  • 1. Data: 2007-06-04 18:35:30
    Temat: Visa Electron z Inteligo
    Od: "G.R." <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl>

    Witam

    Mam pytanie a ze jestem bardziej zielony od szczypiorku na wiosne w tym
    temacie wiec wybaczcie ignorancje.
    Otoz mam zamiar zakupic sobie cos w sklepie za granica i calkowity koszt
    wynosi 35 $. Troche slyszalem o jakichs przelicznika i tak dalej ale nie
    wiem z czym sie to je. Wiec moje pytanie brzmi, jaki bedzie moj calkowity
    koszt zakupu i od czego on zalezy ?
    Nadmienie, ze posiadam karte Visa Electron z Inteligo.

    Pozdrawiam serdecznie
    G.R.

  • 2. Data: 2007-06-04 18:43:44
    Temat: Re: Visa Electron z Inteligo
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    G.R. napisał(a):

    > Mam pytanie a ze jestem bardziej zielony od szczypiorku na wiosne w tym
    > temacie wiec wybaczcie ignorancje.

    http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-karty-
    i-bankomaty.htm

    poczytasz sobie sam?

  • 3. Data: 2007-06-04 20:08:37
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    G.R. <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > koszt zakupu i od czego on zalezy ?
    > Nadmienie, ze posiadam karte Visa Electron z Inteligo.

    35 x kurs sprzedaży dewiz USD w PKO BP z dnia rozliczenia transakcji
    Wg dzisiejszego kursu to jest 100,42PLN
    Chyba, że ten sklep cos sobie dolicza...

    Slawek

  • 4. Data: 2007-06-05 07:19:53
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Slavekk napisał(a):

    > 35 x kurs sprzedaży dewiz USD w PKO BP z dnia rozliczenia transakcji
    > Wg dzisiejszego kursu to jest 100,42PLN
    > Chyba, że ten sklep cos sobie dolicza...

    Zdaje się że inteligo teraz rozlicza karty przez Euro. Czyli USD => Euro
    => PLN, czyli trochę ponad 100 zł.

    Karol

  • 5. Data: 2007-06-05 11:17:55
    Od: "Slavekk " <s...@g...pl>

    Karol S <k...@z...pl> napisał(a):

    > Zdaje się że inteligo teraz rozlicza karty przez Euro. Czyli USD => Euro
    > => PLN, czyli trochę ponad 100 zł.

    Kiedy to jest "teraz"?
    W marcu i kwietniu br. rozliczył mi bezposrednio USD

    Slawek

  • 6. Data: 2007-06-05 11:38:48
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Slavekk napisał(a):

    > Kiedy to jest "teraz"?
    > W marcu i kwietniu br. rozliczył mi bezposrednio USD

    Hmmmm. Wydawało mi się że ze 2-3 lata temu przysłali mi nową umowę do
    podpisania i wtedy zmieniło się z USD na EUR. Ale na ich stronie jest
    napisane że przez USD. Może mi się coś pomyliło, zajrzę w papiery jak
    wrócę do domu.

    Karol

  • 7. Data: 2007-06-05 13:42:00
    Od: "G.R." <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl>

    Slavekk napisal(a):

    > 35 x kurs sprzedaży dewiz USD w PKO BP z dnia rozliczenia transakcji
    > Wg dzisiejszego kursu to jest 100,42PLN

    Rozumiem, ze caly myk polega tylko na zakupie dewiz. Bardziej sie obawailem
    jakichs pokreconych zasad i dodatkowych oplat.

    > Chyba, że ten sklep cos sobie dolicza...

    Nic nie nalicza, sprawdzilem to.

    G.R.

  • 8. Data: 2007-06-05 13:45:28
    Od: "G.R." <g...@p...WYYTNIJJTOO.wp.pl>

    Karol S napisal(a):
> [...]
    > podpisania i wtedy zmieniło się z USD na EUR. Ale na ich stronie jest
    > napisane że przez USD. Może mi się coś pomyliło, zajrzę w papiery jak

    A co by bylo gdyby ta kwota byla w EUR ? Jak wtedy wyglada cala operacja ?

    G.R.

  • 9. Data: 2007-06-05 13:48:26
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    G.R. napisał(a):

    > A co by bylo gdyby ta kwota byla w EUR ? Jak wtedy wyglada cala operacja ?

    To tak jak napisałem na początku, tylko odwrotnie :) Przewalutowanie EUR
    do USD, a potem USD do PLN. Tracisz na podwójnym przewalutowaniu.

    Karol

  • 10. Data: 2007-06-05 13:54:06
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    G.R. napisał(a):

    > Rozumiem, ze caly myk polega tylko na zakupie dewiz. Bardziej sie obawailem
    > jakichs pokreconych zasad i dodatkowych oplat.

    Drobny myk jest jeszcze taki, że kwota blokady i kwota księgowania mogą
    się różnić od siebie (w dowolną stronę). Wynika to z tego, że masz inne
    kursy wymiany walut w dniu założenia blokady i w dniu faktycznego
    rozliczenia transakcji. Prawidłowa jest ta druga kwota, a blokada jest
    tylko mniej-więcej. Dlatego na wszelki wypadek należy na koncie zapewnić
    nieco więcej środków, aby nie spowodować niedozwolonego ujemnego salda.

    Karol