  • 11. Data: 2002-08-05 16:00:44
    Temat: Re: Visa Electron a Classic
    Od: " " <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    alexy <a...@w...pl> napisał(a):

    > Wychodzi na to, że jak sie ma VE, a potem dostanie sie VC, to VE można juz
    > wywalić do kosza, bo przecież do niczego sie juz nie przyda.

    zauwaz ze w danym banku ktory oferuje zarowno debetowa vise electron i
    classic prowizje za obie karty sa inne i zwykle oplaca sie trzymac vise
    electron ktora ma np.najczesciej nizsze prowizje za wyplaty z bankomatow

    pupil

  • 12. Data: 2002-08-05 16:13:27
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > classic prowizje za obie karty sa inne i zwykle oplaca sie trzymac
    > vise electron ktora ma np.najczesciej nizsze prowizje za wyplaty z

    To zdecydowanie nie jest regula. Natomiast nieco inny aspekt sprawy - z VE
    mozna w prosty i nieskomplikowany sposob zrobic karte bankomatowa :-) Ryzyko
    korzystania z karty maleje.

    Pzdr,

    M.

  • 13. Data: 2002-08-05 16:15:47
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > ha...

    > hahahahahahahaha.....
    > To jest, czy jej nie ma ? ;-)))))

    To znaczy ze zadna organizacja (Visa, Europay) nie wie, czy dana karta jest
    kredytowa, debetowa czy charge. O tym wie tylko i wylacznie bank
    wystawiajacy karte (no i powinien wiedziec uzytkownik, ale czesto nie wie)

    M.

  • 14. Data: 2002-08-05 16:34:47
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek"
> [...]
    > kredytowa, debetowa czy charge. O tym wie tylko i wylacznie bank
    > wystawiajacy karte (no i powinien wiedziec uzytkownik, ale czesto nie wie)

    to jak to jest np konkretnie z VE BPH w bankomacie PBK (ten sam bank 0
    prowizji)
    ostatnio jak wyplacalem to podalem ze wyplacam z rachunku oszczednosciowego
    i odmowa, no to podalem ze wyplacam z rachunku kredytowego - bankomat
    wyplacil

    Dlaczego zwyklą VE musze wyplacac z rachunku kredytowego - jesli tak zeznaje
    bankomatowi to troche sie czuje jak bym go chcial oszukac
    *** blad ***

  • 15. Data: 2002-08-05 22:49:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > Nooo, jakby tu po ludzku... nie karta jest kredytowa (karta jest platnicza,
    > plastikowa, z paskiem magnetycznym lub chipem i jakie tam chcesz jeszcze jej
    > cechy) tylko kredytowa jest umowa z bankiem.
    > Formalnie twoj przedpiszca mial racje: bank ci daje kredyt a nie karta.
    > Nazwa "karta kredytowa" to oczywiscie niezbyt udolne tlumaczenie od "credit
    > card".

    No nie, tlumaczenie jest doslowne. Po prostu w niektorych krajach
    to sa praktycznie synonimy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 16. Data: 2002-08-05 22:52:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

> [...]
    > ostatnio jak wyplacalem to podalem ze wyplacam z rachunku oszczednosciowego
    > i odmowa, no to podalem ze wyplacam z rachunku kredytowego - bankomat

    Dziwne, tak czy owak zapewne wyplacales z jeszcze innego rachunku
    - biezacego.

    > Dlaczego zwyklą VE musze wyplacac z rachunku kredytowego - jesli tak zeznaje
    > bankomatowi to troche sie czuje jak bym go chcial oszukac

    Bank powinien autoryzowac i ksiegowac wyplaty niezaleznie od tego, jaki
    rachunek jest podany w zapytaniu. Co innego, gdyby karta mogla brac
    srodki z wiecej niz jednego rachunku (ale chyba nie ma u nas takiej karty).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2002-08-06 09:12:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > No nie, tlumaczenie jest doslowne. Po prostu w niektorych krajach
    > to sa praktycznie synonimy.

    Doslowne to byloby "kredyt karta"...;-)))
    Logiczne zas zapewne "karta z kredyterm" albo siakos tak.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 18. Data: 2002-08-06 11:16:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

> [...]
    > rachunek jest podany w zapytaniu. Co innego, gdyby karta mogla brac
    > srodki z wiecej niz jednego rachunku (ale chyba nie ma u nas takiej

    a moze dlatego takie dziwne pytanie ze ja sobie w PBH zalozylem "konto
    karty" i operacje obciazaja mi nie konto glowne tylko konto karty. Ale
    autoryzacja sprawdza saldo tego konta i nadal jest to karta debetowa
    *** blad ***

  • 19. Data: 2002-08-06 17:22:05
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 5 Aug 2002 18:15:47 +0200, "Maciej Bebenek"
    <m...@U...TO.komorka.org> wrote:

    >To znaczy ze zadna organizacja (Visa, Europay) nie wie, czy dana karta jest
    >kredytowa, debetowa czy charge. O tym wie tylko i wylacznie bank
    >wystawiajacy karte (no i powinien wiedziec uzytkownik, ale czesto nie wie)

    ee, organizacja to raczej to wie. Ale nie ona o tym decyduje. Chodziaz
    pewnie musi wyrazic zgode na kazda nowa karte.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 20. Data: 2002-08-07 05:27:33
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nazwa "karta kredytowa" to oczywiscie niezbyt udolne tlumaczenie od "credit

    A mnie się wydaje, że organizacja wie poprzez numer jaki jest przypisany do danej
    karty.
    Grzegorz /dalej się śmieje ;-)/