  • 41. Data: 2003-02-28 00:02:25
    Temat: Re: Uregulowany stosunek...
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b3m1pk$9p1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Taaak. Jakbyś nei wiedział, to przepisy na które się powołujesz właśnie
    > zostały uchylone orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego.

    Którym orzeczeniem?? Tym, które dotyczy postępowania _cywilnego_?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 42. Data: 2003-02-28 00:54:23
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    Niestety, jesli ktos byl np.
    > na studiach odraczany, to moge go scigac tak dlugo jak im sie bedzie
    > chcialo.

    Może niektórzy w to nie uwierzą, ale RP jest "demokratycznym państwem prawa"
    i jeśli jakiś organ Państwa zechce ścigać obywatela to tylko w takim
    zakresie na jaki pozwala mu prawo - a w tym wypadku pozwala to robic do
    końca roku kalendarzowego w którym kończy 28 lat. W koncu nie żyjemy w buszu
    i jakis kacyk z WKU nie może kogoś gnebic do końca żywota tylko dlatego, że
    mu się tak podoba :)

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 43. Data: 2003-02-28 02:32:22
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Taaak. Jakbyś nei wiedział, to przepisy na które się powołujesz właśnie
    > zostały uchylone orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego.

    Przyznaję bez bicia, że nie wiem. Chętnie poczytałbym o tym w źródłach,
    jeśli znasz jakieś linki.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 44. Data: 2003-02-28 02:49:16
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > właśnie
    > zostały uchylone orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego.

    Bo chyba nie pomyliłeś rozporządzenia ministra sprawiedliwości w sprawie
    doręczeń pism sądowych z normami zawartymi w KPA ?????????
    Czy pomyliłeś?

    W razie czego link do orzeczenia TK sankcjonującego "doręczenie zastępcze":
    http://www.monitorprawniczy.pl/niusy.php?id_news=438

    "Trybunał stwierdził, iż doręczenie zastępcze jest instytucją sprawdzoną i
    powszechnie stosowaną w wielu krajach."

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 45. Data: 2003-02-28 06:52:03
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >Może niektórzy w to nie uwierzą, ale RP jest "demokratycznym państwem prawa"

    dobrze, ze ujales to w cudzyslow, bo na poczatku myslalem, ze powaznie
    tak myslisz.

    >i jeśli jakiś organ Państwa zechce ścigać obywatela to tylko w takim
    >zakresie na jaki pozwala mu prawo - a w tym wypadku pozwala to robic do
    >końca roku kalendarzowego w którym kończy 28 lat.

    obawiam sie, ze jednak pozwala mu dluzej, jesli wczesniej byl powolany
    i odroczony na czas studiow. Moj kumpel mowil, ze razem z nim zostala
    powolana osoba, ktora miala ponad 3O lat!

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 46. Data: 2003-03-01 19:13:33
    Od: Artur Karazniewicz <k...@a...waw.pl>

    m...@o...pl wrote:

    > Czesc
    >
    > Wlasnie odbylem rozmowe z mLinka odnosnie kredytu odnawialnego. Jakiez
    > bylo moje zdziwienie, kiedy sie dowiedzialem, ze pomimo moich 35lat, bank
    > wymaga udowodnienia tzw. uregulowanego stosunku do sluzby wojskowej. To
    > oczywiscie, zaden problem, ale mnie to przypomina wywazanie otwartych
    > drzwi. Wystarczy siegnac do ustawy, zeby wiedziec, ze najpozniej po 28

    To nie jest prawda - jesli skonczyles studia - MON moze Cie wziasc do
    wojska w ciagu 36 miesiecy od ich ukonczenia - wiek nie ma tu nic do rzeczy.

    Artur.

  • 47. Data: 2003-03-02 09:53:24
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "Artur Karazniewicz" <k...@a...waw.pl> napisał:

    > To nie jest prawda - jesli skonczyles studia - MON moze Cie
    > wziasc do wojska w ciagu 36 miesiecy od ich ukonczenia - wiek
    > nie ma tu nic do rzeczy.

    Wczytaj sie dokladnie w niniejszy watek. Doszlismy
    do zupelnie innych wnioskow. Gorna granica to 28 lat.
    Co do absolwentow szkol wyzszych, to jak ktos skonczyl
    studia w 2002 roku lub wczesniej, to na mocy cytowanego
    wyzej rozporzadznia z 8 pazdziernika 2002 roku, juz
    jest przeniesiony do rezerwy.

    § 2. Wojskowi komendanci uzupełnień do dnia 31 grudnia
    2002 r. przeniosą do rezerwy bez odbycia zasadniczej
    służby wojskowej lub przeszkolenia wojskowego poborowych:

    2) będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi
    do odbycia przeszkolenia wojskowego, którzy w 2002 r. lub
    wcześniej ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem
    jednolitych studiów magisterskich lub studiów wyższych
    zawodowych (uzyskali absolutorium).

    Pozdrawiam

    (mrk)

    ---