  • 71. Data: 2015-12-17 10:15:55
    Temat: Re: VIVUS szybka pożyczka;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-17 o 10:03, J.F. pisze:

    > Natomiast - prowadze dzialalnosc polegaja na udzielaniu pozyczek,
    > zarabiam na odsetkach czy jak sie te umowione oplaty nazywaja.
    > Jesli pozycze komus 10 tys, a w koncu otrzymam z tego 3 tys po
    > sprzedaniu wierzytelnosci, to w dzialalnosci wystapila strata 7 tys.
    > I ja tu nie widze watpliwosci. Wydalem pieniadze warte 10 tys, powinno
    > wplynac 12 tys, ale wplynelo tylko 3, wiec strata jest niekwestionowana.

    Napisałem jak jest, średnio mi się chce dyskutować o tym, jak wg ciebie
    powinno to wyglądać.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2015-12-17 10:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Napisałem jak jest, średnio mi się chce dyskutować o tym, jak wg
    >ciebie
    >powinno to wyglądać.

    Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, aby bank, ktory poniosl
    rzeczywista strate, nie mogl jej wykazac.

    Ba - odpowiednie przepisy nakazuja bankowi reakcje wczesniej -
    wystarczy ze klient przestanie splacac w terminie i juz sie bank musi
    zastanawiac czy aby na pewno wierzytelnosc jest warta tyle, na ile jej
    nominal wskazuje. I ksiegowe zyski trzeba korygowac w dol, zeby
    blednego wrazenia nie tworzyc.

    J.

  • 73. Data: 2015-12-17 10:35:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-17 o 10:30, J.F. pisze:

    > Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, aby bank, ktory poniosl
    > rzeczywista strate, nie mogl jej wykazac.

    Nie chce mi się wierzyć, że nie wiesz w jakim temacie piszesz. Choć nie,
    u ciebie to normalne ;) A więc wyjaśniam - nie piszemy o stratach
    banków, tylko o stratach firm pożyczkowych.

    Banki mają lekko inne regulacje, jak cię tak bardzo to interesuje, to
    bank taką stratę można rozliczyć jedynie przy sprzedaży do funduszu
    sekurytyzacyjnego.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2015-12-17 12:13:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 8...@g...co

    > limit kredytowy, nie kredyt.

    : Czepiasz sie;)
    : Pożyczona kasa- tak lepiej?

    Kredyt.

    kredyt -- zaufanie
    debet -- dług

    KK to kredyt. Możesz skorzystać, ale nie musisz...
    Weź umowę o KK -- jest tam mowa o 'pożyczce' czy o 'kredycie?
    Weź wreszcie samą nazwę -- 'karta kredytowa'...

    Gorzej z jest z 'kartą debetową'. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.com.pl '.O_'

  • 75. Data: 2015-12-17 12:14:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Nie. To kasa którą MOŻESZ pożyczyć. Ale nie musisz.

    Czyli kredyt!

    Udzieliłem Ci kredytu? Więc możesz zaciągnąć u mnie dług.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2015-12-17 12:16:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m" 56717af9$0$691$6...@n...neostrada.pl

    > Ja na przykład staram się nie mieć limitów, bo wiem że jak przyjdzie co
    > do czego to je wykorzystam a potem będe musiał spłacać właśnie wtedy
    > kiedy nie mam. Czy mam psychiczne problemy na punkcie niepanowania nad
    > swoimi długami? Nie powiedziałbym, znam jednak swoje ograniczenia i
    > swoją zdolność do panowania nad pokusami.

    Mam w domu bieżącą wodę, ale nie wypijam jej w całości. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2015-12-17 12:58:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 0...@g...co

    : Karta kredytowa mi do szczęścia niepotrzebna

    Dlatego właśnie, abyś uznał, że Ci potrzebna -- bank daje wisienki na zachętę.
    Karta kredytowa IMO jest potrze na tym, którzy otrzymają wynagrodzenie ,,z dołu''.
    Już zapracowali -- więc wydają, ale jeszcze nie otrzymali.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 78. Data: 2015-12-17 13:16:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 10:08:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale to nie bank. To np jakies AIG raty.
    Bank. Różne banki mogą być: AIG, dawny Lukas, Sygma itp

    >I nie daja gotowki, tylko telewizor, choc umowa na >pozyczke gotowkowa.
    Banku nie obchodzi co tam kupiłeś. Ten przedmiot nie jest zabezpieczeniem transakcji.
    Bank pożycza Tobie 2000zł ty kupujesz telewizor. Jedyna reóznica że gotówki do łapy
    nie dostajesz.
    > Wyciag, ktory sam sobie wydrukowalem ?
    Np.

