  • 1. Data: 2005-12-05 21:37:15
    Temat: Uznanie rachunku kwotą pow. 15000 EUR
    Od: "more" <n...@n...pl>

    Witam,

    Jak wiadomo, wszystkie uznania pow. 15 000 EUR podlegają zgłoszeniu do GIIF
    przez bank księgujący transakcję. mam pytanie : czy w związku z tym,
    księgowanie jest opóźnione do momentu wyjaśnienia przez GIIF źródła
    pochodzenia, czy też sprawdzanie przez GIIF odbywa się po zaksięgowaniu, a
    tym samym, w momencie, gdy beneficjent ma dostęp do otrzymanych pieniędzy.

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-12-05 21:42:55
    Temat: Re: Uznanie rachunku kwotą pow. 15000 EUR
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    more napisał(a):

    > Jak wiadomo, wszystkie uznania pow. 15 000 EUR podlegają zgłoszeniu do GIIF
    > przez bank księgujący transakcję. mam pytanie : czy w związku z tym,
    > księgowanie jest opóźnione do momentu wyjaśnienia przez GIIF źródła

    Nie jest.

  • 3. Data: 2005-12-05 22:50:25
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Łukasz Cielecki wrote:
    > Nie jest.

    Ale czasami może być - Ustawa o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu
    finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub
    nieujawnionych źródeł z dnia 16 listopada 2000 r.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2005-12-05 22:57:06
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "more" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym samym, w momencie, gdy beneficjent ma dostęp do otrzymanych pieniędzy.

    Zrob 2 przelewy po 7.5 tys z 2 dniowym opoznieniem i po strachu.

  • 5. Data: 2005-12-05 23:36:06
    Od: "more" <n...@n...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Zrob 2 przelewy po 7.5 tys z 2 dniowym opoznieniem i po strachu.

    Nie mam się czego bać - pieniądze z jak najbardziej legalnego źródła.
    Kwestia jest taka, że potrzbuję do nich dostępu niemal at hoc, a obawiam
    się, czy czasami pewne procedury zmierzające do ustalenia źródła, mogą
    potrwać bardzo długo...

  • 6. Data: 2005-12-06 06:15:52
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "more" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    nie tylko pjedyncze powyzej, rowniez kilka na laczna kwote powyzej tez moga
    "podpadac"

    > Zrob 2 przelewy po 7.5 tys z 2 dniowym opoznieniem i po strachu.

    Bzdura.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2005-12-06 09:34:41
    Temat: Re: Uznanie rachunku kwota pow. 15000 EUR
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/6/2005 12:36 AM, more wrote:

> [...]
    > Kwestia jest taka, że potrzbuję do nich dostępu niemal at hoc, a obawiam
    > się, czy czasami pewne procedury zmierzające do ustalenia źródła, mogą

    Pieniądze mogą być z legalnego źródła - ale czy operacja jest legalna?
    Jeżeli masz tytuły prawne - to nie ma co pękać.
    Przy takich kwotach bank nie wykaże denerwacji - jak się bardzo boisz,
    to napisz jako zwrot zaliczki z tyt. umowy z dn. xxx - a najlepiej
    prawdziwy tytuł, o ile jak napisałem jest prawny.

    Pzdr: Witek

  • 8. Data: 2005-12-06 10:18:00
    Od: "more" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Catbert" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > napisz jako zwrot zaliczki z tyt. umowy z dn. xxx - a najlepiej prawdziwy

    Powiem tak : wujek (rodzony brat matki) chce mi ofiarować pewną sumę, która
    przekroczy po przeliczeniu 15000 EUR, choć nieznacznie (o jakieś 500 EUR). W
    każdej chwili zatem mogę wyjaśnić źródło i moje powiązania z tą osobą.
    Oczywiście, do US zgłoszę się wcześniej i odprowadzę podatek od darowizny,
    choć nie będzie to dla mnie łatwe :)
    Tak więc, czy te pieniądze będą od razu do mojej dyspozycji, czy będę musiał
    się wyspowiadać GIIF, czy też GIIF wezwie mnie po jakimś czasie od
    otrzymania i wówczas postawi w krzyżowym ogniu pytań ? Źródło i tytuły jak
    najbardziej legalne, ale nie lubię włóczyć się po takich instytucjach, a
    pieniądze potrzebuję już w styczniu.

    Dziękuję.

  • 9. Data: 2005-12-06 11:44:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "more" <n...@n...pl> writes:

> [...]
    > musiał się wyspowiadać GIIF, czy też GIIF wezwie mnie po jakimś czasie
    > od otrzymania i wówczas postawi w krzyżowym ogniu pytań ?

    Daj spokoj, myslisz ze GIIF nie ma nic innego do roboty tylko sprawdzac
    przelewy po 40 kzl. _Moze_ gdybys przelewal 40 Mzl (moze, bo wcale nie
    jestem pewien) ktos by sie tym zainteresowal. Przy 40 kzl nie
    zainteresuje sie tym pies z kulawa noga, chyba ze juz wczesniej ktos sie
    np. Twoim wujkiem lub Toba interesowal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2005-12-06 14:16:29
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    > jestem pewien) ktos by sie tym zainteresowal. Przy 40 kzl nie
    > zainteresuje sie tym pies z kulawa noga, chyba ze juz wczesniej ktos sie

    Przelewy powyżej 15000 EUR niejako "z automatu" są transakcjami
    podejrzanymi i każdy bank ma obowiązek zawiadomić o nich GIIF. Natomiast
    czy GIIF wstrzyma transakcję, czy nie to już ich sprawa :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\