eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUstalanie kursów walutowych przez banki + spread CHF MultibankUstalanie kursów walutowych przez banki + spread CHF Multibank
  • Data: 2008-11-25 21:59:13
    Temat: Ustalanie kursów walutowych przez banki + spread CHF Multibank
    Od: " finder24" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,

    Czy ktoś się orientuje w jaki sposób banki ustalają swoje kursy walutowe?
    Byłem przekonany, że kurs średni wynika z kursu średniego NBP. Napisałem
    ostatnio do Multibanku. Odpisali, że oni sami ustalają sobie kurs średni po
    ich kursie kupna i sprzedaży. A gdzie oni kupują tą walutę? Czy chodziło o forex?

    Cała historia zaczęła się od tego, że chciałem sobie sprawdzić jaki spread
    stosuje Multibank. Rozsądne wydawało mi się wyjście od średniego kursu NBP
    jako wyznacznika. Jeśli nie wprowadzono mnie w błąd, to kurs średni NBP nijak
    się ma do kursów ustalanych przez banki.

    finder24