    > Bo banki juz niemal nie przysylaja.
    MożeszSobie wydrukować możesz iść do "swojego" banku i wziąć kopie

    > Z emerytami najlatwiej, bo wplyw z ZUS staly, aktualne >zaswiadczenie maja przy
    sobie,
    Dokumentacyjnie łatwiej
    > i sciagalnosc 100%.
    A to już banki wiedza najlepiej- mają swoje systemy scoringowe i odpowiednio grupują
    różne grupy zawodowe np.

    > Ale my tu o osobie na zasilku, czy ze stala praca ...
    Na zasiłku dla bezrobotnych to chyba żaden bank nie da. No chyba że Alior bo tam już
    różne przypadki "widywałem"

  • 79. Data: 2015-12-17 15:02:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    >Bank. Różne banki mogą być: AIG, dawny Lukas, Sygma itp

    Umowa owszem - z bankiem, ale posrednik widac istotny.

    >Banku nie obchodzi co tam kupiłeś. Ten przedmiot nie jest
    >zabezpieczeniem transakcji. Bank pożycza Tobie 2000zł ty kupujesz
    >telewizor. Jedyna reóznica że gotówki do łapy nie dostajesz.

    Bankowi niby wszystko jedno, a jednak w prawdziwym banku takiej
    pozyczki nie dostaniesz:
    http://www.euro.com.pl/cms/raty-przez-internet.bhtml

    Slyszales gdzies o kredycie bankowym na 0% i bez prowizji ? Etyka
    bankowca zabrania :-)

    Nawiasem mowiac - do umowy nie potrafie dotrzec, musza byc jakies
    karne odsetki za opoznienia przewidziane.

    >MożeszSobie wydrukować możesz iść do "swojego" banku i wziąć kopie

    No i proces sie lekko wydluza.

    >Na zasiłku dla bezrobotnych to chyba żaden bank nie da. No chyba że
    >Alior bo tam już różne przypadki "widywałem"

    A powyzej chyba dostaniesz. I bedzie to kredyt z Aliora lub z C-A.

    J.

  • 80. Data: 2015-12-17 18:29:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie chce mi się wierzyć, że nie wiesz w jakim temacie piszesz. Choć
    >nie,
    >u ciebie to normalne ;) A więc wyjaśniam - nie piszemy o stratach
    >banków, tylko o stratach firm pożyczkowych.

    No dobra, widze jakies uzasadnienie
    http://www.podatki.biz/artykuly/sprzedaz-wierzytelno
    sci-rozliczenie-przychodow-i-kosztow-podatkowych_4_2
    5237.htm

    Tym niemniej co do zasady mi sie nie podoba.
    Dziurawe to nasze prawo, albo za bardzo latane.
    Podatek dochodowy od straty sie nalezy ?

    >Banki mają lekko inne regulacje, jak cię tak bardzo to interesuje, to
    >bank taką stratę można rozliczyć jedynie przy sprzedaży do funduszu
    >sekurytyzacyjnego.

    No wiesz - co do zasady to jest prawidlowo - ktos ma wierzytelnosc
    warta X, to ona ksiegowo warta X, bo moze ja dluznik splaci (i to z
    odsetkami).
    Ale jak sie wierzytelnosci pozbywa, to warta sie okazala tyle, za ile
    ja sprzedano.
    Banki akurat pod specjalnym nadzorem, i taka niesplacaną naleznosc
    musza bardziej ambitnie rozliczac.

    Ale zainteresowalo mnie slowo "jedynie" ... a jak sie zaden fundusz
    chetny do kupienia nie znajdzie ?
    Inne sposoby skreslenia ze stanu chyba istnieja ?

    Taki np kredycik udzielony na skradziony dowod osobisty.

    J.