  • 1. Data: 2009-12-01 20:45:33
    Temat: Visa Electron Multibanku w Irlandii
    Od: Marcin Kowalski <m...@g...com>

    Witam

    Wybieram się na kilka dni do Irlandii. Mam w tej chwili kartę Visa
    Electron Multibanku. Czy macie jakieś doświadczenia z korzystania z
    tej karty w Irlandii (za granicą) ? Po przeczytaniu TOiP widać, że w
    Irlandii (EUR) za transakcje bezgotówkowe nie liczą prowizji, za
    wypłatę z bankomatu 10zl . Jak to wygląda w praktyce czy są jakieś
    niespodzianki ? Czy jest ona bezproblemowo honorowana w sklepach/
    restauracjach ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-12-01 20:55:25
    Temat: Re: Visa Electron Multibanku w Irlandii
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Marcin Kowalski"
    b.googlegroups.com

    [ciach]

    Witam.
    Odnoście VE w IE - nie jest najgorzej ale też nie masz takiego komfortu jak
    ma to miejsce w Polsce tj. zapłacisz nią wszędzie gdzie akceptują plastiki.
    Z własnych obserwacji (może błędnych) dochodzę do wniosku, że bardziej
    popularny jest tam MC/Maestro niż Visa. Jak będziesz przebywał na zadupiach
    VE możesz nakryć ciepłym kocykiem i przygotować na dłuższy spoczynek w
    portfelu :)
    Odnośnie bankomatów - żadnych problemów, nawet na zadupiach :)

    Mam nadzieję, że pomogłem.

  • 3. Data: 2009-12-01 23:40:43
    Od: "paul" <U...@g...pl>

    Nie chce cię martwić....

    Rok temu byłem służbowo w Dublinie. Miałem VE mbanku, VE Multi, i kredytową
    VC Citi
    Z VE z BRE miałem duże problemy z płaceniem w sklepach. Karty te mają
    zablokowany PIN offline i po prostu nie chciały działać.... Kasę wybierałem
    z bankomatu kartą z mbanku bez prowizji, a w sklepach placilem tylko karta z
    Citi (płacząc potem przy oglądaniu wyciągu) Płacić VE z grupy BRE da się -
    tylko jest to niestandardowa procedura, więc jak masz misję edukowania
    personelu o wzroku przejaranym róznymi dragami, którzy wyglądają jakby
    wczoraj zeszli ze statku będziesz wniebowzięty.

    paul.

  • 4. Data: 2009-12-02 08:12:26
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    paul pisze:
> [...]
    > z bankomatu kartą z mbanku bez prowizji, a w sklepach placilem tylko karta z
    > Citi (płacząc potem przy oglądaniu wyciągu)

    Czyli Twoje doświadczenia z Citi na szeroko rozumianych "Wyspach" są
    takie, że działa i że raczej nie ma problemu z "PIN locked"? Nie jestem
    w stanie póki co tego w Citi potwierdzić (nie odpisali mi na maila :( )
    a dzwonić z taką głupotą mi się nie chce poza tym i tak nie wiem czy
    warto wierzyć konsultantowi, lepsze czyjeś doświadczenia.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2009-12-02 09:08:43
    Od: Marcin <m...@o...pl>

> [...]
    > a dzwonić z taką głupotą mi się nie chce poza tym i tak nie wiem czy
    > warto wierzyć konsultantowi, lepsze czyjeś doświadczenia.

    Czesc,

    Visa Citibanku dziala raczej bez problemow - testowane w kasach Tesco
    w Irlandii i przy kupowaniu biletow kolejowych ( zwykla kasa z
    czlowiekiem i terminalem) w Londynie. Za to w automacie do biletow nie
    chciala zadzialac. Ale tak jak juz napisano, przy ogladaniu wyciagu
    lzy sie do oczu cisna :)
    Marcin

  • 6. Data: 2009-12-02 11:49:32
    Od: Marcin Kowalski <m...@g...com>

    On 2 Gru, 10:08, Marcin <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > czlowiekiem i terminalem) w Londynie. Za to w automacie do biletow nie
    > chciala zadzialac. Ale tak jak juz napisano, przy ogladaniu wyciagu

    Witam

    Hmmm... to nie wygląda to za dobrze... będę musiał wziąć więcej
    gotówki a ostatecznie tylko korzystać z bankomatów. Moja druga połowa
    ma Vise Nordei, tam w TOiP jest napisane, że w grupie Nordea wypłaty
    są bez prowizji. Nie znalazłem tylko jeszcze jak to jest liczone/
    przewalutowanie.
    Dziękuje wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-12-02 11:57:49
    Od: "paul" <U...@g...pl>

    "Michal_Ko" <m...@n...org> wrote in message

[...]

    Też nie znam odpowiedzi na to pytanie. Miałem jeszcze wtedy kartę
    bezczipową, wiec wszystko leciało pięknie.

    A karty VE teraz jak patrzę w historii to działały w punktach bardziej
    turystycznych (sklepy z pamiątkami, Duty Free na lotnisku oraz M&S) Nie
    chciały działać w supermarketach...
    Pamiętam też że autoryzacja w sklepie Duty Free była przedziwna -> najpierw
    chip i standardowo jakiś error i potem klientka z palca wpisala numer + datę
    ważności i poszło na podpis....

    PS Guinness i Jameson tańsze są w Tesco w centrum niż na "bezcłówce"

    paul.