    niewazne, ze nie masz pojecia co piszesz, ale jest przynajmniej okazja
    do przyp.. sie.

  • 55. Data: 2010-04-05 04:11:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Ciekawe, bo adwokat mi kiedyś opowiadał, jak musiał załatwić, by sąd za
    > nieletniego odrzucił spadek po ojcu, który zostawił tylko długi. No i
    > trzeba było się wyrobić w pół roku.

    odrzucenie to nie to samo co przyjecie z dobrodziejstwem inwentarza.
    I akurat odwakata do tego nie trzeba.
    Pismo do sadu rodzinnego z uzasadnieniem dlaczego przyjecei spadku nie
    jest korzystne.

  • 56. Data: 2010-04-05 04:11:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Jeśli nie ma testamentu na piśmie to co tu mówić/pisać o jakimkolwiek
    > spadku.
    > Nikomu na chama nikt nie ma prawa wcisnąć jakiegokolwiek spadku.

    pretensje do rodzicow, ze cie urodzili.

  • 57. Data: 2010-04-05 04:22:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witrak() wrote:

    > Rzeczywiście, głupota ludzka jest przerażająca. Ale głupota nie jest
    > niczym nowym - była, jest i będzie.
    > Natomiast czymś nowym (relatywnie) jest skrajna pazerność banków, które
    > - widząc przyzwolenie (milczące, bądź aktywne) ustawodawcy, fundują nam
    > coraz bardziej oszukańcze reklamy, coraz bardziej przypominające
    > przemyślne pułapki oferty, coraz mniej przejrzyste zasady korzystania z
    > usług i coraz mniejszą stabilność tych usług.

    Dlatego z drugiego konca tej sciezki powinno byc bankructwo.
    Delikwent oglasza bankructwo i czesc. Zaczyna od nowa.
    Wowczas banki nie bede juz tak chetne do udzielania kredytow, bo pojda z
    torbami.
    I wszystko sie samo ureguluje. Byleby sie do tego nie wtracac.

  • 58. Data: 2010-04-05 04:25:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cyb wrote:

    > w pol roku od momentu dowiedzenia sie o smierci chyba...
    > spadek moze przyjsc pozniej

    w pol roku od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku.
    w wiekszosci jest to od momentu smerci, ale akurat w przypadku "2 grupy"
    nie jest to takie oczywiste.
    Po za tym 2 grupa to zwykle potomstwo pierwszej, wiec raczej rodzice nie
    beda wkopywac wlasnych dzieci i raczej ich poinformuja.

  • 59. Data: 2010-04-05 04:27:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > No i co ograniczony maglarzu osiągnąłeś tym sposobem oczerniania?
    > Dla mnie jesteś zwykły śmieć.

    uderz w stol a nozyce sie odezwa

    Po prostu podniosl i powiesil etykietke, po jak widac gdzies spadla i
    sie zawieruszyla.

  • 60. Data: 2010-04-05 04:29:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Niby z czym się ośmieszyłam?

    chyba ze wszystkim.
    Jak do tej pory to na przestrzeni roku pamietam jede twoj post w miare
    rozsadny. A sporo ich naplodzilas w tym czasie.