  • 1. Data: 2002-09-07 14:00:28
    Temat: VC Multi - zaczyna mi sie podobac (dlugie)
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Witam
    Bylem sobie ostatnio we Wrocku i w czasie 2 dni naprawde polubilem VC wydana
    przez Multi. Ale po kolei. Mialem na koncie 15 zl, do tego limit 100. Jako
    ze pojechalem tam w scisle okreslonym celu nie spodziewalem sie robienia
    zadnych zakupow i myslalem ze tyle mi wystarczy. Jednak w godzine po
    przyjezdzie w pierwszych dwoch sklepach wydalem stowke (80 i 20) dopiero
    wtedy dotarlo do mnie, ze jestem bez kasy. Bo kasa ktora dzien wczesniej
    lezala na eMaksie zostala wyslana wlasnie do Multi i na pewno jeszcze nie
    doszla a to co mialem na eKoncie bylo bezuzyteczne bo przez pol roku nie
    zdazylem aktywowac VE do niego (nie byla mi potrzebna). Nic to, pomyslalem i
    poszedlem do CUF'u zeby przelac kase z eKonta na eMaxa i pozegnac problem. A
    tu pelne zdziwienie - z ich aplikacji mBank zniknal.
    I teraz zaczyna sie najlepsze. Loguje sie do Multi, patrze, a tam dostepne
    srodki 115 (czyli stan sprzed zakupow). Blokad brak. Mysle - dziwne,
    cholera, ze 80 zl przeszlo bez autoryzacji. No ale przeszlo i bylem
    uratowany, zwlaszcza ze po poludniu miala przeciez przyjsc kasa z mBanku. W
    miedzyczasie pierwotne plany nieco sie zmienily i potrzebowalem troche
    gotowki. Niestety Euronet padl, wzialem 50 z PKO BP (ciekawe jak tam moja
    reklamacja) no i z 65 zl na karcie poszedlem szalec. Pierwszy sklep - zakupy
    za 20 - autoryzacji brak. Mysle - OK, wciaz ma 65 zl. Drugi sklep - 30 zl -
    autoryzacji brak. Mysle OK :)) Wracam do domu, kupuje bilet PKP, 25 zl -
    autoryzaji brak. Tym sposobem majac do dyspozycji 115 zl wybralem 50 w
    gotowce i wydalem prawie 200 karta. Przez chwile nawet pomyslalem, ze w
    ramach promocji i dotychczasowych wzorowych kontaktow Multi zamienilo mi
    moja VC na wprowadzana wlasnie kredytowke ;).
    Podsumowujac - to sie nazywa miec szczescie...

    Pozdrawiam
    Konrad Inglot

    Ps. Skoro juz o kredytowce Mutli mowimy, szanse na wydanie jej osobie bez
    stalej pracy sa na pewno zadne, prawda? No ale skoro wszystki POSy ich
    debetowke tak traktuja to nawet niezbyt mnie to martwi :)

  • 2. Data: 2002-09-07 19:49:13
    Temat: Re: VC Multi - zaczyna mi sie podobac (dlugie)
    Od: "Ardi" <a...@g...pl>

    ..wróciłem do domu a tam czekało już dwóch smutnych panów z Multi... :))))
    pozdr. Ardi

  • 3. Data: 2002-09-07 20:10:37
    Od: "Alek" <y...@s...cyf-kr.edu.pl>

  • 4. Data: 2002-09-07 21:21:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Konlin) writes:

> [...]
    > autoryzacji brak. Mysle OK :)) Wracam do domu, kupuje bilet PKP, 25 zl -
    > autoryzaji brak. Tym sposobem majac do dyspozycji 115 zl wybralem 50 w

    Przeciez to normalne z VC. Terminala naprawde nie interesuje jaka to
    karta i jaki bank ja wydal - wystarczy mu, ze to VC, i ze nikt jest
    skutecznie nie zastrzegl.

    Natomiast mozna sie zdziwic, jak po np. 2 dniach te rozliczenia dotra
    do banku.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2002-09-08 09:13:36
    Od: s...@p...onet.pl

    jeżeli to jest prawdziwa Visa Classic (czyli z odroczonym terminem płatności)
    to właśnie tak jest i na koniec miesiąca przyjdzie Ci zbiorcze rozliczenie za
    wszystkie transakcje. Autoryzowany jest w niej tylko limit wydany do karty, a
    nie saldo na rachunku z którym jest związana. Równie dobrze na koncie mogłoby
    być zero i też wszystkie transakcje byłyby wykonane do limitu jaki jest na
    karcie.

  • 6. Data: 2002-09-08 09:24:06
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    s...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > jest związana. Równie dobrze na koncie mogłoby być zero i też
    > wszystkie transakcje byłyby wykonane do limitu jaki jest na karcie.

    Mylisz "prawdziwą Vise Classic" z "prawdziwą kartą kredytową".

    VC Multi jest prawdziwą Visą Classic, lecz jest to karta debetowa, bez
    odroczonego terminu.

  • 7. Data: 2002-09-08 15:57:46
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

  • 8. Data: 2002-09-08 16:00:45
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

> [...]
    mogłoby
    > być zero i też wszystkie transakcje byłyby wykonane do limitu jaki jest na

    To jest prawdziwa VC ale mimo to rozlicza od razu bo to przeciez debetowka.
    Po prostu udalo mi sie - nigdy wczesniej nie robilem tylu transakcji po
    kolei bez autoryzacji.
    Pzdr
    Konrad Inglot