  • 11. Data: 2003-02-26 18:09:05
    Temat: Re: Uregulowany stosunek...
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4cc1.000005d4.3e5cb1a1@newsgate.onet.pl...
    > Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
    > Rzeczypospolitej Polskiej. Nowelizacja z 13 wrzesnia 2002 roku tejze
    ustawy,
    > pozwala ministrowi przeniesc okreslona czesc poborowych do rezerwy.
    > Rozporzadzeniem, z bodajze 22 pazdziernika 2002r., minister przeniosl do
    > rezerwy wszystkich urodzonych w 1080r. i wczesniej.

    Rozumiem, ze chodzi o 1980r. Masz jakies zrodlo? Jestemz 1979 i jesli to
    prawda to nie bede musial chodzic po lekarzach, zeby nie isc do wojska.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 12. Data: 2003-02-26 18:49:01
    Od: "Daniel Lisowski" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze chodzi o 1980r. Masz jakies zrodlo? Jestemz 1979 i jesli to
    > prawda to nie bede musial chodzic po lekarzach, zeby nie isc do wojska.

    Zobacz tu:
    http://prawo.hoga.pl/_default_full.asp?strona=1&id=6
    047

    --
    ..::Pozdrawiam::..
    ..::Daniel Lisowski -->> http://danlis.com::..

  • 13. Data: 2003-02-26 18:54:52
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    On 26 lut 2003, you wrote in pl.biznes.banki:

    /ciach.../

    > Rozumiem, ze chodzi o 1980r. Masz jakies zrodlo? Jestemz 1979 i jesli
    > to prawda to nie bede musial chodzic po lekarzach, zeby nie isc do
    > wojska.

    Chyba chodzilo o przeniesienie absolwentow studiow (chociazby licencjackich)... a
    jesli nie
    to tez z checia bym posluchal.

    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 14. Data: 2003-02-26 18:58:59
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Daniel Lisowski" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b3j2hj$6sm$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Zobacz tu:
    > http://prawo.hoga.pl/_default_full.asp?strona=1&id=6
    047

    Dzieki, ale to tylko na zeszly rok - obowiązuje do dnia 31 grudnia 2002 r.
    Mam nadzieje, ze w tym roku tez takie bedzie wydane.
    Przepraszam za NTG.

  • 15. Data: 2003-02-26 23:19:41
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > Jak juz czytasz ustawe, to czytaj dokladnie.
    > Ustawa mowi o 28 roku zycia, gdy wojsko Cie nie wzywalo wczesniej.
    > Jesli jednak, dostales powolanie przed 28 rokiem zycia a (powiedzmy
    > delikatnie)
    > nie odbierales go usilnie od listonosza to granica 28 roku Cie
    niedotyczy -
    > moga Cie
    > scigac do konca Twoich dni

    Człowieku i Ty przeczytałeś te ustawę dokładnie ?
    Nie siej defetyzmu ! Co Ty wypisujesz ? Piszesz (cyt.):
    "...Jesli jednak, dostałes powolanie przed 28 rokiem zycia a (powiedzmy
    delikatnie) nie odbierałes go usilnie od listonosza to granica 28 roku Cie
    niedotyczy - moga Cie scigac do konca Twoich dni".
    Jedno przeczy drugiemu, jeśli "dostałeś powołanie" to znaczy odebrałeś
    je/podpisałeś odbiór wezwania, natomiast jeśli "...nie odbierałes go usilnie
    od listonosza..." to znczy nie odebrałeś go i już ! W takiej sytuacji (o ile
    masz kategorię zdrowia: zdolny do odbycia zasadniczej służby wojskowej) WKU
    może co najwyżej poprosić Policję (czyt. Twojego dzielnicowego) aby Cie
    doprowadziła przed oblicze szacownej Wojskowej Komisji Poborowej.
    Zanim jednak to uczynią spróbują załatwić to we własnym zakresie czyt. -
    wyslą Ci jakiegoś szweja do domu z wezwaniem/powołaniem. Żandarmerii za Tobą
    nie poślą - nie jesteś żołnierzem, no chyba, że ktoś z twojej rodziny
    nieopatrznie podpisze ten papierek (tak milusio proszą, że mamusia/żonka
    może nie oprzeć sie urokowi munduru ;)
    Reasumując: jeśli uda Ci się nie odebrać powołania do końca roku
    kalendarzowego w którym kończysz 28 rok życia - jesteś wolny jak rezerwista
    !
    Co do ustawy to zgoda jest ona tak napisana, że niewprawny czytelnik może
    odnieść wrażenie, że jest tak jak napisałeś - będą Cię ścigać do u........j
    śmierci.
    Tak naprawdę mogą Cię powołać, ale ........ jako rezerwistę ;), na takiej
    samej zasadzie jak wszystkich innych rezerwistów, którzy odbyli/nieodbyli
    służbę wojskową - wtym sensie masz rację. Odpowiedz sobie jednak na pytanie
    jaka jest szansa, że w obecnej sytuacji politycznej w kraju wojsko powoła
    nieprzeszkolonego rezerwistę ze specjalnoscią wojskową 99-1-50 ?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 16. Data: 2003-02-27 06:22:43
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał:

