-
1. Data: 2004-05-05 18:43:56
Temat: VW rzondzi !
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Witajcie,
http://inne.nawara.info/vw1.jpg
http://inne.nawara.info/vw2.jpg
Prawie rok regularnego zgłaszania powyższych błędów do VWBD to stanowczo
za mało dla tego banku, aby dokładnie opisane błędy poprawić. Gratuluję!
I niech mi ktoś nie powie, że Volkswagenbank direct nie rzondzi :-)
Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
nazywajmy hasła PINem !
Secundo: terminologia. Trzeba chyba robić magistra z terminologii
używanej w VW.
Na papierowych potwierdzeniach otwarcia rachunków od jakiegoś czasu
drukowane są numery klienta, jako osobna pozycja, aby było jasno
wskazane co tymże numerem jest [wcześniej trzeba się było domyślać].
Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)
Ale ja widocznie za dużo wymagam. W końcu kto mógłby wpaść na to, żeby
numer klienta nazywać wszędzie po prostu numerem klienta? Prawda, jakie
to mało intuicyjne ?
Tertio: prawda, że bardzo intuicyjne jest to, że przed połączeniem z
konsultantem, aby konsultant miał jakikolwiek dostęp do rachunku, należy
się zalogować wybierając wcześniej 'informajce o rachunku i zlecenia
operacji' ? Przecież zmiana tego komunikatu na komunikat 'jeśli jesteś
już naszym klientem wybierz 1' to stanowczo zbyt poważne zadanie.
Łatwiej jest dołączać kserowane kartki A4 do pakietów startowych, w
których opisuje się, że przed każdym połączeniem z konsultantem należy
zalogować się ręcznie używając właśnie opcji 'informacje o rachunku i
zlecenia operacji'.
Zresztą... po co ja o tym piszę...
Pozdrawiam,
WN
-
2. Data: 2004-05-05 19:50:04
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: "Unek" <x...@n...pl>
> Prawie rok regularnego zgłaszania powyższych błędów do VWBD to stanowczo
> za mało dla tego banku, aby dokładnie opisane błędy poprawić. Gratuluję!
>
> I niech mi ktoś nie powie, że Volkswagenbank direct nie rzondzi :-)
>
> Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
> nazywajmy hasła PINem !
a dlaczego nie?
cytat z encyklopedii
"A personal identification number (PIN) is a numeric value that is used in
certain systems to gain access, and authenticate. PINs are a type of
password."
-
3. Data: 2004-05-05 20:00:41
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
Wed, 05 May 2004 20:43:56 +0200, w <c7bckq$o4$1@news.onet.pl>, Wojciech Nawara
<u...@W...nawara.info> napisał(-a):
> Zresztą... po co ja o tym piszę...
No, ale możesz zawsze jeszcze napisać, że Historia jest dostępna po
"zreloadowaniu" rachunku (przynajmniej pod Operą) ;>.
-
4. Data: 2004-05-05 20:02:39
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik Unek napisał:
>>Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
>>nazywajmy hasła PINem !
>
> a dlaczego nie?
Bo taką terminologię przyjął sam VWbank direct. _generalnie_ hasła można
nazywać PINami, lecz tutaj sam bank stosuje terminologię 'klucz' =
'hasło' plus 'wskazanie tokena'. I tej terminologii niech się trzyma
wszędzie, a niech nie wymyśla innych określeń na to samo w różnych
miejscach.
Słyszałeś o spójności nazewnictwa ?
-
5. Data: 2004-05-05 20:04:36
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
> Witajcie,
>
>
> http://inne.nawara.info/vw1.jpg
> http://inne.nawara.info/vw2.jpg
http://inne.nawara.info/vw3.jpg
No i znowu. Jakie, kurde balans, hasło ?
Klucz, nie hasło. Klucz składający się z hasła i aktualnego wskazania
tokena.
Ktoś powymyślał terminologię i sam jej nie stosował...
Pozdrawiam,
WN
-
6. Data: 2004-05-05 20:14:26
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik Radosław Popławski napisał:
>>Zresztą... po co ja o tym piszę...
>
>
> No, ale możesz zawsze jeszcze napisać, że Historia jest dostępna po
> "zreloadowaniu" rachunku (przynajmniej pod Operą) ;>.