    > Dzieki, ale to tylko na zeszly rok - obowiązuje do dnia 31 grudnia 2002 r.
    > Mam nadzieje, ze w tym roku tez takie bedzie wydane.

    Z tego dokumentu wynika, ze jezeli skonczyles studia w
    2002 roku lub wczesniej, to z automatu zostales przeniesiony
    do rezerwy.
    Jezeli nie jestes absolwentem szkol wyzszych, to zostaniesz
    przeniesiony do rezerwy, jezeli spelniasz warunki zawarte w
    §2 p1 niniejszego rozporzadzenia. W innym razie musisz
    czekac, az skonczysz 24 lub 28 lat - §1.

    Pozdrawiam

    (mrk)

  • 17. Data: 2003-02-27 06:26:20
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    Dla "valet" <v...@w...pl>:

    >Człowieku i Ty przeczytałeś te ustawę dokładnie ?

    Moj kumpel tez czytal i jak skonczyl 28 lat to odetchnal z ulga, po
    czym za kilka miesiecy poszedl do wojska. Niestety, jesli ktos byl np.
    na studiach odraczany, to moge go scigac tak dlugo jak im sie bedzie
    chcialo.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 18. Data: 2003-02-27 06:44:09
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Witek Mozga" <m...@t...pl.N.O.S.P.A.M> napisał:

> [...]
    > czym za kilka miesiecy poszedl do wojska. Niestety, jesli ktos byl np.
    > na studiach odraczany, to moge go scigac tak dlugo jak im sie bedzie

    Cos musieli pokrecic w WKU. Po za tym, jak skonczyl
    studia, to poszedl chyba na przeszkolenie.

    (mrk)

  • 19. Data: 2003-02-27 07:07:17
    Od: m...@o...pl

    Czesc

    Przeczytalem dokladnie, 24 i 28 rok zycia i jestes rezerwista.
    bez wyjatkow.

    merlin

  • 20. Data: 2003-02-27 07:17:59
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >Cos musieli pokrecic w WKU. Po za tym, jak skonczyl
    >studia, to poszedl chyba na przeszkolenie.

    A co przeszkolenie to nie wojsko? Co z tego, ze "tylko" pol roku. Jak
    masz prace, to i tyle za dlugo. Co ciekawe, w zwiazku z niepokojem
    swiatowym zaczely sie przeszkolenia rezerwy. Jest podobno jakas skala,
    ktora okresla zagrozenie kraju i teraz jest jakis taki wyzszy poziom.
    Tego mojego znajomego znowu męcza. Jutro ma sie stawic w WKU. Nie wiem
    na ile zniknie. W kazdym razie zjawisko jest masowe, bo na
    pl.soc.prawo juz zaczely sie błagalne prosby o porady jak uniknac
    preszkolenia.

    A w WKU nic nie pokrecili, mnie tez scigali, ale sie wyłgałem stanem
    zdrowia. Prawde mowiac jeszcze nie wiadomo czy sie wyłgałem...
    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/