A właśnie przed chwilą uświadomiłem sobie, że nie ma możliwości zmiany
hasła ! Trzeba dzwonić, łączyć się z człekiem i resetować hasło.
:-))))))))))))))))))))))))
-
7. Data: 2004-05-05 21:35:51
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: "wk" <b...@p...onet.pl>
"Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> wrote in message
news:c7bckq$o4$1@news.onet.pl...
> Witajcie,
[...]
> Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
> prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
> idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)
VW Bank - nie dla idiotów ;-)
--
pozdrawiam, wk
-
8. Data: 2004-05-05 22:03:01
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
Wed, 5 May 2004 23:35:51 +0200, w <c7bmnk$9$1@news.onet.pl>, "wk"
<b...@p...onet.pl> napisał(-a):
> "Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> wrote in message
> news:c7bckq$o4$1@news.onet.pl...
> > Witajcie,
> [...]
> > Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
> > prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
> > idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)
>
> VW Bank - nie dla idiotów ;-)
VW Bank -- powinni tego zabronić ;)
-
9. Data: 2004-05-06 07:03:21
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: "Damian Kuczera" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>
Myslalem ze tylko ja taki małodomyślny jestem, ale widze ze na VW nie ma
mocnych;)
Aż dwa razy musiałem resetować hasło na VW linii, po czym ktoś mądry mi
powiedział ze trzeba wpisac haslo i wskazanie tokena. No a o podawaniu
numeru konta w serwisie telefonicznym nie wspomnę:/
Chcialo by sie rzec: 'VW Bank - nie dla idiotów' :P
Pozdro,
Damian
Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> napisał(a):
> Witajcie,
>
>
> http://inne.nawara.info/vw1.jpg
> http://inne.nawara.info/vw2.jpg
>
>
> Prawie rok regularnego zgłaszania powyższych błędów do VWBD to stanowczo
> za mało dla tego banku, aby dokładnie opisane błędy poprawić. Gratuluję!
>
> I niech mi ktoś nie powie, że Volkswagenbank direct nie rzondzi :-)
>
> Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
> nazywajmy hasła PINem !
>
>
> Secundo: terminologia. Trzeba chyba robić magistra z terminologii
> używanej w VW.
>
> Na papierowych potwierdzeniach otwarcia rachunków od jakiegoś czasu
> drukowane są numery klienta, jako osobna pozycja, aby było jasno
> wskazane co tymże numerem jest [wcześniej trzeba się było domyślać].
>
> Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
> prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
> idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)
>
> Ale ja widocznie za dużo wymagam. W końcu kto mógłby wpaść na to, żeby
> numer klienta nazywać wszędzie po prostu numerem klienta? Prawda, jakie
> to mało intuicyjne ?
>
>
> Tertio: prawda, że bardzo intuicyjne jest to, że przed połączeniem z
> konsultantem, aby konsultant miał jakikolwiek dostęp do rachunku, należy
> się zalogować wybierając wcześniej 'informajce o rachunku i zlecenia
> operacji' ? Przecież zmiana tego komunikatu na komunikat 'jeśli jesteś
> już naszym klientem wybierz 1' to stanowczo zbyt poważne zadanie.
> Łatwiej jest dołączać kserowane kartki A4 do pakietów startowych, w
> których opisuje się, że przed każdym połączeniem z konsultantem należy
> zalogować się ręcznie używając właśnie opcji 'informacje o rachunku i
> zlecenia operacji'.
>
>
> Zresztą... po co ja o tym piszę...
>
>
> Pozdrawiam,
> WN
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2004-05-07 13:43:38
Temat: Re: VW rzondzi !
Od: "Q" <o...@g...gov.pl>
> Aż dwa razy musiałem resetować hasło na VW linii, po czym ktoś mądry mi
> powiedział ze trzeba wpisac haslo i wskazanie tokena. No a o podawaniu
> numeru konta w serwisie telefonicznym nie wspomnę:/
a ja sie ciesze;
jesli normalni, legalni, prawowici, itd... uzytkownicy VW Banku
maja KLOPOTY z zalogowaniem sie do WLASNEGO konta,
to co dopiero jacys tam hakerzy!
dla nich to musi byc ciezki orzech!
reasumujac:
moim zdaniem jest to dodatkowa ochrona przed hakerami;
a tak serio:
:))))))))))
--- "VW Bank - trzeba miec fantazje, dziadku" ---